Reiservaringen met Hofland expeditions

Heeft er al iemand reiservaring met deze organisatie?Zouden daarmee volledige reis (safari,beklimming kili,en zanzibar)willen doen of zijn er nog alternatieven?

Karel>>>

Hallo Karel,

Heb je ondertussen ervaring of wat gehoord over Hofland?
Moet momenteel keizen, ze zijn een stuk goedkoper maar reageren wat traag.

Hoor graag van je.
Daniel

Hoi Karel,
Ik ben Ineke en woon in Moshi,wij organiseren safari, en beklimming kili.
www.safari-gehandicapten.com
Als je intresse hebt,graag een prive bericht

Ineke

Hoi Dakir, waarschijnlijk heb je inmiddels al gekozen waar je gaat boeken.
Keek toevallig een keer weer na lange tijd op het Tanzania forum… Zelf gaan we komend jaar naar Zuid Afrika.

Wij hebben een paar jaar geleden bij Hofland geboekt. Erg goed geregeld allemaal! Menno komt uit NL. dus handig mailen in het nederlands. We hebben een combinatie gedaan van lodges en tenten ( zijn niet van die tenten- mensen maar door er 2 nachten tent bij te doen werd het weer wat goedkoper.) Wij waren zelf met 2 personen maar hadden gevraagd of hij nog een stel had die toevallig op dezelfde datum op safari wilde. Dit was het geval en zijn dus met 4 personen gegaan. Het scheelde weer in prijs en ook nog gezellig! Wij hadden een super - gids en een goede kok.
Het jagen met de bushman is ook een hele ervaring. Wel een lang stuk een heel gehobbel over een onverharde weg maar we hadden het niet willen missen… De mensen daar leven echt primitief!

Bedankt voor je reactie.
Hebben inderdaad reeds gereserveerd.
Toch bedankt voor de reactie.
Wellicht hebben andere reizigers hier wat aan, of ik zelf in de toekomst.

Wij hebben goede ervaringen met Hoffland.
Lees over onze ervaringen op:Reisverslagen en vakantieverhalen; De leukste Reisverhalen en avonturen door afrika en azie met veel reisfotos wereldwijd
groet Ton en Ria

wij gaan in november met Hofland expeditions een safari doen en aansluitend nog naar Zanzibar. We hebben op een vorige vakantie een echtpaar ontmoet die deze reis met hen gemaakt hadden en zij waren erg enthousiast. :wereld:

De Beste chauffeur en reisleider van Hofland heeft nu zijn eigen safari bedrijf.
Hij heeft hiervoor ondersteuning gekregen vanuit Nederlandse Mensen die
ooit met hem een safari hebben gedaan .
Top organisatie en goede prijzen.
hier zijn site:

wij zijn inmiddels terug van onze safari, alles erg goed geregeld door Menno Hofland, ook nog aanpassingen gedaan terwijl we daar waren, was geen probleem. De soms trage reachtie komt voort uit het feit dat de stroom nogal eens uitvalt in het gedeelte waar zij wonen en dan heeft Menno Hofland in zijn mail het bericht dat alles verzonden is alleen is dat dan niet zo. Wij hebben dit met hem besproken hoe hij dit kan ondervangen en hij is ermee bezig. Wij hebben een weblog bijgehouden www.monicaenwim.shareyourstory.nl

Heb recent met Hofland Expeditions de Kilimanjaro gedaan en een week Safari aansluitend.De Kili hutten-tocht voor 5 personen, 6 dagen werd perfect begeleid. Aangewezen Amani bleek een perfecte gids.Hij had gezorgd voor twee assistenten,twee goede koks en 10 dragers.Veel kennis over natuur,de dieren,de tocht zelf,attent op hygiëne,voldoende schoon water en goede voeding.Op 4100 meter kreeg ik(70) zelf hoogteziekte.Dat werd deskundig begeleid.Vrouw(65) en drie dochters hebben dank zij goede begeleiding de top gehaald.Terugtocht was ook gezellig.Kortom Menno Hofland is een aanrader.
bjm Giesen.juni 2012.

Ik ben in 2010 met Hofland op vakantie geweest en ik heb zowel goede als slechte ervaringen met hem.
Het verhaal van Monica1910 herken ik ook.
Het gekke was dat voor de aanbetaling het contact zeer vloeiend verliep en dat daarna de problemen met de email ontstonden.

Aangekomen op de luchthaven stond er niemand op ons te wachten , is niet prettig als je voor het eerst in verre reis maakt en er minimaal 10 opdringerige taxichauffeurs je continue aanklampen.
Na een half uur Menno eindelijk aan de telefoon gekregen.
Hij vertelde dat de gids een lekke band had, echter het duurde toen nog een uur, ongeveer de tijd die je nodigt hebt om vanuit Arusha op de luchthaven te komen.

