Malawi Info

Hoi,

Ik ga begin februari naar Malawi voor 12 weken. Eerst 8 weken stage lopen in een ziekenhuis in NKhoma (vlak boven Lilongwe) en daarna 4 weken rondreizen met een vriendin.
Heeft iemand nog tips voor goedkope vliegtickets? Is het veilig om dit lastminute pas te doen?
En heeft iemand nog tips voor georganiseerde reisjes of backpacken door Malawi en Zambia?

Groetjes nienke

He!
In Lilongwe zit een hotel/restaurant genaamd Kiboko, daar kun je heel erg goede trips naar een natinale park in Zambia, genaamd South Luangwa, boeken. Is echt heel erg goed geregeld en absoluut niet duur vergeleken met de toeritische parken. En daarnaast in de Nationale parken in Malawi leven weinig tot geen roofdieren, dus als je de big 5 al wilt spotten is de beste manier naar Zambia.
Verder is Senga bay voor een weekend echt top! Het ligt aan lake malawi en je kan gewoon de bus pakken vanuit Lilongwe. Ongeveer 2 uurtjes rijden. Ik zou dan in Wamwai beach lodge overnachten! Deze lidge is van 2 Zuid afrikanen, en ze zijn zoo gezellig. De lidge ligt aan het water, Redirecting..., daar staan foto’s op :). Verder kun je daar met een bootje naar Lizard Island en snorkelen met alle verschillende soorten en kleuren Chichliden die Lake Malawi rijk is! Ook kun je hier een duik cursus volgen! dat is zeker de moeite waard!
Verder is het heel erg leuk om naar beneden te reizen richting Blantyre, en beklim Mulanje mountain.
Verder is het erg leuk om verschillende plekken aan Lake Malawi te bezoeken. Bij Nkatha bay is het bijvoorbeeld heel erg rotsachtig maar zodra je meer richting de grens met Tanzania komt is het ineens weer veel langgerekte zanstranden. En zo verspringt het heel erg snel het landschap langs Lake Malawi.

Goekope tickets, er zijn niet echt ik kan je wel aanraden om heel erg veel berschillende sites te bkijken, en dan voornamelijk smorgens of savonds/snachts. De meeste aanbieders hebben overdag hogere prijzen…
verder is het misschien wel handig om via http://www.tnfsh.nl/ een ticket advies aan te vragen, ze zoeken dan voor jou uit wat de goedkoopste tijd/ticket voor jou is. Dan weet je namelijk zeker dat je altijd de laagste prijs hebt :slight_smile:

Hoop dat je er wat aan hebt!
Misschien dat we elkaar nog tegen komen, ik ben (denk ik) rond februari ook weer in Malawi te vinden! :smiley:

Malawi is super! De mensen zijn echt zo zonnig, lief, nieuwsgierig, beleefd.

Ook ik heb erg goeie ervaringen met Kiboko en hun 4-daagse safari naar South Luangwa. Je kunt erover lezen op mijn website (Travel > Malawi 2000). Kiboko leverde een erg goeie gids die alles wist over de natuur en de dieren, hele goeie kok, prima tentjes. South Luangwa schijnt een van de mooiste parken van heel Afrika te zijn en ik was zeker onder de indruk.
In dat reisverslag lees je ook hoe ik de rest van mijn tijd in Malawi besteed heb en kun je foto’s bekijken, wellicht haal je er inspiratie uit.

Koop ook een Lonely Planet of Bradt reisgids, daar staat alles in van bezienswaardigheden tot route-suggesties, en van prijzen tot gevaren.

Ik denk niet dat lastminute tickets goedkoper zijn, Malawi is nou niet bepaald een D-reizen bestemming!! Volgens mij is het juist hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper, maar ik weet het fijne er niet van. De vliegwereld is erg complex. Zelf boek ik meestal het liefst in de Vliegwinkel, ik ga dan echt naar die winkel toe zodat een persoon mij helpt, ze nemen echt de tijd voor je en dan kun je ook samen bespreken om welke tijd je ongeveer wilt aankomen (midden in de nacht is misschien niet zo fijn, afhankelijk van of je wel of niet wordt opgehaald en al een slaapplaats hebt geregeld), of je wel of niet wilt ‘omvliegen’ via Johannesburg (meer uren maar wellicht goedkoper?) of niet, of misschien een dag eerder of later vliegen omdat tickets dan goedkoper zijn, en zij kunnen snel uitzoeken of Brussel of Düsseldorf ofzo goedkopere vertrekluchthavens zijn.