Wij gaan in september de Kilimanjaro beklimmen en op safari. Ik ben met een aantal reisbureaus in gesprek. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een van de volgende reisbureaus?:
Beetje een laat berichtje en misschien heb je allang geboekt!
Maar ik was heel erg te spreken over Makasa Tanzanian Safari’s.
Ik heb 4 dagen safari gedaan en anderhalve week zanzibar en het was allemaal top geregeld.
Mailcontact gaat allemaal in het nederlands aangezien de eigenaresse Nederlands is, zij runt het met haar tanzaniaanse man.
kijk maar of je het nog kan gebruiken en veel plezier in september!
Hoi Nayra,
Mijn vriend en ik zijn afgelopen februari naar Tanzania geweest en we hebben de safari geboekt via www.tanzaniasafaritour.com. Je kan al je wensen, vragen en budget mailen en dan komt Mary met een voorstel. Ze kent het land goed, ze is er zelf al vaak geweest en ze doet zaken met een vaste gids, zijn naam is Dawson. Hij is een erg leuke man van 33 jaar en werkt al jaren als gids daar. Hij weet veel en zorgt er voor dat je een geweldige safari hebt. Wij zijn erg tevreden over hen beiden. Mijn advies is om sowieso contact op te nemen met Mary van Tanzania Safari Tour. Ik wens je veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes,
Dorine
Dank voor jullie reacties! We hebben een tijdje terug bij Hofland Expiditions geboekt. Over tanzaniasafaritour waren we ook enthousiast maar die is niet aangesloten bij het SGR, wat ik in deze tijd toch wel belangrijk vind.
Ik denk dat het verstandig is om ook even te reageren. Ik heb enkele malen contact gehad met de SGR, maar er is mij verteld dat ik me niet kan aansluiten omdat ik geen totale reizen aanbied, dus ook de vluchten. Tot nu toe is het niet voorgekomen dat een reis door omstandigheden van de client niet is doorgegaan en kan ik dus ook niet bewijzen dat men dan het geld terug krijgt.
Ik kan me voorstellen dat het een “onveilig” gevoel geeft, maar de intentie van mijn organisatie is om mijn vrienden in Tanzania een beter bestaan te geven door hen rechtstreeks de safari’s te laten maken zonder tussenkomst van een organisatie in Tanzania. (Het is overigens geweldig om te zien wat voor sneeuwbaleffect dit heeft op inwoners). Het is absoluut niet mijn doel om dit te bereiken door clienten geld uit de zak te kloppen of zelfs af te zetten.
Het is dus inderdaad een kwestie van vertrouwen en daarom zijn de reviews op mijn site zo belangrijk. Natuurlijk heeft niet iedereen zin en tijd om een review te schrijven, maar diegenen die dit wel hebben gedaan maken gelukkig goede reclame.
Het is heel belangrijk om te weten dat " De Klim" erg toeristisch is geworden en dat er goed god aan wordt verdiend. Vraag bij het boeken ook naar hoeveel tip je moet geven. Dit kan erg verschillend zijn per reisbureau. Bovendien kan dit rug oplopen omdat er vaak veel dragers mee gaan.
Verder blijft het natuurlijk een geweldige ervaring!
Wens jullie een mooie tocht!
Marit, Fairsafari
Augustin Adventures ( www.opsafariintanzania.nl) is niet aangesloten bij het SGR.
Echter ik heb begrepen dat hij ondersteund wordt door nederlanders die met hem gereisd hebben en dat ze werken zonder aanbetalingen.
Je betaald hen pas via internet als je al halverwege de reis bent.