hey mijn jonge , hoe is het met je ? en hoe was je vakantie ? en hoe is het met je vrouw ?
met Awaaze gaat het goed daar …naar hij zoekt nog naar werk …
of moest ik niks zeggen tegen marvino , Ik heb toch gelijk of vindt je van niet wat ik heb gezegt en de info en de raad wat ik heb gegeven tegen marvino ??? of moest ik heb maar laten aan modderen wat zij doet en zegt tegen hem ???
hij is er toch achter gekomen wat nu de waarheid is … en dat zijn ( vriendin ) nooit bij de Ambassade is geweest . en hij heeft de Ambassade in Accra ook gebelt en ze heeft nooit een aanvraag gedaan en ze staat ook niet in de pc .
Bedankt voor je berichtje. Het was wel geen vakantie, meer een kwestie van sommige zaken zelf recht te zetten ginder. En met mijn vrouw is allesgoed, denk nu dat ze binnen twee weken hier zal zijn.
En natuurlijk hebt ge gelijk mensen te informeren en niet te laten aanmodderen. Hetgene wat ik bedoelde is dat sommige zaken voor ons Belgen zo verschillend zijn, dat het moeilijk is om Nederlanders enige raad te geven, zoals ge wel zult weten, wij hebben geen ambassade daar, dat maakt een hemels groot verschil.
Ben er ook weer! We hebben een stroomstoring achter de rug van 3 dagen, met uitzondering van 3 uur! Nu wel, alles lijkt weer te werken en ben erachter gekomen dat ik een zeer goede koelkast/vriezer heb gekocht. Na 48h was er nog steeds ijs te bespeuren!
Voor Marcino01: Ik zit in een buitenwijk van Accra genaamd Adenta-Sakora.
Als het niet te ver is, wil ik wel op de fiets springen en er eens een kijkje nemen… Heb ik wel het adres nodig
Marcel, Ik zoek nog steeds werk, maar ben nu minder actief. Ik merk dat mensen zich gaan opmaken voor kerstmis, dus minder werk.
Overigens ga ik rond de 30e naar het noorden en zal dan minder tijd hebben voor dit en het forum!
Verder gaat alles goed.
Ik weet dat je niet op vakantie was daar maar om veel dingen te regelen , maar ik mag hopen dat je wel van de zon hebt genoten en een vrisse duik heb genomen in de zee.
en ja ik weet dat er een verschil is tussen Nederland en Belgié
Wat is het ineens rustig rond Marvino01! Ik ben bang, dat ie nu geheel achter de waarheid is gekomen.
Overigens Marcel, kun je je voorstellen, ik ben hier nu 2,5 mnd en ik heb nog geen duik in de zee gemaakt! Ben de hele tijd druk met heen- en weer rijden voor van alles en nog wat. Vandaag dacht mijn paspoort weer te kunnen ophalen (60 dagen waren op!), willen ze een brief met paspoort kopie van mijn aanstaande vrouw om een schijnhuwelijk tegen te gaan. Hadden die !#$%^& ambtenaren ook wel eerder kunnen zeggen. Ik ben nu al 3 keer naar Sankara-overpass gereden voor niet! Zoals al eerder gezegt, transparantie is niet Afrika’s sterkste punt! Anyway, verder is alles goed hier en we hopen (je weet maar nooit hier!) volgende week naar het Noorden te gaan…
marvino is er achter gekomen dat hij/zij met hem speelt. maar hij houdt contact met die gene . ik heb vorge week gezegt dat hij moet zeggen dat ze naar de ambassade moet gaan . afgelopen zondag mailde ik hem …en marvino zegt nu dat haar moeder ziek is en nu kan ze niet naar de Ambassade dat is een mooi smoesje … ik heb gezegt dat hij moet zeggen dat ze voor woensdag naar de Ambassade moet gaan… zoniet dan moet hij er een eind aanmaken …want ze of hij speelt met zijn gevoelens … marvino heeft nu heel veel info wat hij moet doen en ook de gene die in Ghana woont… marvino verteld mij afgelopen zondag een verhaal wat heel vreemd is … maarja ik denk nog steets dat zij een hij is en alleen maar op geld uit is .( 419)
het is wel vreemd dat je nog geen duik heb genomen in de zee … je kan toch in het weekend een duik nemen …:vak02:
je kan ook prive mailen of vindt je dit leuker… :lol:
Jullie maken er wel een mooi onderonsje van hier, kunt ge niet beter een nieuw topic starten ? Kan ik misschien ook meedoen. Let op ik hoor dit graag, maar begrijp niet goed wat dit op dit onderwerp doet. Iets zoals " in het voetspoor van Awaaze", zou een mooie titel zijn, dit is zeker niet kwaad bedoeld. Maar het zou misschien nog intressant kunnen worden. Allesinds (J) Awaaze het allerbeste daar.
Ja het is een beetje rustig rondom mijnpersoonjte, maar in feite is het nog steed niet rustig hoor. Ik heb wat informatie opgevraagd bij Marcel en daarom heb ik wat minder verteld op deze site, maar dat zal ik bij dezen doen.
