Hallo Marvino01
hoe is het ? en heb je de Ambassade al op gebelt in ghana ? en weet jij al meer van die 7000 euro ? en weet jij al wat weer wat jij mij vroeg ?
groeten
Hallo Marvino01
hoe is het ? en heb je de Ambassade al op gebelt in ghana ? en weet jij al meer van die 7000 euro ? en weet jij al wat weer wat jij mij vroeg ?
groeten
Alles is al zo’n beetje gezegt.
Je moet per dag 34 euro op je bankrekening hebben. dus ga je 60 dagen, dan is dat 60*30. 7000 euro is volgens mij onzin. Kijk voor meer info op www. buitenlandsepartner.nl Daar staan voorbeelden ten over om je vriendin naar Nederland te halen en ook als het visum is geweigerd en wat dan te doen.
Ik wens je veel succes en sterkte, mocht het niet meteen lukken!
Groet, Awaaze
@ marvino01
jammer dat deze persoon een week lang niet reageert … hij kijkt wel op de forum maar hij reageert helemaal niet meer …:crybaby:
Ik heb heb paar vragen gesteld maarrrrrr :slapen: of heb ik toch een klein beetje gelijk gekregen…
groeten
Hi Marcel,
Ik geloof dat je het over mij hebt. Had wel iets vriendelijker gekund vriend. Maar goed ik zal je niet bikritiseren want je hebt me goed geholpen. Ik zal dan ook en met name naar jou toe, omdat ik vooral veel aan jou tips gehad, maar ben uiteraard de anderen ook dankbaar en is ook voor hun bedoel die gereageerd hebben, uitleggen wat er gebeurd is. Had ik al eerder willen doen, maar had het nogal druk, vandaar.
Ik heb contact gehad met de ambassade en ik heb gevraagd over de zaken die ik gezged heb hier in het forum. Zoals de 7000 euro en de medische verklaring en politierapport. Er werd mij duidelijk gemaakt dat dat onzin is en niet van toepassing is. Bovendien vroeg ik aan hem om mij te vertellen of ze ook een aanvraag had lopen en na te hebben gecheckt zei hij resoluut,“ze staat niet in de computer, er loopt geen aanvraag van haar”. Dus dacht ik, mijn vriendin, is niet echt mijn vriendin maar een oplichster. Echter kreeg het verhaal een geheel andere wending. Mijn vriendin was namelijk maandag naar de ambassade geweest op mijn verzoek om naar de persoon te vragen die haar geholpen had en te vragen hoe en nou kon dat ze dingen moest doen die helemaal niet gevraagd worden. Ik had haar gevraagd mij het nummer van die persoon te sturen. Ik heb het nummer gekregen en via die persoon kwam ik uiteindelijk bij de persoon die haar geholpen had. Toen ik deze man vroeg waarom hij mijn vriendin dingen had laten doen die helemaal niet nodig zijn, zei hij dat hij dat helemaal niet gevraagd had. De moeder van mijn vriendin was op een dag geweest om een aantal dingen op te halen en vragen te beantwoorden en eventueel iets te tekenen omdat mijn vriendin die dag ziek was. Hij had aan d’r moeder gevraagd of mijn vriendin kon opgeven hoe haar gezondheidstoestand was en of ze ook bij de politie geregistreerd stond. Hij zei tegen mij dat hij het alleen van haar wilde horen. Dat was alles. Geen medische keuring of politierapport of zo. Het was volgens hem allemaal een misverstand. Hij had dat nooit zo bedoeld. Ik vroeg hem ook waarom ze niet meer in de computer stond en zei dat dat kwam omdat ze eruit gehaald was omdat de aanvraag niet volledig was en niet duidelijk was of ze die nu wel of niet zou doorzetten en ze misschien een nieuwe aanvraag ging indienen. Vond ik wel een beetje vreemd om te horen, maar ja misschien is dat wel mogelijk weet ik niet. Dan zou ik denken haal haar er pas uit wanneer alles duidelijk is. Toch? In ieder geval dit is het verhaal.
Oh ja, over de 7000 euro zei hij, dat hij haar had verteld om 7000 euro aan te houden voor allerlei onvoorziene kosten, zodat ze zeker zou weten dat ze genoed geld had.
