Advies en tips: maand reizen in omgeving Malawi

Hallo iedereen,

In Augustus 2011 gaan mijn zus en ik vrijwilligerswerk doen in Malawi, in de buurt van de stad Zomba (zuid-Malawi). In de maand Juli zouden wij graag een mooie rondreis willen maken in (een van de) omliggende landen.

Opties zijn bijvoorbeeld: Zambia, Tanzania, Mozambique of Madagaskar.

Onze vraag aan jullie: heeft iemand ervaringen met het reizen in deze landen, en daarna naar Malawi doorgereisd? Alle tips en adviezen zijn welkom! We denken er ook over om een vlucht van en naar Madagaskar te boeken, iemand reiservaringen met dit land?

We hopen op goede tips, alvast bedankt!

Malawi, de slet van het vrijwilligerswerk. Ik zou naar Tanzania en Zambia gaan als je maar 1 maand gaat.

De slet van het vrijwilligerswerk? Uitleg please? :slight_smile:
Maar we hebben een maand ‘over’ om te reizen, dus de gehele maand juli willen we reizen, en daarna de gehele maand augustus vrijwilligerswerk doen. Waarom zeg jij Tanzania en Zambia? We zijn benieuwd naar je tips en adviezen! Ben je er zelf ook geweest?

Waarom niet gewoon rondreizen in Malawi zelf? En dan een safari in Zambia (South Luangwa national park). Ik had met een maand mijn handen vol aan precies die reis. Te lezen op mijn website.

Hallo,

Het is echt niet nodig om Malawi te verlaten voor mooie belevingen. Ik zou je zelfs willen aanraden om juist niet naar omliggende landen te gaan. Vooral langs het meer zul je genieten. De wildparken zijn in de zin van een ‘safari’ minimaal. Destijds leeggeschoten door stropers. Dus ook agressieve olifanten. Voor een goed wildpark kun je kiezen voor het South Luangwe NP in Zambia, ongeveer een dag van Lilongwe. Je kunt er ook komen met een eigen jeep. Als je dat wilt kan ik je wel het adres geven om een jeep te huren met chauffeur voor 100-120 US$ per dag met kampeeruitrusting.
Veel genoegen in Malawi, de parel van Afrika
Ton Goossens

Kiboko maakt trips vanuit Lilongwe naar SouthLuange, lekker makkelijk. Geen idee wat het kost. Aangezien het Zambia visum iets van 50 euro kost zou ik er goed gebruik van maken en dus ook naar Livingstone gaan.

Hoi allemaal,

Super bedankt voor jullie reacties. Er zitten zeker goede tips tussen! We zijn nu inderdaad toch aan het kijken om binnen Malawi te gaan reizen, met een uitstapje naar Zambia. Wellicht contact ik jullie later nog voor meer informatie, en nogmaals bedankt voor het reageren :slight_smile:

Groeten,

Eline

Ik heb ook goede ervaringen met Kiboko, en heb later ook vaak in de Lonely Planet forums gelezen dat zij nog steeds goed zijn. Kost ongeveer 100 US$ per persoon per dag geloof ik (waarschijnlijk inmiddels wel meer), da’s voor Afrika heel gangbaar voor safari’s. Veel plezier, Malawi is supermooi en leuk en de mensen zijn er ook zo zonnig! Mijn blog kun je lezen op mijn website.

Ik heb in 2009 een maand rondgetrokken in Malawi,
Als je alles kalm aan doet heb je je handen al vol aan Malawi zelf. Malawi heeft het voordeel dat alles relatief dicht bij elkaar ligt.
Al moet ik zeggen dat South Luanga inderdaad een erg mooi natuurpark is en zeker ook de moeite waard.
Van Malawi is Zomba de stad die me het meest aansprak. Er hangt een erg relaxe sfeer. en van hier uit moet je zeker het zombaplateau een bezoekje brengen. Slapen op de trout farm is een echte aanrader.
Maar naar afrika ga je natuurlijk niet voor de steden.
Als je graag de bergen intrekt moet je zeker op het Mulanjimassief geweest zijn. fantastische uitzichten!
Voor de rest denk ik dat je ook de afgelegen plekken moet bezoeken, Lake chilwa is nog een blinde vlek op de toeristenkaartjes.

In ieder geval veel plezier