Ik denk eraan volgende zomer (juli 2012) een reis te maken in Afrika…
Welk land/landen zouden jullie aanbevelen?
Ik gok op 3-4 weken… Ik wil het zelf plannen en dus niet via een groepsorganisatie of reisbureau werken al zie ik een safari met een groep wel zitten!
Een avontuurlijke reis gecombineerd met relaxen aan stranden op het einde van de reis zou mooi zijn…
Kan ook iemand een indicatie van prijzen geven? Ik schrik enorm van georganiseerde reizen en ben ervan overtuigd dat het zelf vele malen goedkoper kan! Ik hoef geen superdeluxe hotels!
Hoeveel rekenen jullie voor een 3-4weken zelf rondreizen?
Autohuur of openbaar vervoer??
Ik ben een leek hierin (ik ging de voorbije 4 reizen naar Amerika en ben nu klaar voor iets totaal anders!) dus ik kan jullie hulp goed gebruiken!
Ik koos voor mijn eerste Afrikareis Malawi en heb daar nooit spijt van gehad. Superlieve zonnige mensen die altijd beleefd een praatje met je maken. Mooi land met veel te zien en doen. Lees maar eens m’n blog via mijn handtekening. (Travel > Malawi 2000)
Bijnamen van het land: Africa for beginners / The Warm Heart of Africa.
Je kunt vanuit Lilongwe safari’s boeken, ik raad South Luangwa national park in Zambia aan. Kiboko Safaris is een betrouwbare en goede tour operator (door Nederlander gerund). Ik lees de laatste jaren nog steeds goede berichten op internet over hun bedrijf.
Kosten: normaal rondreizen met bus, overnachten in eenvoudige hotelkamertjes, eten, wat souvenirs: gemiddeld 15-20 euro per persoon per dag. Safaridagen: ongeveer 100-130 euro per dag. Dus laat het aantal safaridagen ook afhangen van je budget.
Aan het grote Malawimeer volop strandjes en vermaak.
Malawi… ik had er zelf niet meteen aan gedacht maar het klinkt zeker interessant!