Tanazania , safari bespreken of niet ?

Hallo,

In janualri willen we met 6 personen naar Noord Tanzania om daar een 8 daagse tour te doen .

Ik heb div prijsaanbiedingen van div reisburo,s gehad van €1250pp tot €215pp en alles wat er tussen zit .

Het blijft een hoop geld natuurlijk ,is het daarom niet een stuk goedkoper om het bij aankomst in Arusha naar een buro te gaan en het dan bespreken .
Vaak liggen de prijzen op het WWW toch een stuk hoger dan als je het locaal doet , dat is tenminste mijn ervaring met reizen door Azie .

Wat mij ook tegenstaat is met het van te voren regelen dat je voor vertrek alles betaald moet hebben , als de organisator niet komt opdagen of falliet is kan je dus fluiten naar je geld .

Is het dus goed te doen als je in Arusha bent om dan een safari te regelen en scheelt het in de kosten ,

Alvast bedankt , Willem

Hallo Willem,

Natuurlijk kun je in Tanzania zelf een safari regelen, maar dan moet je wel heel goed op de hoogte zijn van o.a de prijzen en mogelijkheden. Pas dan kun je goed onderhandelen. Het bedrag dat je noemt van €215,- pp is onmogelijk! Je bent al meer kwijt aan entreegelden voor de parken en dan moet je nog het vervoer en verblijf betalen.

Ook gaat er, als het goed is, wel even tijd inzitten om iets te regelen zodat het helemaal naar jullie zin is.
Als ik voor mijn klanten een voorstel maak, wordt het helemaal aangepast aan hun wensen en mogelijkheden en dat kost dus best even tijd. Ook zoek je dan accommodaties die bij hun budget passen. Als je ter plekke boekt heb je op zo’n korte termijn uiteraard grote kans dat bepaalde accommodaties vol zitten.
Tanzania is best een duur land voor toeristen en dan denk ik, als je hoe dan ook toch al veel geld uitgeeft, wees er dan in ieder geval zeker van dat je waar voor je geld krijgt en dat je niet veel geld uitgeeft voor iets wat uiteindelijk tegen valt.

Succes, Mary.

Dank voor je reactie , €215 moet natuurlijk €2150 zijn.

Hoi Willem,
zie net jouw berichtje. Ik adviseer wel vantevoren te boeken vooral omdat januari en ook februari topmaanden zijn voor wat betreft de migratie in de ndutu plains en het zuidelijk serengeti eco systeem. Veel accommodaties hebben nog maar beperkt ruimte. Kijk eens op onze website. Wij wonen in Arusha en hebben ons eigen safari bedrijf. Groetjes judith www.ajabu-adventures.com

Hallo,
Ik ben net terug uit Zanzibar, omdat ik daar gekitesurft heb, maar nu heb ik per ongeluk nog TZS 90.000 (omgerekend €44,56) meegenomen - zat in een van mijn broekzakken. Als je binnenkort gaat, zou jij deze shillings dan van mij over willen nemen tegen een voordelige wisselkoers? Ik kan ze hier in NL niet omwisselen en ben niet van plan om binnenkort nog naar Tanzania te gaan :-/. In Tanzania zelf is het best lastig om een goede wisselkoers te krijgen, dus je hebt er echt wat aan. Ik woon in de buurt van Utrecht (Maarn), maar moet voor mijn werk naar veel verschillende plekken toe, dus kan het eventueel ook langs brengen. Ik hoor het graag. Je kunt me bereiken op mijn mobiel 0654987941 of mailen anouk_kaiser@hotmail.com.

Groetjes,
Anouk Kaiser