Tanzani safari boeken Arusha ervaringen

Beste allemaal,

Mijn vriendin gaan in Juli 2017 een reis maken naar Tanzania.
We willen hier onvergetelijke safaris gaan maken.
Wat ik merk is dat de safaris die vooraf te boeken zijn vrij prijzig zijn.

Ik lees op internet dat het boeken van een Safari in Tanzani zelf(Arusha) goedkoper kan zijn dan het vooraf te boeken.
Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen die hier geweest zijn en hier iets over kunnen vertellen.

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Patrick de Schepper

Hallo Patrick,

Op de bestemming zelf is inderdaad vaak goedkoper. Minder tussenhandelaren en mogelijk last-minutes. Aan de andere kant heb je dan wel kans dat iets volgeboekt is.

Is de safari jullie volledige reis of is het een onderdeel van jullie reis?

Jeroen,

Bedankt voor jou reactie.

Wij zullen begin juli arriveren in Arusha.
De eerste 9 dagen willen wij gebruik voor de beklimming van de Killimanjaro.
Op het moment dat wij aariveren in Arusha willen wij de safari vastleggen voor na de beklimming.
Het beklimmen van de Kilimanjaro regelen wij in Nederland en is daar vrij prijzig.
De safari willen wij daarom in Arusha boeken en zo wat kosten besparen.

Vriendelijke groet,

Patrick de Schepper

Via wie boek je de Kilimanjaro nu dan? En waarom die ook niet ter plekke?

In Arusha zitten meer dan genoeg aanbieders van safari’s, dus lijkt me geen probleem.om het daar ergens te boeken. Ik heb mijn safari toentertijd een week van tevoren telefonisch geboekt, terwijl ik op Zanzibar was. Maar weet niet meer hoe die organisatie heette. De eigenaren waren een tanzaniaanse man met een nederlandse vrouw, misschien komt dat iemand hier bekend voor?

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Dat zal het inderdaad gaan worden, Arusha safari boeken.
Wat kunnen wij ongeveer vwachten qua kosten? We willen een safari Seringeti gebied van pak hem beet 7 dagen.

Ons idee is om vanaf Arusha naar Zanzibar te reizen via Dar es Slaam(Bus).
Heeft u hier ook ervaringen mee?

Vriendelijke groet,

Patrick de Schepper

Dat is uit gevoel/betrouwbaarheid.
Via een organisatie in NL kunnen we de tocht alvast beter voorbereiden.
De tocht is niet zonder enige risico, en het voelt prettiger om dit alvast in NL te boeken.

Dag Patrick,

Wij zijn vorig jaar (in juli) naar Tanzania geweest. Na veel opzoekwerk en vergelijkingen hebben wij voor “Makasa Tanzania” gekozen. Het is een Nederlandse die getrouwd is met een local en samen runnen ze hun safari-bedrijf.

Zeker een aanrader!!

Hun auto’s zijn tip top in orde (wat niet altijd het geval is daar), zijn zelf super vriendelijke mensen. Ze heeft ons geholpen een route samen te stellen volledig naar onze wensen (en budget). En is veruit de beste wat betreft prijs/kwaliteit.

Google maar en je gaat verschillende positieve ervaringen over vinden.

Alvast veel succes!!

Elena

kijk ook eens bij Brendafrica. Hebben wij hele mooie en goede ervaringen mee. De hoge prijzen voor safari worden voor een groot gedeelte veroorzaakt door de hoge prijzen van de Nationale Parken. Op dat gedeelte kun je weinig besparen. Je kunt naast Serengeti ook nog andere NP bezoeken. nog een tip: bezoek de Masai en maak een kamelentocht, ergens vlakbij Arusha.
Wij zijn gevlogen van Arusha naar Zanzibar. Ik hoorde dat de bus erg goedkoop is, bussen zagen er prima uit. Dus lijkt mij een goed alternatief. Je moet er alleen tijd voor nemen (lange reis). Als je echt aan data vastzit zou ik wel een en ander in NL vastleggen.

succes met alles! het is een prachtig land.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of je ter plekke echt veel goedkoper uit bent. Misschien wel als je in NL via een Nederlandse organisatie zou boeken. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon rechtsreeks bij een Tanzaniaanse organisatie reserveren. Dan zijn er geen kosten aan tussenhandel. Het voordeel is dat je van te voren een goede keuze kan maken (reviews op TripAdvisor bekijken) en een programma kan samenstellen dat helemaal naar wens is. Je bent in Tanzania daar dan geen kostbare tijd aan kwijt.

Wij spraken in Arusha trouwens Nederlanders die ook hoopten ter plekke iets te kunnen regelen, en dat viel ze erg tegen.

Onze safari hebben we via Afroriginals geboekt. Een kleine organisatie van een Tanzaniaanse man en zijn Nederlandse echtgenote.

Veel succes en plezier op de Kili! Welke route gaan jullie doen?

.

Wij hebben uiteindelijk de Safari en Kilimanjaro tour in Nederland geboekt bij Hofland Expeditions.
Via hen hebben we een goede prijs afgesproken en ook de recencies zijn goed.
De tocht naar de top van de Kilimanjaro duurt 7 dagen en hebben gekozen voor de Machame route(slagings percentage 75%)
Er gaan via hofland expeditions 3 dragers een kok en een gids mee.

Beste Patrick,
Hoe is jullie reis verlopen ? En hebben jullie de safari’s dan ter plekke geboekt ? Wat kan een mens verwachten van prijs dan ter plaatse ? Ik zou graag met mijn vriend 4 weken in december gaan in combinatie met Zanzibar…maar moet wel betaalbaar blijven !
Hebben jullie andere accommodatie ook ter plaatse makkelijk gevonden ( buiten de safari’s dan)
En, spreken ze daar redelijk wat engels ?

Alle tips en ervaringen welkom !

Groeten,
Kathleen.

Kathleen,

De reis is goed verlopen, Tanzania is een heel mooi land om te bezoeken.

Wat de prijzen in Tanzania zelf zijn weet ik niet, het zal mogelijk iets schelen.
Wij vonden het persoonlijk handiger en gevoelsmatig beter om dit in Nederland te regelen bij Hofland Expeditions.
Onze Kilimanjaro klim hadden we hier al geregeld en hebben uiteindelijk ook onze safari hier geboekt.

Een echte goedkope Safari in Tanzania is er niet, dit heeft te maken met de entree en belastingen van het park.
Wij hebben zelf een 5 daagse Safari gedaan en hier 1450 euro pp voor betaald en vier wildparken bezocht.

Het Serengeti Park, Tarangire Park en Ngorongoro Krater Park zijn fantastisch, wij zijn ook naar het Lake Manyara Park geweest maar deze vonden we wat tegenvallen.
Het was een all-in safari en hoefden verder niks meer te betalen of te regelen, alleen de drankjes 's avonds in de lodges moet je zelf betalen het eten 's avonds is wel inclusief.

De lodges waar wij in hebben geslapen zaten op de safari route en zijn geregeld door Hofland.
Je zit een toeristisch gebied en de meeste mensen spreken gewoon engels.

Onze reis staat ook op mijn blog www.reisjesblog.nl

,