Twijfel welk land

Beste

Wij zijn een land aan het zoeken om 3 a 4 weken rond te trekken.

Wat belangrijk is is de vriendelijkheid van de mensen, de gewone bevolking zien en zien hoe ze leven, of stammen, natuur en dieren. dit is het belangrijkste.

Wat raden jjullie aan? ik dacht ergens in zuid amerika?

ps. niet Thailand, zijn daar juist van terug

bedankt

Bij mij komt direct Malawi op (let op: niet Mali!), plus een safari in South Luangwa national park in Zambia voor prachtige grote dieren en natuur. Goed te doen in 4 weken (ik heb daar 3,5 week solo rondgereisd).

De mensen in Malawi zijn echt super aardig, zonnig, hartelijk en beleefd. Iedereen maakt een gezellig praatje met je en de meeste mensen hoeven daar helemaal niks voor terug. Alleen in toeristische stukjes is het een beetje verpest en kunnen ze wel om geld vragen, maar het grootste deel van de mensen is gewoon welgemeend hartelijk… en er wordt wel redelijk Engels gesproken, vooral de studenten en mannen spreken wel Engels… vrouwen iets minder.
Het is goedkoop om er te reizen. Er is een meer van 500 km lang waarin van alles leuks te doen is (zwemmen, kanoën, snorkelen, duiken, eilandjes bezoeken), en er zijn diverse mooie berggebieden voor wandelingen. In de kleine stadjes zijn leuke markten en je kunt natuurlijk zoveel zien van hoe de mensen leven als je zelf wilt.
Vanuit Lilongwe kun je makkelijk een safari boeken naar South Luangwa, waar je volop leeuwen, zebra’s, buffels, olifanten, impala’s etc. kunt zien, en met wat geluk zelfs luipaarden.

Malawi wordt ook wel ‘Africa for beginners’ en ‘The warm heart of Africa’ genoemd, en beide bijnamen kloppen. Het is compact, leuk, gezellig, relatief veilig, goedkoop, mooi.

Op mijn website zie je mijn uitgebreide reisverslag en foto’s.

Peru heeft ook wel veel mooie natuur, dieren (zeeleeuwen, condors… in de jungle ook papegaaien en andere dieren… wel minder makkelijk dieren spotten dan in Afrika), en delen van de bevolking leven nog primitief. De mensen zijn er wel iets stugger / verlegener, maar als je ze eenmaal spreekt wel aardig. Maar ze zullen niet zo gauw uit zichzelf een praatje beginnen zoals in Malawi.

Bolivia heeft ook prachtige natuur, wel wat minder dieren te zien (alleen in de jungle, en her en der wat lama’s en vicuña’s). En de mensen zijn nog stugger dan in Peru. Bolivia heeft wel een van de bizarste, mooiste landschappen die ik ooit ter aarde heb gezien.

In Brazilië vond ik de mensen net zo hartelijk, vrolijk en kletserig als in Malawi. Iedereen kletst met iedereen, bij de bushalte, in de bakker, etc. Maar dat werkt dus alleen als je Portugees spreekt. :slight_smile: Ik had van tevoren een cursus gedaan.
Brazilië is wel een stuk duurder dan Malawi, Peru, Bolivia (bijna 2x zo duur). En het is zo groot dat het lastig is een gebied te kiezen. Voor veel dieren zou je het beste naar de Pantanal kunnen gaan, als ik het zo hoor (ben ik niet geweest, omdat het dus zo’n gigantisch groot land is… ik heb in 6 weken alleen het noordoosten gezien). De steden zijn bruisend en modern en ruig. De dorpen zijn gemoedelijk.

Ik ben ook in Nicaragua geweest maar daar heb ik vrij weinig dieren gezien, alleen wat aapjes op Isla de Ometepe. Wel heeft het mooie afwisselende natuur (veel vulkanen; jungle, bossen, koffieplantages, stranden), en vriendelijke mensen. En het is redelijk goedkoop.

