Bootreis naar Ghana

Mijn zwager zou graag zijn broer in Ghana willen bezoeken maar mag wegens allerlei gezondheidsklachten niet vliegen. Weet iemand misschien of er een mogelijkheid is om per boot mee te varen naar Ghana en een paar weken later weer terug naar Nederland?

Hier ben ik ook benieuwd naar… Ben met containervervoerders in onderhandeling. Heb jij nieuws, dan hoor ik het graag. Als ik nieuws heb, dan hoor je het ook.

Update: Tot nu toe is alles helaas negatief uitgevallen… Ik blijf rond kijken.

Beste Wim/Marja,

de bootreis duurt er zover ik weet minimaal 2 weken . Als je 3 weken in Ghana verblijft , ben je dus langer onderweg dan het verblijf zelf.

Het lijkt mij vrij zwaar om op een container schip weken door te brengen. Wellicht zijn er cruise schepen die West Afrika passeren met een stop.

Je zou ook kunnen overwegen om per auto naar West afrika te rijden.

Als je de juiste route kiest en in goede gezondheid verkeert ,zou dat een optie kunnen zijn. Je moet dan wel ook weer helemaal terugrijden. Er is wel een aanzienlijk risico in bepaalde gebieden wat betreft verkeersveiligheid en criminaliteit.

Beste

Wat ik ik alleen heel zeker kan zeggen is dat het verschepen van een container 41 dagen duurt. Dat die passagiers meenemen, heb ik geen enkel idee van. Maar het zou logisch zijn als het vrachtverkeer 41 dagen duurt , dit ook de maximale duurtijd moet zijn voor personenvervoer.

Beest

Jammer, dat de vraagsteller niet reageert. Was hier eigenlijk benieuwd naar!

Ik heb hier vorig jaar ook eens naar geinformeerd.Het is mogelijk om met een vrachtschip mee te varen tot Ghana,meestal zijn dat mensen die vracht of auto’s op het schip hebben.Ik dacht dat dit o.a. mogelijk was met grimaldo lines.Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden;ze nemen maar een bepaald aantal personen mee en er zijn eveneens enkele eisen wat betreft gezondheid.Het is dan ook geen cruiseschip maar een vrachtschip.Cruise schepen gaan van hieruit niet naar west afrika.
Nadeel is wel dat het duurder uitkwam dan met het vliegtuig.

Ik heb hier ook naar gevraagd, maar mij werd verteld, dat Grimaldi dat niet deed. Men vertelde dat het een te groot risico was, omdat je geen bemanning bent. Tevens kreeg ik en antwoord als ‘het is geen cruiseschip!’
Omdat mijn vliegticket goedkoop is, hb ik niet verder gekeken naar de mogelijkheid…

Op deze link kan je alle informatie vinden over het meereizen met een vrachtschip naar Ghana of eventueel andere bestemmingen.:vak01:

Fijn beachflower, dit is tenminste een nuttige tip, hartelijk dank hiervoor. Heb even vlug op de site gekeken en ben nu al anthousiast. Zal mij er de komende tijd zeker verder in verdiepen. Mogelijk kan dit een wens in vervulling doen gaan. Nogmaals zeer bedankt. Ook wil ik de anderen die reageerden bedanken voor hun belangstelling en ik beschouw dit onderwerp nu als gesloten

Wim Snel

Per auto naar West Afrika rijden, zou ik in principe echt afraden, tenzij je dit met minstens een 3-tal wagens kan doen (om logistieke redenen). Rijden tijdens de frissere periode (januari-maart) is in dat geval aan te raden (stelt de onderdelen minder op proef).