Dat was het.
Graag je commentaar en indien iemand anders wil reageren graag natuurlijk ook.
halllo
daar ben ik dan weer …
ik weet dat ze voor altijd in de computer blijft staan bij de Ambassade . en dat er achter haar naam staat dan de reden waarom ze was gestopt met de aanvraag en waarom ze geen visum krijgt en staat veel dingen in de computer bij de ambassade hoe en wat en waarom…en de ambassade geeft gelijk een V nummer uit waneer je voor het eerst een aanvraag doet en die behoud je ook voor altijd … dus als mijn vriendin nu naar belgie gaat dan tikt de ambassade de V nummer in en dan zien ze alles van haar hoe en wat … en als mijn vriendin niet meer in 2 jaar naar Nederland komt dan gaat het in een bestand dat ze ooit in Nederland was … dus je naam en V nummer blijft bestaan .
en sprak de persoon nederlands waar jij de telefoon nummer hebt gekregen van je vriendin en was het een vaste nummer van Ghana een vaste nummer begint altijd met 021 en was het wel de ambassade want de Ambassade personeel geven hum telefoon nummer niet af en het personeel van de VFS geven ook geen telefoonnummers af . je moet altijd de Ambassade bellen en dan naar die gene vragen en dan krijg je ze aan de lijn …
dus wat is er nu gebeurd met de documenten want IND weet dat dit niet klopt voor een kort verblijf ??? gezondheids verklaring en de politie raport??? is het ooit wel in Nederland geweest ?? ze heeft die documenten terug en wat staat erop de documenten ??? en wat zei de ambassade over de 7.000 Euro ?? jij hebt alleen de persoon gevraagt wie jij moest bellen van je vriendin…
één tip bel de Ambassade weer op en vraag naar de persoon… als die persoon niet is bij de ambassade werkt en niet bestaat … wat dan gelooof je haar dan nog steets wat ze zegt…?
SORRY dat ik dit nu zeg … Ik denk dat ze/hij een Sawaka is…wees voorzichtig. Ik hoop het niet …want dit verhaal komt mij nu bekent voor wat u nu schrijft …
groetjes
Hi Marcel,
Ik vind het prachtig hoe jij reageert. Zo achterdochtig als maar kan, maar ik vind dat wel goed want ik ben dat zelf eigenlijk ook wel. Ik maak uit je woorden op dat je nog steeds niet overtuigd bent.
Ik dacht dat het wel klopte nu, maar je brengt weer nieuwe dingen naar voren en nu word ik ook weer achterdochtig.
Ik weet niet of het verstandig is om alles hier te bespreken. Kun je me ook een e-mail adres sturen zodat ik sneller dingen aan je kan vragen en ik sneller antwoord kan krijgen?
Groeten
Ja, Marvino, ik denk dat Marcel een punt heeft, toen ik jouw berichtje las, dacht ik ook net hetzelfde. Ze kan iemand’s nummer geven die in haar opdracht de dingen zegt om het dan weer echt te doen lijken. Ik zou het zeker niet vertrouwen en natuurlijk dat ze met een verhaal komt aanzetten omdat ze verwacht dat jij die 7000 euro naar haar gaat toesturen. Telkens als je haar antwoord dat het niet klopt, zal ze met één of ander excuse komen, om haar toch maar weer te geloven en geloof me Ghanezen zijn daar meesters in.
Hallo Hediye,
Bedankt voor je reactie. Fijn dat je je er ook in mengt. Het laatste nieuws is dat ik vandaag weer contact heb gehad met de ambassade en dat ik nu gesproken heb meet een Nederlander, een Nederlandse beter gezegd. Ik heb haar het verhaal nog eens weer uitgelegd, hoewel dat heel moeizaam ging, want de verbinding was heel slecht en heb wel 5 keer weer moeten bellen. Maar om een lang verhaal kort te maken, Marcel, ja,ja, deze Marcel die heeft er verstand van,en ik heb ook al heel veel aan hem gehad, is wel met de juiste oplossing gekomen. Het is namelijk inderdaad zo dat ze alles in de computer stoppen en er niet zomaar uithalen. Dat heeft deze mevrouw aan mij verteld. Ze heeft een gesprek gehad met de man waar ik mee gepraat heb, maar dat bleek toch een andere te zijn alleen met dezelfde naam. Dus de man waar ik mee gepraat heb schijnt niet op de ambassade te werken. Bovendien heeft ze weer gecheckt en mijn vriendin is niet te vinden. Ik denk dat Marcel uiteindelijk toch kennelijk gelijk krijgt met zijn Sawaka.
