Betrouwbare organisatie voor safari

Wij (2 pers, stel) willen in september 2012 een week op safari. Nu kan ik door de hoeveelheid aanbieders door de bomen het bos niet meer zien. Heeft iemand een organisatie die hij kan aanraden? En is het verstandig om dit al in NL te regelen of kun je dat het beste ter plekke in Tanzania doen.

Overigens staan wij open om de safari met 4 mensen te doen. Voor meer gezelligheid en uiteraard om de kosten enigszins in de hand te houden. Dus als je ook van plan bent om in september op safari naar Tanzania te gaan en je eventueel ook met 2 anderen een jeep wil delen hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Nayra

Wij zijn een paar jaar geleden naar Tanzania geweest, hier een 5 ( of 6) daagse safari gedaan bij hofland expeditions ( www.hoflandexpeditions.nl).
Dit is ons prima bevallen. Je kunt kiezen uit alleen lodges, alleen tenten of een combinatie. Wij hebben ( vanwege de kosten) voor het laatste gekozen.
Ook hebben wij gevraagd of er nog een ander stel was die dezelfde safari wilde doen in dezelfde periode. Dit was het geval en hierdoor werd het voor ons goedkoper ( en het was ook gezellig met 4, je moet het natuurlijk wel treffen met de personen).
Je kunt gewoon mailen in het nederlands, Menno is een nederlander n.l.
Hij wilde in Arusha ook zelf een lodge bouwen, weet niet hoe ver hij er nu mee is.
Maar anders wordt je de eerste nacht ondergebracht in een lodge in Arusha en ga je van daaruit verder.
Wij zijn naar Tarangire, Lake Manyara, Ngorogoro, Serengeti geweest en zijn ook gaan jagen met de bosjesmannen… een hobbelige rit er naartoe maar het was zeker super om het mee te maken. De parken waren allemaal heel verschillend en erg mooi! Wij hadden een super gids; August en kok Daniel. August is nu voor zichzelf begonnen met hulp v.e. nederlander dacht ik. ( www.opsafariintanzania.nl) Maar de andere gidsen zullen vast ook goed zijn…

Wij zijn daarna nog een paar dagen naar Zanzibar geweest, Stone Town en van daaruit een dag een chauffeur gehuurd, met dolfijnen gezwommen in het zuiden, echt super. Je springt er zo tussen. En daarna in het noorden relaxen op een mooi strand. Hier is weinig te doen dus een paar dagen is voldoende. Wel mooi strand.

1 like

Hey Nayra,

Waarom niet 1 persoon aanwijzen die alles voor je uitzoekt, jullie opties geeft, waarbij rekening gehouden wordt met jullie budget en wensen. Ik beweer niet de beste te zijn, ik beweer niet de goedkoopste te zijn, maar ik werk met vele organisaties samen en kan jullie het voordeel bieden dat jullie slechts 1 contact persoon hebben, maar keuze uit legio mogelijkheden. Wil je meer weten, kijk dan maar eens op www.halisetours.com alles op maat. Pas nog een rondreis Zuid Afrika samengesteld (huurauto apart, verblijven in tenten, etc). Je kunt ook rechtstreeks emailen naar halise.cc@travelcompany.nl

Alvast heel veel voorpret!!

Gr,

Halise

Dank voor de tip van Hofland Expiditions. Ik was ze al tegengekomen via Google en heb ze al om een reisprogramma gevraagd. En ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Jouw goede ervaring helpt hier alleen maar bij. Dank!

Hoi Nayra, wij gaan 10 September voor 17 dgn richting Kenia, Tanzania en Zanzibar. Ik heb een reisvoorstel liggen van Brendaafrica. Ik heb het nodige uitgezocht en heel goed overleg met Brenda gehad. Ik moet natuurlijk nog op reis maar tot nu toe is het contact met haar heel goed geweest. Ik weet niet wanneer jij wilde gaan?

Grt M. Liefting

wij deden zalige safari, in tenten. we hadden viavia een supergoeie gids. het lijkt onbetrouwbaar en we moesten voorschot storten, maar achteraf was het allemaal ok en stukken goedkoper dan met organisatie. de gids noemde danny, we hebben nog steeds contact met hem. je kan hem mailen op danielshamba@hotmail.com. we hadden ‘willy’ als driver, dat was een oudere man die ongelooflijk veel wist over al die dieren en echt betrouwbare kerel. als je via danny boekt, moet je zeker willy erbij vragen!