Overzicht safari's - kostprijs

Hoi allemaal
Ik heb al heel wat forumberichten gelezen en informatie opgezocht en ik weet al zeker: safari’s in Tanzania zijn duur :slight_smile: als je het nu daar of hier boekt.

Maar ik vind nergens een gemiddelde richtprijs… Wat is gemiddeld? 150 euro pp / dag, 200 euro pp/ dag, … hebben jullie daar ervaring mee?

Ik ben ook al een aantal goede aanbieders tegengekomen van safari’s, maar kan iemand dit lijstje nog aanvullen met eigen ervaringen? We vinden kennis van de gids en hygiëne in de accommodaties heel belangrijk.

Alvast erg bedankt!

maak een kennis met Brendafrica. Via haar hebben wij de safari geboekt, we zijn met tentjes gegaan. Dat is niet perse goedkoper dan in een bungalow/ hotel volgens mij, maar wel gaaf. Zij werkt ter plaatse en met locals. Wij hadden een geweldige gids die zeker meerwaarde aan de reis heeft gegeven. In Tanzania redt je een safari ook niet zonder gids en truck. De rest erom heen kun je zelf regelen maar ook via haar. net wat je handig vindt.
De toegangs prijzen maken het vooral duur van de Serengeti en de Ngorongoro Crater en andere national parken. Voor meer info:

wij hebben een fantastische game drive van 5 dagen gehad. welke zeer redelijk geprijsd was . geweldige accommodaties zowel hotels als safaritenten en hoten bungalow. allen met heerlijke douche en soms een bad. zo kan ik nog wel even doorgaan. we hebben de big5 gezien en zo veel méér met dank aan onze gids isaac. ik weet niet of ik de naam mag noemen van de nederlandse organisatie? je kan me een berichtje sturen als je meer info wil

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

[quote=“mmeere, post:3, topic:171973”]

wij hebben een fantastische game drive van 7 dagen gehad. welke zeer redelijk geprijsd was . geweldige accommodaties zowel hotels als safaritenten en hoten bungalow. allen met heerlijke douche en soms een bad. zo kan ik nog wel even doorgaan. we hebben de big5 gezien en zo veel méér met dank aan onze gids isaac. ik weet niet of ik de naam mag noemen van de nederlandse organisatie? je kan me een berichtje sturen als je meer info wil

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Hallo,
Wij willen in september naar Tanzania een safari maken. En hebben geen ervaring k heb hier al veel gelezen. We zouden graag 4 a 5 dzgen safari willen doen in het zuiden Selous met aansluitend 4 dagen Zanzibar. Laat maar komen…
Gr Samira