Hallo allemaal,
inmiddels zijn we eruit dat we alleen door zuid afrika en mozambique gaan reizen… Een verlenging naar de vic falls is ook mogelijk op de heen of terugreis. Wil ze graag zien. tips bij wie ik dat het beste kan boeken?
Ons idee is begin september te vertrekken. Is oktober misschien iets beter?
Daarnaast worden er veel georganiseerde kampeerreizen aangeboden, maar ook self drives. Natuurlijk kunnen we ook helemaal zelf gaan reizen maar we hebben maar zo’n 25 dagen. Graag jullie advies…? hoe en indien nodig met welke organisatie?
Alvast super bedankt!!
Groetjes Roel en Noelle
Persoonlijk zou ik zelf gaan karren, dan kan je je eigen plan trekken. Tentje achterin, lonely planet mee… dan rij je zo van camping naar camping (of gewoon wildkamperen), zit je niet in een zweterige bus en kan je overal zo lang of kort blijven als je wil. Als je op J’burg of Kaapstad vliegt kan je bij het vliegtuig al een autotje huren…
Is het niet zo dat we dan veel info missen die door de tourguide gegeven wordt…? Zag de website bookinafrica.com… ooit van gehoord?
Als we georganiseerd zouden reizen wil ik wel graag een lokale gids…
vandaar dacht ik lokaal boeken misschien een optie…
Als we toch zelf willen gaan rijden…
tips voor een route, of een route liggen misschien?
Dat weet ik niet precies… ik ga eigenlijk nooit mee met tourguides. Die vertellen het, maar je kan het ook lezen natuurlijk. In Z-A ken ik niet echt kleine touroperators - ze zullen er best zijn, het voornaamste ‘toeristenvervoer’ zijn van die grote, logge bussen. Van Z-A heb ik vooral het oosten gezien. Vanaf Johannesburg naar Maputo ligt een enorm mooie weg, met een paar leuke bergpassages. Als je vanaf Maputo naar het noorden gaat moet je gewoon de grote weg volgen die langs de kust loopt, enorm tropisch en zonnig.
Het leukst is denk ik als je zelf een route uitstippelt van wat je zelf zou willen zien…
Hoi,
Ik denk dat zowel een selfdrive en een groepsreis allebei voordelen hebben!
Ik ben afgelopen zomer in Z-A, Swaziland, Lesotho en Mozambique geweest met openbaar vervoer (en een klein gedeelte met de bazbus). Het leuke van een selfdrive is dat je enorm veel vrijheid hebt, ook langs de weg kan stoppen bij leuke restaurantjes, winkeltjes enz. Of gewoon voor een foto moment! Wij vonden het soms jammer dat we langs mooie plekken scheurden, omdat we anders niet meer op schema lagen…
Het krugerpark kom je ook niet in met openbaar vervoer, dus dan moet je sowieso een tour boeken (kan overal, met lokale gidsen!). Als je een eigen auto hebt kan je er gewoon zelf in rijden en bijv kamperen in een van de camps. Als je het mij vraagt echt veel leuker!!
Een groepsreis heeft wel als voordeel dat je idd veel leert van een gids en ook andere mensen ontmoet. Ik heb van veel mensen positieve verhalen gehoord over nomadtours, misschien is dat wat. Volgens mij kan je de tours ook prima boeken in bv Joburg of Kaapstad zelf, let er danw el op dat je soms paar dagen moet wachten voordat die ook echt vertrekt.
Als ik jullie was zou ik denk ik zelf gaan reizen en dan op bijzonder mooie plekken bv een tour boeken met een lokale gids. Zo krijg je het beste van allebei 
Succes!
Kijk eens bij mij: www.come-along.nl
Gr. Hans