Marcel wanneer je dit leest proficiat jonge, je moet detective worden:)
Wat Marcel hier heeft gedaan is je behoeden voor een groot verdriet!
Marcel is niet achterdochtig, maar heeft net als ik een gezonde dosis scepsis.
Als ik niet zo druk was geweest met mijn container binnen te hengelen en daarna ziek was geworden, dan had ik je hetzelfde gezegd en had Marcel mij zeker ondersteund. Helaas is het zo, dat alles, maar dan ook alles hier om geld draait. Het is nog erger dan in het rijke westen. Eigenlijk, mochten mensen je niet gewaarschuwd hebben, dan had je nog geluk, want 7000 euro is een klein bedrag. Meestal vragen ze veel meer! Als je wilt, mag je mij het telefoonnummer van je ‘vriendin’ wel geven in een PM. Zal ik dit doorgeven aan een kennis van ons. Deze werkt voor de Politie in heeft interesse in sakawa’s/419-fraud.
Succes met verwerken,
Groet, Awaaze
Hallo Awaaze,
Bedankt ook voor jouw reactie. Waarschijnlijk hebben jullie gelijk. Ik ben net aan het mailen met mijn vriendin. Nou ja waarschijnlijk ex vriendin. Ze speelt nu de vreselijk verontwaardigde. Hoe ik dit haar kan aandoen. En geen vertroueen in haar heb. En haar wel eens op de hoogte had kunnen stellen voordat ik zullke maatregelen ging nemen. Maar goed waar het op neerkomt is dat ze nu zegt dat ze me geen verantwoording schuldig is en dat ik haar maar gewoon moet geloven dat ze wel alles gedaan heeft zoals het moet en dat de ambassade als het ware gewoon fout zit zeg maar.
Nou ja het is me nu wel duidelijk dat dat niet het antwoord is van een onschuldige. Ik kan je geen telefoonnummer van haar geven want die heeft ze niet.
Zit jij nu in Ghana of hier in Nederland? Want je praat over “hier”, wat mij doet denken dat je daar nu zit. Ik ben benieuwd namelijk of daar de laaste tijd ook zoveel problemen zijn met stroom waar mijn vriendin steeds over klaagde?
Hoi Marvin001,
Ik zit gewoon in Accra - Adenta. Ja, er zijn hier wel eens stroom-onderbrekingen, maar die zijn aangekondigd. Ze zijn namelijk en Accra - Legon bezig met de weg en daarvoor moeten de elektriciteitsmasten worden omgelegd. Daardoor heb je af en toe stroom-onderbreking. Afgezien van dat, is er incidenteel een stroomstoring, door welke oorzaak dan ook.
Toch zou ik graag dat 021-nummer (Accra en omgeving) nummer willen hebben, via PM. Hier kan de Politie echt wat mee! Als jij haar niet stopt, dan is er gewoon een volgend slachtoffer. misschien om haar en haar bende in de val te lokken, is het beter om niets te zeggen en gewoon mee te spelen, natuurlijk dan wel in samenwerking met de Ghanese- / Nederlandse politie.
Helaas is de mentaliteit van de gemiddelde Ghanees er niet beter op geworden en draait nu alles om geld, het liefst ‘fast money’. Eerlijk werken is er voor hen niet meer bij. Men bedriegt en beroofd zelfs de eigen familie (zelf mee gemaakt bij een zwager en zijn familie)!
