Komende zomer reizen wij met zijn drieen van Zambia via Malawi naar Mozambique, waar we vanaf Nampula terug vliegen.
Onderweg naar Malawi bezoeken we South Luangwa Park, om daarna door Malawi te reizen en we plannen vanaf Cuamba met de trein te gaan.
Heeft iemand op deze route nog goede tips?
Dat ene hotelletje of logeeradresje?
Dat meertje waar verder niemand was?
Wel eens geslapen op zo’n theeplantage?
Ik hoor het graag!
Birgit
Malawi is fantastisch! Aardige mensen. Nyika Plateau en Lake Malawi zijn een must!
Gr. Hans
Hallo Birgit,
Jullie zouden kunnen overwegen in Malawi in een lokaal dorp te overnachten. Dan maak je op indringende wijze kennis met de leefomstandigheden van de lokale bevolking. De inwoners van Malawi staan bekend om hun gastvrijheid en staan open voor een ontvangst.
Veel plezier tijdens jullie reis.
Groeten,
Rob Sijm
Mambulu! Safaris with a difference
Misschien heb je wat aan mijn blog van mijn Malawi-reis in 2000, op mijn website.
Geen meertje, maar wel een kerk waar geen enkele andere toerist was, ondanks dat het gewoon in Lonely Planet stond. Een super ervaring! Brok in je keel van hoe mooi ze zingen, en ik moest ook nog zelf al die honderden mensen toespreken, ha ha.
En een andere prachtige plek aan de Chinteche Strip belandde ik eigenlijk per ongeluk doordat het hele land kampte met benzine-problemen, mijn bus dus strandde in the middle of nowhere, en ik een lift kreeg van twee Duitse artsen.
Mulanje is supermooi om te wandelen.
De mensen van Malawi zijn inderdaad fantastisch! En South Luangwa prachtig, vooral qua dieren.
Klik hieronder op ‘Mijn reizen en foto’s’ en ga naar Travel > Malawi.