Met het gezin in Zuid Afrika gaan wonen

Graag had ik informatie gekregen hoe je te werk moet gaan om met een gezin naar zuid afrika te gaan wonen,wij wonen nu in Belgie
Wat zijn de benodigde papieren.
Hoe zit het met de vergunning.
Hoe kan ik aan een job raken in het zwemwereldje, trainer assistent trainer…
Woningen?

Groetjes Veronique en stefaan

Veronique en Stefaan,

Ik kwam jullie berichtje tegen en toevallig willen wij met ons gezin ook gaan emigreren naar Zuid-Afrika. We weten er voor de rest ook nog niet super veel van, maar we gaan in december kijken. We gaan voor 1 maand met de kinderen (4 en 8 jaar) en daarna nemen we een beslissing. Misschien kunnen we erover van gedachten wisselen.

Groetjes, suikerbossie

Zijn jullie al wat verder gekomen?

Ik ben heel benieuwd wat jullie inmiddels te weten zijn gekomen.
Wij hebben namelijk zelf ook plannen om met ons zoontje van 6 jaar naar Zuid Afrika te verhuizen (omgeving Kaapstad).

We hebben nogal wat vragen:

• Waarom gaan jullie naar Zuid Afrika?
  • Hebben jullie al informatie over scholen e.d.?
  • Wat valt tegen, en wat valt mee?
  • Hoe zit het met het vinden van werk?

Er zijn vast nog veel meer aspecten die van belang zijn, maar op dit moment zijn dit de vragen die ons nu het meeste bezig houden.

We zien uit naar de reacties!!

Agnes

Tip: Mail naar de z-afrikaanse ambasade. Stel wel duidelijke vragen. Ze zijn heel behulpzaam.

Ik ben een benieuwde forum lezer die ooit 4 maand in zuid afrika verbleef:
waarom gaan jullie met kinderen naar zuid afrika?
Moet dat voor werk of…?
Waar in zuid afrika?

ik ben zelf met mijn ouders naar NL gekomen uit zuid-afrika, en raad het af om met jonge kinderen daar te gaan wonen, ze hebben namelijk geen toekomst daar! Het land is geweldig, maar niet om je te gaan settelen met jonge kinderen…

@Lj RSA
110% met je eens!
Jij bent een voorbeeld van vele mensen in zuid afrika, oftewel er zijn veel Zuid afrikaners die met hun kinderen uit Zuid afrika (willen/)gaan!

Maar Zuid Afrika is en blijft mijn favoriete land nummer 1!

Martin
www.wereldrondreis.nl