Beste Forumlezers,
Ik heb lang lopen denken of ik op deze oproepen zou reageren.
Besloten om het wel te doen.
Mijn naam is Lieneke en organiseer safarireizen in Tanzania.
Wij hebben hetzelfde probleem, waar vinden wij “goede en serieuze” klanten.
Het opbouwen van vertrouwen werkt naar mijn mening niet door alleen maar mail contact te hebben.
Vertrouwen creëer je door middel van persoonlijk contact.
Wie is de klant en wat zoeken zij, wie is de touroperator en wat bieden zij, hoe komen zij over.
In het huidige internet tijdperk valt het persoonlijke contact helemaal weg.
Maar dit is in onze ogen zo belangrijk!!
Doormiddel van persoonlijk contact vallen voor een deel al een aantal touroperators en klanten af.
Bij ons is iedereen welkom, net zoals vroeger bij het reisbureau. Of we komen bij u langs!!
Om kennis te maken en uitleg te geven van wat u van ons mag verwachten.
De afgelopen periode wel 30 privé safari reizen gemaakt naar aanleiding van aanvragen via onze website.
Wij proberen altijd even telefonisch in contact te komen om af te tasten wat de reis precies moet inhouden.
Tanzania heeft zoveel mooie parken, zeer aparte cultuur maar is ook enorm groot waardoor er soms hele afstanden moeten worden afgelegd.
Op 90% van de door ons gemaakte reizen wordt niet gereageerd. Geen mogelijkheid om telefonisch in contact te komen, ook niet na inspreken voicemail, ook niet op de reizen die we gemaakt en gemaild hebben.
De verantwoording in, hoe vindt ik een goede touroperator, ligt dus ook bij de klant zelf.
Hoe scheid je het kaf van het koren, geldt dus voor beide partijen.
En natuurlijk is dat mijn werk, het maken van mooie reizen. En vind ik ook heel leuk om te doen, maar geen reactie krijgen is voor niemand leuk.
We zijn een kleinere organisatie, in bezit van eigen Landrovers, tenten, kampeeruitrustingen.
Zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste en wij willen graag kwaliteit leveren.
Dus goed geschoolde gidsen die goed en duidelijk uitleg kunnen geven over de flora en fauna.
Goed onderhouden auto’s. Na iedere safari worden deze helemaal gestript. Er is zoveel stof en zand dat alles nagekeken moet worden, en ja, daar moet de klant uiteindelijk een beetje aan mee betalen. De slaapzakken moeten gewassen worden, u ligt toch ook niet graag in een ongewassen slaapzak….
Allemaal kosten die uiteindelijk de prijs bepalen maar daardoor een stuk kwaliteit.
De meeste van u gaan, waarschijnlijk maar 1 keer in hun leven op safari,
dan moet het toch een UNIEKE – KWALITEIT safari reis worden!!!
Wij rollen voor u de rode loper uit en wat we zeggen, doen we ook!!
Met vriendelijke groet
Lieneke Hagen
Big 5 Safari Tanzania