Zijn er mensen die recent in Tanzania zijn geweest en hun safari-ervaring (positief en negatief) willen delen?
Wij zijn ook zoek naar een kampeersafari die goed is op vlak van prijs-kwaliteit.
Ik heb op dit forum al allerlei ervaringen kunnen lezen, maar sommigen zijn al bijna 2 jaar oud en dus mogelijks gedateerd…vandaar dus deze oproep.
We hebben thuis, samen met Privé safari een mooie reis uitgestippeld. Tijdens de reis was alles goed verzorgd. Het kamperen op special campsites was geweldig. Helaas ontkom je er af en toe niet aan een established campsite te nemen (Ngorongoro), maar ook hier sliepen we in onze eigen tenten.
Je vindt ons reisverslag op www.theloosen.nl/afrika
Afgelopen maart zijn mijn vrouw en ik naar Tanzania en Zanzibar geweest.
We hebben dit geboekt bij www.makasatanzania.com.
Echt een ongelooflijke goede organisatie.
We hebben problemen gehad met de binnenlandse vluchten en zij hebben heel veel voor ons gedaan en de reis was echt perfect georganiseerd.
Ze zitten in Tanzania en hebben heel vel kennis van het land.
Wij hebben vorig jaar de Kilimanjaro beklommen en een weekje safari gedaan. We hebben beide geboekt bij Hofland Expeditions, waar we erg tevreden over waren. Ook qua prijs waren we erg tevreden over Hofland Expiditions. Menno Hofland (de eigenaar) is makkelijk te bereiken en hebben wij ervaren als een vriendelijke jonge man. Hij zelf woont er alweer een tijdje. Google even op Hofland Expeditions en je komt vanzelf op z’n site.
Wij zijn net 1 dag terug uit Tanzania. Wij zijn: zoon 6 jaar en vrouw en ondergetekende.
Onze start van de vakantie lag in Pangani te weten bij Ushongo Beach Cottages.
Wij wilden een tripje van 3 dagen en dan 3 parken 1 per dag(Lake Manyara ,Tarangire en de Ngorogoro krater.
Wij wilden ons hiervoor oriënteren in Arusha, maar via Usungo Beach Cottage kwamen we in contact met Linus Lyimo. We hebben hiervoor een offerte gevraagd en uiteindelijk voor hem gekozen. Het was een scherpe prijs met overnachtingen.
Dag 1 op gehaald van busstation in Arusha en naar Hotel(Charity) gebracht.
Dag 2 opgehaald en vertrokken per Jeep naar Tarangire. S avonds gebracht naar Twinlodge(bungalow) in Mto wa Mbu.
Dag 3 Opgehaald met jeep en vertrokken naar Ngorongoro krater. Daarop weer terug naar Twinlodge voor overnachting.
Dag 4 Opgehaald met jeep en vertrokken aar het nabije Lake Manyara en vanuit daar in de middag weer terug naar waar we begonnen zijn in Arusha in Hotel Charity.
De reis was incl chauffeur/gids (10 jaar in het vak) overnachtingen, ontbijt, lunchbox en diner entree voor de parken, huur jeep en water.Excl tip voor de gids/chauffeur.
De chauffeur/gids sprak goed engels en heeft ook jaren voor Nederlanders gewerkt.
De organisator Linus Lyimo was erg betrokken hield regelmatig contact met ons over onze ervaring.
Voor contact is Linus te bereiken op xxxxxxxxxxxxxxxx
Mocht je nog verdere informatie willen vraag gerust.
gr Azure Richardson
Ik ben net terug gekomen uit Tanzania en heb geboekt bij Augustin Adventures
Ik was al vaker met Augustin op Safari geweest maar toen werkte hij nog voor een ander bedrijf.
Hij is in 2011 met hulp vanuit Nederland zijn eigen bedrijf begonnen
Zelden zo’n duidelijke en uitgebreide offerte gekregen.
Tanzania is niet goedkoop en je vraagt je altijd af waar je voor betaald.
In de offerte die ik kreeg was alles gespecificeerd en dat gaf wel een verhelderend beeld.
Tevens werken ze zonder aanbetaling.
De communicatie gaat ontzettend vlot vanuit Nederland en je krijgt veel informatie.
hun website is www.opsafariintanzania.nl
Wij zijn 3 jaar geleden met Afroriginal naar Tanzania en Zanzibar geweest. Wij waren zeer tevreden over het verloop van onze reis. De eigenares is ons persoonlijk komen afhalen van de luchthaven en ook na de safari stond ze op ons te wachten om onze ervaringen te horen en ons verder nog een goede reis te wensen.
Wij hebben een budgetsafari gemaakt en dat was een hele leuke ervaring. Veel luxe moet je uiteraard niet verwachten maar uiteindelijk ben je toch een hele dag op pad en moet je enkel slapen in de tent. Wij verbleven op publieke campings met gemeenschappelijke douches, wc’s en eetplaats. Wij vonden dit leuk om te doen maar het hangt er vanaf hoeveel luxe je wenst te hebben natuurlijk.
Wij zijn 9 dagen op safari geweest en vonden dit wel voldoende. Uiteindelijk zit je een ganse dag van 'sochtens tot 's avonds in een jeep wild te spotten en rond te rijden. Daarna hebben we een poging gedaan om Mount Meru te beklimmen en een weekje Zanzibar was de perfecte afsluiter om aan het strand nog even te bekomen van die geweldige safari.
Veel succes met de voorbereidingen!