Ook Tanzania is mooi en divers, wel wat duurder en toeristischer dan Malawi, en de mensen zijn er heel aardig maar wel wat afwachtender dan in Malawi.

Zoals je ziet vond ik de Malawianen echt superleuke mensen. En Brazilianen ook! Maar in Brazilië spreekt bijna niemand Engels.

Via mijn website kun je een beetje foto’s kijken en indrukken opdoen.

Oh ja, Thailand is waarschijnlijk wel ietsje goedkoper dan al deze landen…

Succes met de keuzes! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Beste

Alvast bedankt voor uw antwoord, hier ben ik heel wat mee. Ik zal ook even kijken op uw website en kijken naar de bezienswaardigheden etc…

Thailand is inderdaag nog redelijk goedkoop, al hebben we qua vriendelijkheid niet echt goed gevaren. Ik spreek dan de mensen uit Bangkok, echt onvriendelijk en willen je echt bedriegen. (er zijn natuurlijk ook andere, maar de minderheid hebben we gemerkt) buiten bangkok en de inwonders die het bijna nx hebben die waren wel vriendelijk enzo.

alvast bedankt

Ja in gebieden waar al lang veel toeristen komen (die zich vaak ook misdragen), kan het flink verpest raken en kunnen de mensen die in de toeristische industrie werken, heel naar zijn. Dat geldt ook voor Nederland en Frankrijk…
Maar vaak kun je best makkelijk die toeristische gebieden snel verlaten en eens wat anders straatjes in lopen, en eens wat dingen bezoeken die wat verderop in de reisgids staan en niet bij de top 10.

Overigens heb ik in Malawi wel de highlights bezocht en was ik dan nog vaak de enige blanke in het hele dorp.

Ah ok, da ziet er mij wel wat uit, het is dus zo iets wat wij naar op zoek zijn. ook omdat we het tof vinden om de lokale bevolking te fotograferen enz. zo kunnen hele spontane en mooie foto’s genomen worden

alvast bedankt,

nog wat opzoekingen doen en dan beetje per beetje uitstippen

In Afrika vinden mensen het niet erg om op de foto te gaan (ik vraag het wel meestal eerst even). Inflitsen (ook overdag) kan handig zijn, de mensen zijn erg donker en het zonlicht komt vaak pal van boven.

In Bolivia willen de meeste vrouwen niet op de foto, ze denken dan dat je hun ziel steelt. In Peru geldt dat ook wel voor de indianenvrouwen. Mannen, en stedelingen zijn er wat makkelijker in.
Je komt ook wel groepjes tegen in klederdracht en die dan vragen of ze op de foto mogen, maar er vervolgens geld voor willen.

Sowieso het beste om altijd even te vragen.

En niet zomaar geld of snoepjes of dingen uitdelen.

ah ok, bedankt allesins voor de nuttige tips.

ik zal mij even bezig houden met wat we allemaal willen bezoeken in die 4 weken.

Ps. hoe zit het daar met de verplaatinsmogelijkheden? is dit makkelijk of eerder wat tijd voor nodig om van punt a naar b te gaan

Beste

Wat ik mij ook nog afvroeg, vanwaar is het best om te vertrekken naar Malawi, vanuit brussel of vanuit nederland, en wat zijn zoal tarieven voor een vlucht heen en terug. klopt dit ongeveer een 1204 bij KLM.

ps. Wat is zoal een budget die je nodig hebt in Malawi, en even zambia.

thx allesins

Rondreizen in Malawi kan met de bus, vertragingen zijn wel gebruikelijk en de wegen kunnen slecht zijn (maar ik was er 12 jaar geleden dus allicht is er een hoop opgeknapt).
Een safari gaat meestal met een jeep of stevige safaribus vanuit Lilongwe helemaal naar dat national park in Zambia.

Ik raad je aan de rest zelf uit te zoeken via Lonely Planet en internet e.d. Ik doe alleen wat grove suggesties. :slight_smile:

En ik laat graag ook anderen nog meer suggesties doen voor eventuele andere landen.