Avontuurlijke reis door Afrika

Hallo mede reis liefhebber,

Eerst maar iets over mij zelf, ben een 25 jarige jonge man uit Gouda.
Ben dol op reizen ben nu ongeveer 3 maanden terug van een onwijs mooie reis door midden en zuid Amerika en meteen bij thuis komst begon het alweer te kriebelen om weer te gaan reizen.
Tijdens de reis van een half jaar door midden en zuid Amerika heb ik naast onwijs veel mooie plekken gezien te hebben ook nog een soort van ontwikkelingsproject gedaan in de 14 verschillende landen daar. In de vorm van een pennen en schrijfblokjes project had hier in Nederland 5000 pennen en 1000 schrijfblokjes die ik daar ben gaan uitdelen op schooltjes en weeshuizen waarbij ik telkens een lesje Engels gaf aan de kinderen.
Hiernaast heb ik natuurlijk onwijs veel mooie dingen gezien en veel leuke mensen ontmoet.
Mensen zouden mij beschrijven als een ondernemend eerlijk vrolijk persoon die altijd op zoek is naar uitdagingen.

Ondertussen heb ik weer onwijs veel zin om weer snel te gaan reizen, maar daarbij zoek ik altijd wel de uitdaging op. Daarvoor gaat mijn volgende reis door Afrika. Ik ben van plan om met een oud autootje vanuit Nederland door Afrika te gaan trekken met als tussen doel zuid Afrika.
Ik heb ongeveer in gedachten om heen via de west kust te gaan en terug via de oostelijke zijde van Afrika om zo doende zoveel mogelijk te gaan zien en beleven.
Afrika is voor mijn gevoel wel echt een stapje avontuurlijker dan welk ander deel op onze mooie planeet daarom ben ik erg benieuwd of dat er mogelijk iemand zal mee willen gaan reizen.
Voor mij zelf staat alles nog echt open denk minimaal een half jaar nodig te moeten hebben om deze onwijs mooie reis te gaan maken door Afrika. Tijdens mijn voor gaande reizen heb ik alles met het ov gedaan maar deze keer gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar eigen vervoer vanuit nederland net iets makkelijker en avontuurlijk. Ik ben nu vooral in Nederland om weer snel een hoop geld te gaan verdienen in het werk wat ik doe als begeleider voor mensen met een verstandelijke beperking.
Voor wat betreft route sta ik op dit moment nog helemaal open voor andere ideeën. Evenals voor mensen die mogelijk een stukje samen zouden willen samen reizen door dit geweldig mooie continent.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoe jullie denken over dit idee om zoon reis te gaan maken. Afrika is op dit moment voor mijn gevoel een stuk onveiliger dan dat wenselijk is.
Ook zit ik nog te denken aan een ontwikkelingsproject wat ik in de verschillende landen wil gaan doen denkend aan mogelijk weer pennen, Engels les, zeepjes, schoon drink water of landbouw zaadjes alles voor een betere toekomst daar voor de mensen want dat verdienen zij zeker in mijn optiek want samen maken we de wereld een stukje mooier.

Mocht na het lezen van dit verhaal bij jou, het ook zijn gaan kriebelen om een onwijs mooie reis te gaan. Voel je dan zeker niet bezwaard om te reageren

Groetjes Robbert

Hei Robbert,

Heb ontzettend veel zin om mee te doen!! We zijn reeds naar Afrika geweest, te veel om hier op te noemen…
Ik dacht zeker om Zambia en Zimbabwe te doen, prachtig natuur, nog steeds veel dieren…met hoeveel mensen wil je reizen? welke periode zou je willen gaan? voor meer info en verder gesprek mail : roxana.beldiman@gmail.com. Dank je!

leuk maar zeker niet eenvoudig om effe met een goedkoop autotje van Nl naar Za te gaan. je hebt hebt zeker een goede 4x4 nodig met alles erop en aan. want veel asfalt is er niet. ook vele landen met visa etc. Afrika is niet voor Sissies. groet

annemieke
Zuid Afrika

Woon je nou in Gouda of in Houten?

ik woon in Gouda:)

hoi Kris,

Wat ontzettend leuk dat je reageert:) Gaaf dat je al meer ervaring hebt met Afrika. Ik ben erg benieuwd naar afrika om zijn mensen maar ook om de dieren en de natuur natuurlijk. Ik heb nog geen idee wanneer te vertrekken en met hoeveel dacht het klein te houden met max 4 mensen. Misschien kunnen we makkelijker kennismaken via facebook: robbert verspaandonk Gouda.
Hopelijk spreken we elkaar snel en wie weet reiden we nog dit jaar richting afrika voor een geweldige reis

Hoi Annemieke,

Onwijs leuk dat je reageert ben mij gelukkig bewust dat afrika inderdaad een enorme uitdaging gaat worden. Hoe denk je er over om in contact te komen en te kijken wat we voor elkaar zouden kunnen beteken?
Gr Robbert

via southafrikapersonaltravel.webs.com. of via 44house@gmail.com. tot ziens

Heb je al een idee wanneer je gaat? Lijkt me leuk om met je mee te gaan. Ik kan alleen dit jaar nog niet, vanaf januari pas.

Hoi Marijn, dat komt prima uit denk ook pas rond die tijd te gaan vertrekken toch wel erg veel voorbereiding nodig voor deze reis.
Het belangrijkste lijkt mij dat we een klik hebben voordat we vertrekken. Het lijkt mij leuk om eens kennis te maken. Woon zelf in Gouda waar kom jij verdaan? Misschien makkelijker via whats app mijn nummer is 0657246115. Wie weet tot snel groetjes Robbert:)

Hallo

Gaat niet lukken met een oude auto langs de kust en dan
aan de andere kant weer terug!

Teveel landen waar je niet doorheen kan en mag of levensgevaarlijk!

Denk aan een goed uitgeruste 4x4 met alles aan boord, een carnet
de passage voor alle landen, anders moet je aan veel grenzen invoorrechten
betalen voor de auto, kan in de duizenden lopen en zie die aan de andere
kant maar eens terug te ontvangen.

Een carnet kost trouwens ongeveer 5000€ alleen terug te ontvangen als de
auto binnen een jaar terug is in Nederland!
Dus een goede degelijke uitgeruste 4x4, denk aan minimaal 15.000 tot 25.000 Euro
en voor onderweg zonder al teveel stukken op minimaal 100 € per dag voor
brandstof en levensonderhoud!

En dit alles met twee personen, met 4 personen zul je naar twee auto’s moeten of een
unimog of andere 4x4 en dan verdubbeld ook het brandstofverbruik!

Met 4 in een "normale " oude auto, tel met bagage op 100kg pp, dan nog de noodzakelijke
extra’s als een extra accu 12/12 donker licht, jerrycans water, extra reservewiel etc.
etc., dan vrees ik dat je de andere kant van Marokko nog niet gaat halen!

Lees eerst maar eens een hoop verhalen van overlanders, die jullie zijn
voorgegaan!

Veel planplezier!