In de voetsporen van Awaaze; De Do's en dont's van het emigreren naar Ghana

Hey AWAAZE

Jij hier … het was zeer stil zonder jou …heb je mijn drankje nog koud staan ??? dan kom ik hem over 2 weken ophalen en op drinken .

groeten , obroni marcel

Hallo iedereen

Ik zit nu lekker in Ghana , het is wel een beetje heet hier de overgang is groot 5 graden in Holland en nu meer dan 30 graden . wel jammer dat mijn Lebara kaart van mijn telefoon het niet doet . ga morgen een andere kaart kopen . en ik ga samen met mijn vriendin kijken naar een huis . Ik wens iedereen de groeten en Awaaze je krijgt nog een phone call from me groeten leg maar wat biertjes koud

groeten , marcelvr

Hi Marcel,

Nu kunt ge “in de voetsporen van Marcel” beginnen. Allesinds veel geluk daar, en pas op voor de muggen. Ik hoor nog wel van U, ook groeten aan uw dame, en succes.

Beest

in elk geval, mister & miss Awaaze, van harte proficiat met uw huwelijk.

Beest & Beestin

Dag beest en beestin.

Bedankt voor de felicitaties! Hoe gaat het daar in Belgenland? Kan beestin al wennen?

Ik heb je een pm gestuurd. Kun je daar verder wauwelen :smiley:

Groet, Awaaze

Hallo iedereen!
Ik ben een meisje van 19 jaar oud en droom er al een tijdje van om samen met mijn vriend
te emigreren naar Ghana. Het is zo dat zijn mama 3 keer per jaar (of meer) naar Ghana (Wa) gaat om daar te werken. Ze zorgde nl. voor een stedenband tussen Ieper en Wa. Nu verzorgt
ze daar een aantal projecten. Mijn vriend is daar al een 4 tal keer geweest, en nu ben ik voor
de eerste keer meegeweest van 2 april tot 14 april. Dit was natuurlijk bijzonder kort, maar zo leerrijk, fantastisch en onbeschrijfelijk leuk. Mijn vriend en ik spreken er al een aantal jaar over om te verhuizen naar het buitenland. België bevalt ons niet door bepaalde omstandigheden en ervaringen. Dus gingen we aan het denken en dromen :slight_smile: En uiteindelijk is onze keuze op Ghana gevallen. Nu zijn wij beide nog erg jong en onervaren, daarom zou ik willen vragen of jullie ons een beetje kunnen/willen helpen? Ik weet niet of ik op het juiste forum zit. Ik vroeg mij gewoon af of het enigszins haalbaar is om in Ghana te gaan wonen? Of is dit zeer moeilijk? En kost dit eigenlijk heel veel geld, of valt dat best mee? Hebben jullie bepaalde tips, of advies voor ons? Alvast bedankt. Vele groetjes!

Lees mijn bericht op de Ghana startpagina.nl

Was het jouw familie die onlangs een nare ervaring had in Accra?

Hallo.
Zo’n 2 jaar geleden zijn mijn vriend, zijn mama en een kennis nogal brutaal overvallen in Accra, bij de luchthaven. Ik weet niet of het die mensen zijn die je bedoelt?

Ps. hierboven staat er : lees mijn bericht op de Ghana startpagina.nl –> maar ik weet niet goed hoe ik je daar kan vinden, heb je daar een andere naam? Heel toevallig Dirk van Antwerpen misschien?! :slight_smile: Hihi.

Alvast bedankt voor jou reactie!
Groetjes!

Hallo, ik ga in september om bij mijn vriend wonen. Ik ken ook iemand die met de boot spullen mee wil nemen, maar dat is dan naar Lomé…en dat kost 170 euro per kubieke meter…Dus wil ik graag jouw hebben.
groetjes,
chanti

170 euro per kubieke meter is een goede prijs volgens mij. Er is in Antwerpen een man (Marc) die maandelijks of zo een 40 foot container stuurt naar Mama in Lomé (die einde jaren 90 in Antwerpen een horecazaak uitbaatte). Ik heb het nummer van Marc niet, maar Mama’s nummer is 00228.9486189. Ze kent ook alle grensbeambten/douaniers aan de grens in Aflao. Je doet haar maar de groeten van Dirk van Antwerpen, en vraagt of ze je goederen voor een goede prijs willen meenement. (Normaal werken ze niet voor derden.)

Hallo Hediye,
dank je wel voor je info.

Natuurlijk heb ik de andere berichten op deze site ook gelezen. Ik zou het wel leuk vinden om via mail met jullie (Awaaza, Marcel,beest &beestin) omdat ik begin september naar Accra vlieg.
Omdat ik denk dat het plezant en handig kan zijn om met mensen te kunnen communiceren die al wat meer ervaring hebben met het leven in Ghana :slight_smile:

hartelijke groetjes,
chanti

Beste Chantal,

Je kan dan het beste iedereen een PM geven. Zo zal niemand z’n/haar emailadres op het forum geven.

Groet, Awaaze

Er is een leuk boek over emigreren naar Ghana

**Aplaku, wonen in Ghana **door Geertje Davits

**ISBN 978-90-90229256
**Te verkrijgen via

Of via de plaatselijke boekhandel.

Dit gaat waarschijnlijk alleen maar op voor het gebied, waar Geertje Davits zit of heeft gezeten. Elke stam heeft weer haar eigen gewoontes en eigenaardigheden. Hier moet je tegen kunnen! Sommige stammen kan ik wel … wat doen! Zo’n boek is leuk om te lezen, maar meer ook niet. Vaak zijn de adviezen en feiten achterhaald. Ik heb het in tijd van crisis ook gemerkt…
Ga er een paar maanden naar toe en zie het voor jezelf, voordat je teleurgesteld weer naar Europa wilt, ondanks de goede bedoelingen van Aplaku met ‘zijn’ boek! Zo zie je het met eigen ogen. Is altijd nog beter dan een boek.

Awaaze

Hallo,
nogmaals bedankt voor de info :slight_smile:
Het is een tijdje geleden dat ik nog op deze site zat wegens te druk.
Nu heb ik wat meer tijd en zal ik eens uitzoeken wat die PM is want ik denk dat het wel handig is om met land- (en ook toch wel een beetje soort-)genoten contact te kunnen hebben eens ik ginder woon.

groetjes,
Chantal