Je hebt geen uitnodiging nodig, wel even een hotel opgeven als verblijf adres. Dan moet het wel lukken. Gewoon lief blijven lachen en zeggen dat je wil rondreizen etc.
Een paar accomodatietips die ik zo uit mijn hoofd weet.
In Kampala zit een nederlands guesthouse, ICU, deze organiseren ook tripjes etc. Daar zitten vrijwilligers voor een lange tijd, maar kan je ook zeker als reiziger verblijven. ze hebben ook wel een website. Daarnaast is Kampala backpackers een leuke locatie, het voelt daar helemaal niet als ‘kampala’ maar is lekker rustig, je bent wel zo in het centrum. Als je echt een hotel wilt is Kasubi royal hotel ook leuk. Een goedkoop hotel ( ong. 10 euro per nacht) en in een leuke wijk rondom kampala (alleen niet heel bekend)
In fort portal is Rewenzori traveller’s inn een goede accomodatie, middin in fort portal vanaf waar je de crater lakes en chimp trekking kan doen.
Lake bunyunyi (weet niet hoe je het pcs schrijft) is ook een hele mooie locatie, als je daar op budget zoekt kom je vanalles leuks tegen. Vanaf daar makkelijk naar Rwanda te reizen.
In jinja is Adrift hostel erg mooi! gezellig en boven de nijl, heerlijk! Wel ver van het centrum af, maar dat stelt toch niks voor… ;p
Als je in Kampala nog een project wil bezoeken. Ik heb 8 maand gewerkt in een weeshuis waarvoor ik nu een eigen stichting heb opgericht. Het is een klein projectje maar ze zijn altijd erg blij met bezoekers!! mocht je daar meer over willen weten, mail me maar even op [EMAIL=“nienkevoppen@gmail.com”]nienkevoppen@gmail.com
Nog leuke dingen in Kampala…
Owino market, een enorme tweedehands markt, probeer wel met een local heen te gaan, maakt het wat makkelijker.
Women’s market op vrijdag in Nzambia (gebied in kampal) waar heel veel mooie, goedkope crafts te koop zijn.
**National theatre, **maandag avond is er altijd een jamsessie waar iedereen op kan treden, erg leuk om mensen te ontmoeten!! Veel reizigers, vrijwilligers, locals, artiesten etc.
Uitgaan! zeker ook een aanrader, er zijn heel veel leuke clubs (iguana, vrijdagavonden. is een nederlandse bar) Rouge, Steakout, noem maar op!! genoeg te beleven iig in Kampala!!