ervaringen reizen in Tanzania gevraagd

Hallo,
Wij zijn een gezin van 4 en wij willen in juli / augustus op safari en trekking naar Tanzania.
Wij zouden 26 dagen weg zijn dus zoeken wij betrouwbare organisaties. Ondertussen heb ik interessante offertes gekregen van Tanzaniasafaritour, www.kearsleys.com en Enjoy Travel.
Heeft iemand al ervaring met één van bovenstaande organisaties?
Wij zoeken een low budget safari (campings), eerst in de zuidelijke parken en dan naar het Noorden waar de beklimming van Mt Meru op het programma staat.
Ik kijk uit naar jullie reacties
Nicole

Wij hebben een paar jaar geleden geboekt bij Hofland Expeditions. www.hoflandexpeditions.nl Eigenaar is een nederlander, dus je kunt in het NL mailen. Het is ons toen erg goed bevallen. We zijn ook een dag naar de bosjesmannen geweest en hebben daar gezien hoe ze jagen etc.Daarnaast natuurlijk de bekende parken; Tarangire, Lake Manyara, Serengeti en Ngorogoro. Wij hebben een combinatie gedaan van lodges en campings ( hebben zelf voorkeur voor lodges maar om de kosten wat lager te maken ook 2 nachten op een camping geslapen.)
Wij hadden toen een erg goede gids, hij werkt er alleen niet meer omdat hij nu zijn eigen safari bedrijfje heeft. opsafariintanzania.nl - This website is for sale! - opsafariintanzania Resources and Information.
De eerste en laatste nacht hebben we een kleine lodge gehad in Arusha. Menno was bezig om een eigen lodge te bouwen vlakbij Arusha, weet niet of deze al klaar is.
We zijn na de rondreis ook naar Zanzibar gegaan, dit hebben we zelf geboekt ( gemaild met de hotels/ lodges).

Dank je wel voor je reactie.
Het moeilijke is dat er wel veel organisaties in het Noorden actief zijn maar wij doen ook het Zuiden. Met twee organisaties in zee gaan doe ik liever niet. Ik bekijk in elk geval jou tips!
Nicole

Geen idee of zij ook de zuidelijke parken organiseren…
Ze hebben deze wel genoemd op het kaartje, zou je ff moeten vragen dan.
Wij hadden niet zoveel tijd, dus alleen gekozen voor de Noordelijke parken.
Op Zanzibar kwamen we nog een stel uit Israel tegen, zij waren ook in Selous geweest. Was volgens hen ook erg de moeite waard. Weet niet waar ze het geboekt hadden.
Succes ermee… Het is een prachtig land! Dit jaar wordt het Indonesie voor ons, weer heel wat anders…

Hallo Nicole,
Mijn vriend en ik zijn afgelopen februari naar Tanzania geweest via Www.tanzaniasafaritour.com en dat is ons erg goed bevallen. Je kan je al je vragen, wensen en je budget naar Mary mailen en zij komt dan met een voorstel. Zij kent het land zelf goed en ze werkt samen met een vaste gids. Zijn naam is Dawson. Wij hebben nog steeds contact met hem, erg leuk. Hij weet ontzettend veel en doet er alles aan om je een perfecte safari te bezorgen. Ik zou echt eens contact opnemen met Mary, zij kan je erg goed helpen. Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes Dorine

Erg bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad ook zeer positieve ervaringen met de contacten met Mary, spijtig genoeg organiseren zij enkel reizen in het Noorden.
Wij hebben de knoop doorgehakt en boeken bij Enjoy travel: ook zeer persoonlijk contact en zowel Noorden als Zuiden.
nicole

Check even hier als je de prijzen van verschillende rondreizen Tanzania wilt vergelijken. Alleen maar kwalitatief goede aanbieders. Prijzen kunnen nogal verschillen namelijk!

Wat een gruwelijk slechte site. Alleen de Djosers, de De Jong Intra’s, de Sawadees, enz. staan er op met hun standaard niet aan te passen rondreizen.