Onze gids heeft onze vakantie goed gemaakt, wat een topvent
Ontzettend veel kennis en heel leuk met de kinderen.

Hij is inderdaad een eigen bedrijf begonnen.

www.augustinadventures.com of www.opsafariintanzania.nl

Ik heb de site bekeken en het ziet er perfect uit
Prijstechnisch zijn ze in vergelijking met andere voordelig omdat je niet voor
dure overhead betaald.

Ik ga zeker nog een keer terug maar dan rechtstreeks met Augustin…

we zijn ondertussen 2013 en de communicatie problemen ondervinden we ook. wij vetrekken op 1 aug. en ik probeer al 2 weken om mijn tickets te krijgen. Zelfs na telefonisch contact met Arusha na 3 dagen nog niets. Daar wordt je wel ongerust van. Wij gaan met zijn vieren en je betaalt aardig wat geld vooruit. Hopelijk wordt het wat. Ik zet onze ervaring achteraf ook op Wereldwijzer. Een verwittigd man…Jammer dat ik dit over Augustin nu pas lees.:frowning:

Wij plannen ook een safari trip en overwegen hofland. Hoe is de reis afgelopen. We vonden tot nu toe alleen comments. Thanks

Ik zou zeker niet met Hofland gaan; heb hele slechte ervaringen met hen. Menno schijnt niet helemaal meer op het rechte pad te zitten. Het is een tijdje beter gegaan maar het is nu weer helemaal mis. Jammer! Tot je boekt krijg je inderdaad alle aandacht maar vervolgens vergeet hij je al van het vliegveld te halen. Dat is al heel vaak gebeurd. Ook gaan er veel dingen mis tijdens de safari. Probeer het eens bij www.karakoafricanadventure.com. Dat bedrijf is begonnen door een aantal plaatselijke gidsen en ze werken met vrijwilligers in verschillende landen. Ik heb daar veel goeds over gehoord; ze schijnen hele leuke reizen te organiseren, helemaal in overleg met jou en gebaseerd op jouw budget. Ook geven ze een hele goede service. Hun doel is om, naast een beter leven voor zichzelf (gidsen verdienen heel weinig, sommigen krijgen helemaal geen salaris; die moeten leven van de fooien), ook plaatselijke burgers en projecten te steunen. Veel plezier alvast!

Beste,

wij hebben gemengde gevoelens over de trip. Vooraf echt veel problemen om de nodige documenten te krijgen en aankomst af te spreken. eens ter plaatse doet hij echt wel alles om je een leuke vakantie te bezorgen. Wij zijn bv. van hotel veranderd, omdat de Outpost lodge ons iets té basic was. Wij hadden minder weer en het was er gewoon ijskoud in de badkamer en geen gesloten restaurant. Brrrr, koud voor je ontbijt. Dat is trouwens iets waar je rekening moet mee houden als je in de zomermaanden gaat. Erg koud 's ochtends en 's avonds (dikke fleece nodig). We hebben ter plaatse ook nog een activiteit bij geboekt, allemaal geen probleem. Achteraf gezien kan je het beter via het hotel regelen, omdat alle gidsen ook rechtstreeks contact proberen te leggen. Dat zal ongetwijfeld lucratiever voor hen zijn, maar ook voor jou.
Onze gids Nico was een toffe gast en deed erg zijn best om ons zo veel mogelijk te laten zien. Het vervolg in Zanzibar verliep ook vlekkeloos, dus … geen klachten over de reis zelf, maar de praktische afspraken vooraf lopen écht niet goed. Verder is Tanzanie écht super de moeite, veel plezier !!

In tegenstelling tot Marije33 zou ik zeggen: boek zeker wél bij Hofland Expeditions. Sterker - ik heb dit nu voor de tweede keer gedaan en weet zeker dat ik niet teleurgesteld zal worden. Ik hoop dat dit forum en andere fora vooral blijven gaan over meningen, ervaringen, feiten en niet over “het schijnt dat”-verhalen!

Zowel in Dar-es- Salaam, Arusha als Zanzibar stond de door Hofland geregelde chauffeur er op tijd om mij op te halen danwel weg te brengen.
Op mijn mails krijg ik inderdaad niet altijd binnen een dag antwoord, maar persoonlijk denk ik dat wij hier in het Westen daar enorm mee verwend zijn. Daarnaast is er in Tanzania op bepaalde plekken inderdaad niet altijd stroom/service.

De reden dat ik dit jaar weer voor Hofland Expeditions heb gekozen is o.a. de care vooraf, tijdens en na de safari van Menno, alsmede de kundigheid van zijn chauffeurs/gidsen!
Ook ben ik zeer benieuwd naar zijn in aanbouw zijnde lodge op een unieke en prachtige plek.
Bij twijfel: bekijk even zijn onlangs vernieuwde website. http://www.hofland-expeditions.com/nl/

Groeten Lous - een tevreden klant van Hofland Expeditions.

