Met de familie (2volwas en 3 kids (16-13-9) zijn we van plan om volgend jaar naar of Kenia of Zuid-Afrika te gaan.
Bedoeling is +/- 14dagen weg te zijn met 6-7dagen trekken en safari en 6-7 dagen strand.
Of wordt het paasvakanite 2011 (+/-9/04 tot +/- 25/04/2011) of wordt het juli/augustus 2011.
Georganiseerd is veel te duur, dus zelf wagen of 4x4 huren en zelf plannen. (4x4ervaring is er)
Tips over do’s en don’ts zijn zeer welkom.
Gaaf idee om zoiets met de hele familie te doen. Realiseer je dat Zuid Afrika prima is om zelf te rijden, maar in Kenia geldt dat een stuk minder. Naar mijn weten mogen er zelfs geen prive safari’s gemaakt worden in de parken in Kenia, alleen o.l.v. een geregistreerde gids. Dus dan moet je dit alsnog met een safari bedrijf doen. De infrastructuur is ook veel minder in Kenia dan in Zuid Afrika. Zuid Afrika is meer gericht op zelfreizigers, maar bijvoorbeeld lodges in Kenia zitten al maanden vooraf volgeboekt en daar kun je niet zomaar aankloppen. Bereid je reis goed voor en bedenk ook waar je aan begint met kinderen. Veiligheid is heel belangrijk zowel technisch gezien als algehele veiligheid i.v.m. overvallen etc. Ben benieuwd naar de reacties van anderen.
Ik ben een zeer ervaren Kenia ganger en leef juist veel onder de lokale bevolking i.p.v. in hotels maar ik weet niet of ik zo’n reis zelf (dus zonder begeleiding van een local) zou gaan maken met kinderen.
leuk plan om met je kids te gaan, wij vetrekken over 2 jaar voor 1,5 jaar naar afrika met onze kids.
Ik kan je alleen advies geven over Zuid Afrika. De wegen zijn goed tot redelijk en 4x4 is niet nodig. Vergis je niet in de kosten van zelf huren want die zijn duurder dan je denkt met alles wat er bijkomt en soms is georganiseerd dan niet eens zo duur. Wij zijn met een camper gegaan. De afstanden zijn best behoorlijk dus mocht je zuid afrika kiezen bedenk je dan goed wat je wilt zien. De gps tijden zijn niet betrouwbaar want in Afrika gaat alles anders dan je verwacht. Voor kinderen erg leuk vooral de dieren. Het strand in Zuid Afrika is niet geweldig,
Wij hebben in 3 weken van Jburg naar Kaapstad getrokken en hebben elke dag veel gereden zelfs sávonds, dit moet je NOOIT doen met kids want alhoewel onze ervaring goed is zou ik niet het risico nemen als ik mijn kinderen bij me had gehad. Jburg is savonds (en overdag geen veilige stad.) Maar wel de plek om heen te vliegen als je het noorden van zuid afrika wilt zien( kruger, st lucia) De afstand naar Kaapstad is in 2 weken niet te doen, zeker niet als je niet hele dagen in de auto wilt doorbrengen.
Kun je me vertellen wat je zeker zou willen zien/doen. Dan kan ik je misschien wel wat tips geven wat qua tijd en afstand haalbaar is
Wij zijn naar Kenia geweest met 2 kinderen van 15 en 18 jaar. Oké, de infrastructuur is belabberd, 's avonds even leuk naar een kroegje in Mombassa zit er niet in, maar oooo wat hebben wij genoten! De vreselijk aardige mensen, het prachtige strand, schitterend hotel (papillon lagoon reef in diani beach) nog een keer de vreselijk aardige mensen, de safari (3 dagen tsavo east, west en amboselli) natuurlijk. Helemaal niet moeilijk om ter plekke een safari te boeken en er was gewoon, 1 week van tevoren, plek in de loge’s. En dan natuurlijk de vreselijk aardige mensen! Mooi weer, helemaal prima. In zuid-afrika is het nu winter, in Kenia is het weer nu zalig. (juli/aug) en niet veel touristen! Mijn kinderen heb ik nog nooit zo meegemaakt. Ze wilden niet meer weg en hebben nog steeds heimwee.
Succes met je keuze!
ik ben helemaal weg van Kenia en ben daar met mijn kinderen al een paar keer op vakantie geweest. Geweldig land. Tip 1: Lokale adviezen opvolgen als het over veiligheid gaat. Tip 2: lees het boek ‘de roep van de mapori’ (en dan wil je daarna absoluut naar Kenia!)
Succes!