Self-drive Zuid-Afrika

Wie heeft ervaring met self-drive in namibie, botswana en weet een leuke aan te bevelen route? Wij zouden graag in contact komen met mensen die ervaring hebben met self-drive in zuidelijk afrika zodat we wat vragen kunnen stellen. We zijn erg benieuwd naar ervaringen!!!
Alvast bedankt voor reacties!
Groetjes Sjester

Hoi,

Namibie en Botswana staan nog op de To Do lijst, maar vorig jaar zijn hebben we zelf door Mozambique gereisd met eigen auto (4x4). Ik zou zeggen het is de ideale manier om zuidelijk afrika te zien en te beleven. Koop een reis gids (lonely planet, bradt, rough guide) en GO !
Misschien kun je je vragen wat specificeren, er is altijd wel iemand in dit forum die het antwoord voor je heeft.

Veel plezier!

Groeten
Erwin

hi,

botswana is echt leuk, ben er zelf ook geweest. Als ik jullie was zou ik naar cape town vliegen, daar een auto huren, omhoog rijden naar namibie dan naar botswana (zeker ook naar francistown gaan!) en dan terug naar sa om via joburg naar amsterdam te gaan, Als je je vragen op de site zet zal ik je vragen beantwoorden

Hee,

ik ben van plan om in maart 2009 met de auto zuid-afrika te verkennen, maar is het noodzakelijk om dat via een reisorganisatie te doen? want als je het niet via een reisorganisatie doet, hoe zijn dan de overnachtingsmogelijkheden? moet je dat van te voren boeken of is er altijd wel plek als je aankomt?

groeten Bart

Hoi,

Buiten de kerstperiode (als geheel zuid afrika zomervakantie heeft) zijn er slaapplaatsen genoeg.
Zuid Afrika is zeer eenvoudig zelf te doen. Een auto zou ik wel vooraf reserveren anders loop je het risico dat de klasse die je wenst net niet beschikbaar is. Vergelijk ook de Fly en Drive aanbiedingen (zonder overnachtingen). Dit kan goedkoper zijn dan los boeken.
Overal langs de weg vind je borden die naar Hotels/Hostels/guesthouses / B&Bs / campings verwijzen. Meest flexibele manier van reizen!

Have fun !

groeten
Erwin

Ik reis al jaren door Zuidelijk Afrika met eigen auto. Als je info wil kun je me bereiken via 023 8444849 tot en met 24 februari; daarna vlieg ik weer naar Zuid Afrika

Peter Jansen

Dag Bart,

Huur een auto op het vliegveld bij Budget rent of zoiets. Koop een Lonely Planet; daarin vind je adressen in de budget reeks die je wilt betalen. Goedkoop zijn de zgn. backpackers adressen bevolkt met jongeren uit alle werelddelen. In iedere backpackers accomodatie vind je gratis gidsjes waar alle andere bp’s gevestigd zijn. Veel plezier.
Peter

Hoi,

Autohuur én ticket in Nederland via internet kopen is vaak lekker goedkoop, vooral als je een goede fly-drive aanbieding kunt pakken. Probeer voor Zuid-Afrika in elk geval zo vroeg mogelijk (ver mogelijk van tevoren) te boeken want last-minute tickets voor Zuid-Afrika zijn er niet (of wel maar dan onbetaalbaar)!

Zelf rondrijden in 4x4 is hier prima te doen alhoewel de prijs voor een huur 4x4 wel redelijk op kan lopen. Kijk goed naar de voorwaarden van de verhuurder. Je zult waarschijnlijk wel een extra fee moeten betalen als je de auto mee wilt nemen naar het buitenland (Namibie en/of Botswana) en voor het inleveren op een ander punt dan je vertrekpunt.

Soms kun je ook een fly-drive boeken met de eerste / eerste 2 overnachtingen erbij. Da’s lekker relaxt. Hoef je niet direct op pad maar blijf je bijvoorbeeld 2 daagjes acclimatiseren in Kaapstad (of Johannesburg / Pretoria). Kun je ff wennen aan het links rijden e.d. en dan ga je echt van start.
En dan: VOORAL GAAN!

Inderdaad met de Lonely Planet of de ‘Coast to Coast’ backpackers guide erbij kom je een heel eind. Verder je mobieltje mee, eventueel hier een lokale sim-kaart erin zetten en je bent onderweg. Zoals al eerder gezegd kun je in Zuid-Afrika prima al reizend een overnachtingsplek vinden. Alhoewel je niet overal zomaar aan kunt komen waaien (in Kruger Park bijvoorbeeld), zijn er voldoende b&b, guesthouses etc.

Verkijk je niet op de afstanden in zuidelijk Afrika. We hebben al mensen hier te gast gehad die een reisschema bedacht hadden dat klonk als een klok maar alleen niet te halen viel. En dan blijf je ter plekke constant je plannen aanpassen. Da’s niet lekker.

Mocht je in het noorden van de provincie Limpopo nog een overnachtingsplek zoeken, neem dan contact met ons op. Wij liggen lekker op de route Botswana - Johannesburg. O ja, bij ons moet je wel van tevoren ff bellen of reserveren. Zou jammer zijn als je hier voor niets aankwam. Ook zijn de inkopen altijd een redelijk logistiek traject waar we goed rekening mee moeten houden ;-))

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Neem eens contact op met Afrika memories.nl ook voor goedkope vliegtickets of huurauto groetjes

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Groetjes Sjester

Je kunt voor een indruk nog kijken op onze (niet-commerciele) site: www.bjusterbaarlik.nl Wij hebben vorig jaar mei met een bushcamper 4 weken door Namibie getrokken. Op onze site staat onze route vermeld in het reisverslag, ook staan er veel foto’s en er staat een grote lijst met tips.

Ik wilde even iedereen bedanken voor alle tips! Ik ga namelijk volgende zomer door Zuid-Afrika touren en ik heb er nu al zin in.

We hebben de afgelopen jaren Namibie en Zuid-Afrika verkend. Bijna alles met self-drive! Voor tips & tricks en voor mooie routes kijk maar op www.spiritsofafrica.nl. Hier vindt je onze belevingen…

hooi
myn vrouw en ik willen een half jaar door zuid afrika en namibié gaan trekken,en willen een auto of camper kopen van een jaar of zes tot acht jaar oud met verzekering,kan iemand ons daar meer info over verschaffen b v b hartelyk dank hersja

Ik heb sinds 2002 een privé 4x4 in Zuid Afrika. Sinds dien verhuur ik die ook aan anderen. Meer weten? [EMAIL=“info@come-along.nl”]info@come-along.nl

Gr. Hans Schoelink
www.come-along.nl