Wij hebben onlangs via Hofland Expeditions (http://www.hofland-expeditions.com/nl/) een 3 weekse reis naar Tanzania geboekt. Wij hebben intens genoten van deze reis. Vooraf werden wij goed geïnformeerd. Op locatie in Tanzania werden wij gastvrij verwelkomd. De gidsen en chauffeurs zijn uitstekend. Ze spreken vloeiend Engels en zijn erg behulpzaam en vriendelijk.

De natuurparken in Tanzania zijn werkelijk prachtig. Manyara meer, Serengeti, Tarangire park en Ngorongoro krater zijn allemaal adembenemend mooi en vol met wilde dieren. Hier hebben wij de mooiste plekken gezien!

Wij hebben erg genoten van de ballonsafari over de Serengeti, van waaruit wij grote groepen wilde dieren hebben bekeken gedurende een fantastische zonsopgang.

De laatste week van onze vakantie hebben wij lekker gerelaxt op Zanzibar en genoten van het prachtige weer op dit Bounty eiland met helder blauw water en witte stranden.

Een echte aanrader! http://www.hofland-expeditions.com/nl/

Wij zijn net terug uit Tanzania en Zanzibar met Hofland.
Gezin met 5 volwassenen.
De klim naar de Mount Meru was prima geregeld, de safari redelijk (de Toyota Landcruiser was erg oud en ging kapot).
Overnachten in tenten in de Serengetti is de moeite waard.
Zanzibar was door Menno slecht geregeld, daar hebben wij zelf wat moeten corrigeren (geen hotel geregeld, huisje te klein). Maar dat is ter plekke goed mogelijk.
Menno is erg slecht bereikbaar.
Eigenlijk is zijn bureau meer een safari-bureau dan een reisbureau. Daar hebben ze niet genoeg ervaring voor.

Beste mensen

Wij zaten tegelijk met de familie Mintjes bij Menno op Morona Hill. zij hadden dezelfde safari als wij en daarna Zanzibar. Ik herinner mij dat ik hen vroeg waar sliepen op Zanzibar en dat wisten zij toen nog niet. Ik vroeg dat niet voor niets maar wilde me er verder niet mee bemoeien. Zoals iemand hiervoor al schreef, de communicatie met Menno is in het begin prima. Dat wil zeggen, je krijgt een programma toegestuurd en zodra je dan de aanbetaling hebt gedaan, wordt het mailverkeer minder en nergens antwoord op. Wij hadden ja gezegd tegen zijn voorstel en daarna kwam er steeds weer wat bij. Het tentenkamp was vol…dus bijbetalen voor een “beter tentenkamp”. Om gewoon naar het eerste gebracht te worden. En dan Kersttoeslagen en nog eens een groot bedrag voor een concessie fee voor hotel bij de krater. Zanzibar…het bedoelde hotel was vol…ze proberen wat anders. Wij zoeken altijd alles op! Waar hij ons in wilde stoppen was niet acceptabel. Wij hebben hem toen zelf een hotel aan de hand gedaan om te boeken. Toen zei hij dat dit hotel wel 1000 euro duurder was! En wat doe je dan? Anderhalve week voor vertrek! Aangekomen op Zanzibar bleek dat hij de confirmatie niet goed had gedaan dus stonden wij op Oudejaarsavond bijna op straat. Dubbelboeking! Toen bleek uit zijn correspondentie met het hotel ook nog dat hij helemaal niet 1000 euro meer had betaald. Er gewoon bovenop gegooid! Fam Mintjes…uit die correspondentie bleek ook dat hij had geprobeerd jullie daar onder te brengen. Kennelijk niet gelukt! Op Morona Hill was nog een andere familie die nog niet wisten waar ze zouden slapen op Zanzibar. Die mevrouw vertelde dat Menno hen een hotel had aangeboden dat zovéél duurder was…dat deden ze niet. Ze wachtten af waar ze naar toe gingen.
Wij hebben getracht het geld terug te krijgen maar Menno bleef volhouden dat het normaal is dat cliënten een andere rate betalen dan hij. Ja…dat weten we maar in dit geval hadden we die rate al betaald voor het eerste hotel en nu dus wéér!! Uiteindelijk heeft hij de helft terug betaald en hebben we het gelaten om de schaduw die over onze reis hing niet groter te laten worden. Wij houden het prachtige land Tanzania, de lieve mensen, de geweldige driver Nico enz in onze gedachten. Wij zullen niet zeggen nooit met deze organisatie te boeken, dat moet een ieder zelf weten maar wees wel heel alert!!