Het lijkt me leuk om met een groep mensen een reis te maken door Afrika. Het plan is om een aantal 4x4 te huren en een route aan te houden die we vooraf hebben bepaald of tijdens de reis. Natuurlijk is enige voorbereiding wel vereist. Dit wordt een once in a lifetime experience! Ben benieuwd naar jullie reacties.
Hoi Tom, ik ben ook aan het rondkijken naar mogelijkheden om met eigen vervoer door Afrika te reizen.
Mijn voorkeur gaat naar Zuid Afrika. Ik wil graag van Kaapstad langs de kust en via Swaziland en/of Krugerpark naar Johannesburg rijden. Maar de Victoria Falls lijkt me ook erg mooi. Wil je gaan kamperen of liever in hotels/hostels ofzo?
Groetjes Marielle
Vorig jaar heb ik een rondreis gemaakt van Nairobi naar Kaapstad over land. Ik vond dit echt geweldig! In Zuid-Afrika en Namibië waren de wegen verrassend goed. Je zou zelfs met een normale auto makkelijk kunnen reizen. Ik was ook al een NL stel tegengekomen die volgens mij rondreden in een fiat. Volgens hun was het helemaal niet duur…ze sliepen wel in een tent. De campsites zijn schoon en van alle gemakken voorzien. Dit jaar zou ik wel voor een iets luxere vakantie willen gaan. In ieder geval een paar nachten in een hotel. Verder zou ik zo veel mogelijk parken willen zien. Victoria falls vond ik niet heel bijzonder, maar misschien heb ik al te veel mooie dingen gezien. Je kan er trouwens heel goed raften bij de zambezi rivier. Wel voor herhaling vatbaar! Ik zou trouwens ook graag meer van Zuid-Afrika willen zien. Een mooi land. Hoe lang wil je trouwens gaan en wat is jouw budget ongeveer? Ik hoor graag van je! gr. Tom
Hoi Tom, ik wil toch wel zeker een week of 3-4 weg. Een budget heb ik nog niet echt… 2014 is nog een aardig tijdje om te sparen maar ben nu een beetje aan het uitzoeken met hoeveel ik ongeveer rekening moet houden.
hoi!
Hoe staat het met jullie plannen?
Ik wil ook graag naar zuid afrika maar ben niet zo’n fan van groepsreizen.
Ik zou wellicht 3 weken rondom kerstvakantie willen…of als het niet anders kan 4 weken volgend jaar zomer…
Hoor t graag va jullie!
Hey ik heb nog geen exacte plannen maar voor mij wordt het sowieso 2014. Persoonlijk vind ik het leuk om te kamperen dan krijg je ook echt het Afrika gevoel mee. Dieren die om je tent heenlopen enzo De faciliteiten op de campsites zijn super. 4 weken lijkt me goed te doen zolang we maar een route uitstippelen die we ongeveer kunnen aanhouden. Een auto huren kost al gauw 100 euro per dag. Dus je hebt wel wat zakgeld nodig. Landen die ik graag nog wil verkennen zijn Kenia, Tanzania en Uganda…
Maar voorlopig hou ik me nog even koest, want ik ben net terug van vakantie haha. gr. Tom