Kortweg komt het hier op neer dat mijn vriendin nooit bij de Ambassade geweest is. Ze zegt nu dat ze naar een travel agency geweest is, waar ze ook een keer eerder geweest was voor informatie over de reis naar Nederland en daar een formulier opgepikt heeft waar ze de aanvraag voor een visum kon doen. Mat ander woorden ze moest haar informatie invullen en dan zou het resibureau voor de aanvraag en verder afwikkeling zorgdragen. Dat zegt ze nu. Ik heb haar gevraagd om dan eens te gaan vragen wat er precies voor haar gedaan is. Want uiteindelijk staat ze nog steeds niet in de computer van de Ambassade. Dat wilde ze vorige week doen, maar toen was het reisbureau gesloten. Nu is haar moeder oek geworden en moet ze het deze week dan maar doen. Al met al heeft de procedure bij het Reisbureau drie weken geduurd en ik zou echt niet weten wat ze voor haar gedaan hebben. Ik heb niets gezien, geen apieren niets en ze weet mij ook niet te vertellen wat ze voor haar gedaan hebben. Allemaal heel erg verdacht. Nu wil ze dat ik haar een uitnodiging stuur. Maar ik wil eerst weten wat er allemaal gebeurd is op het reibureau. Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat dat verhaal zelfs niet klopt. Maar wie waren dan die figuren die ik aan de lijn gehad heb? Ze zegt dat die van het Reisbureau zijn. Ik zal je het nummer nog doen toekomen wat ik van haar gehad heb. Ik moet nog even opzoeken. Ik hoop dat ik het nog heb. Ik denk het wel. Ik heb begrepen van MArcel dat je een paspoort niet gemakkelijk kunt scannen met nieuwe foto’s omdat er logo’s doorheen staan. Ik bedoel door de foto’s. Ik vraag dit omdat ik al maanden terug gevraagd heb om mij een kopie van haar paspoort te sturen, maar ze dat nooit gedaan heeft. Wel heb ik een kopie van haar health insurance card gekregen. Ze zou blond en blank moeten zijn maar haar achternaam is wel degelijk Afrikaans, of zelfs Ghanees. Al haar foto’s zijn echter met een blanke vrouw. Ik begin nu te twijfelen of ze is wie ze zegt dat ze is. Al heel lang hoor, al maanden. Maar ik ben er nog steeds niet achter. Één van de dames suggereerde dat iemand van de heren die in Accra zijn eens een bezoek aan haar zouden moeten brengen. Natuurlijk moet 1 van de heren dat dan natuurlijk ook wel willen doen. Zou jij daar eventueel in het uiterste noodgeval willen doen? Maar ik kan er eerst met dreigen en dan eens kijken wat ze zegt, hoe ze daarop reageert. Laat ik dat eerst maar eens doen.
Wel dit is mijn update. Voor suggesties sta ik altijd open zoals je weet.
Als eerste zal ik even ingaan op het eigenlijke topic, nl die van Marvino01.
Het klinkt mij allemaal nog steeds vreemd in de oren!
Anyway, ik dacht dat ik vorige week mij had opgeofferd, om een kijkje te gaan nemen. Blijkbaar is er toen wat misgegaan, net als vanmiddag…
Vertel me maar prive op op het board, waar zet zit. Ik zal de fiets pakken en er heeb gaan. Wij kunnen samen ook wel een smoes verzinnen om haar op te zoeken!
@MArcel; In het weekend is het schoonmaken/wassen en kerk. Nu heeft mijn aanstaande vrouw gekozen voor een kerk in spintex en we wonen in Adenta-sakora. Da’s 1 uur rijden! Met de fiets is volgens mij veel sneller, maarja, Ghanezen en minder dan TroTro… Vandaar dat er geen tijd is voor de zee!
@beest; waarschijnlijk als je dit leest, heb ik het topic aangemaakt.
In de voetsporen van Awaaze; De do’s and don’ts als je naar Ghana gaat emigreren.
Marvino01, het is nu toch hopelijk wel duidelijk dat dit van geen kanten klopt. Wat zou jij je dan druk maken om precies te willen uitzoeken wat er wel of niet is gebeurd? Wordt het niet eens tijd om dit af te kappen, uit te huilen en door te gaan met je leven hier?
Dit is één van de beste reacties die ik hier al gehoord heb, als ge ziet na alle informatie die men hier gekregen heeft, en men blijft in zulke onzin geloven. Dan ben ge een veel te makkelijk vogeltje voor de kat.
wij hebben marvino veel info gegeven maar hij zit nog steets te twijfelen “wie moet hij nou geloven” … is dat ons en de IND en de Ambassade of is dat de persoon in Ghana waar hij nu bijna 1 jaar mee chat…
ik wist het al wel … maarja ik ben hem niet
marvino het vogeltje als hij slim genoeg is dan vliegt hij toch weg en dan kan de kat hem niet pakken of hij is niet bang voor de kat :hihi:
maarja hij blijft zitten waar hij zit en dan kan de kat hem zeker pakken ,en dan kaal plukken …
Hallo allemaal,
Dankzij dit forum en dan vooral de vele info in sommige topics waar ik veel aan had , heb ik meteen het contact met ‘mijn vriendin’ verbroken. Dankzij al de info en antwoorden in dit topic en andere sites, kon ik gerichte vragen stellen waardoor ik er achter kwam dat ‘zij’ iemand anders was dan voor wie ze zich voordeed… Pijnlijk, maar gelukkig op tijd
graag gedaan… maar heel veel mensen lezen alle topics en alle info maar ze doen er niks op uit. sommige mensen hebben een gewapend beton voor hun hoofd en als ze duizenden Euro’s hebben gestuurd en veel leugens hebben aan gehoord. dan pas willen ze een klein beetje hun ogen open doen dat ze worden bedonderd maarja dan is het veel te laat.
goed dat u alle berichten heb gelezen en dat u alle info heeft gebruikt, maar ik hoop niet dat u veel Euro’s heeft gestuurd naar uw zogenaamde vriendin. het is wel pijnlijk om erachter te komen dat u wordt bedrogen en dat de dame/ man alleen op uw geld uit was.
sterkte… op een dag komt u vast wel de ware tegen misschien ook wel weer uit Ghana daar wonen ook wel eerlijke mensen.