Echter zijn nog steeds eerlijke mensen, maar die worden zo langzamerhand wel schaars ![]()
Ik hoop, dat je niet een andere kijk op negers gaat krijgen… Misschien snap je nu, waarom de poorten in Nederland zo gesloten zijn, helaas… ![]()
Groeten, Awaaze
Hallo Awaaze,
Fijn dat je so snel reageert. De reden dat ik naar de stroom storingen heb gevraagd is dat mijn vriendin toch wel heel vaak met stroomstoringen komt. Dat wil zeggen het speelt al maanden en elke week zijn er wel compleet hele dagen dat ze nauwelijks kan schrijven. Alleen 1 in de morgen en misschien s’avonds laat. Maar het komt echt heel vaak voor. Zoals Zaterdag, Zondag, Maandag en Gisteren alweer. Ze praat er nooit over dat die aangekondig worden. Ze heeft het over water wat van de “neighbouring countries komt” zoals Bekino Fasso of zo en die hebben een toevoer van water wat stroom oplevert afgesloten en nu zijn ze in Ghana bezig om een eigen dam te bouwen zodat ze minder problemen hebben. Ook zijn er een paar weken terug prepaid automaten geïnstalleerd door de stroom company en ook dat heeft problemen opgeleverd. Overigens is ze niet neger maar blank. Haar moeder is half Ghanees, haar vader komt uit Australië. Welk nummer heb jij het over? Dat nummer wat ze mij gegeven heeft van een persoon bij de ambassade? Dat is nummer beginnend met 23320 niet 23321. Ik weet niet of nummers beginnend met 20 misschien mobiele nummers zijn? In ieder geval dacht ik al dat ik misschien iemand moet laten bellen met dat nummer van die persoon die Evame heet en vragen om iets te kopen of zo om te zien wat dat voor figuur is. Hoop snel wat van je te horen want mijn relatie met haar die nu al bijna een jaar duurt staat op springen. Ik heb haar nog 1 kans gegeven om aan te tonen dat ze wel op de ambassade is geweest. Als ze dat niet kan is het over.
Groeten
hallo Marvino
Ik ben niet achterdochtig… ik waarschuw je voor Internetliefde voor al in Africa zijn mensen opzoek te zijn naar contact met Europese landen zoals Nl , eng , belgie, duits of Amerika om geld testuren ze praten in op je gevoelens . maakt men niet uit of ze foto’s downloaden van anderen en net doen of ze die persoon zijn . vaak zitten er jongens ( mannen ) acher doen net of ze een vrouw zijn …toen ik uw 2e of 3e bericht zag toen dacht ik al dit is foute boel . daarom heb ik ook 2 berichten geschreven wat k.u.t uitspraken waren … het was alleen mijn bedoeling om jou wakker te schudden.
hoe ik aan zoveel informatie kom . dat is uitzoeken en uitzoeken bellen naar IND en Abassasde en zoals dit in contact komen met landgenoten . Ik heb prive contact met Awaaze en een paar maanden geleden zij hij tegen mij als ik dyslexies ben omdat ik 2 of 3 keer de zelfde vraag stelde … ik wil alles zeker weten en dat ik niet voor paal kom te staan later…
in ghana hebben ze allemaal ook een mobiel net zoals hier. ja de stroom valt vaak uit ( lights off ) dat gebuurt 1 keer per dag en als je geluk heb dan valt hij 1 keer in een week uit maar dat komt niet vaak voor … en veel mensen hebben ook een aligaat voor stroom te maken als er stroom uitvalt …
pls stop met de persoon want nu gaan ze veel meer op je gevoelens spelen…
toen ik voor het eerst in Ghana was heb ik 3 keer een huwlijk aanzoek gekregen … maarja volgens mij ben ik niet echt knap(hahaha) ze denken als je kan reizen naar een andere land en een vliegtuig kan betalen dan ben je rijk … de eerste keer dacht mijn vriendin ook zo maar dat heb ik haar zosnel mogelijk duidelijk gemaakt en nu snap ze dat , we verdienen veel maar we moeten ook veel uitgeven bvb huis, auto, ziekenfonds, en eten ,etz.etz
Ik stuur jou pm met mijn mail en dan vertel ik mijn verhaal hoe ik mijn vriendin heb leren kennen en dan stuur ik jou ook een foto hoe ik eruit zie… ik heb hier een klein beetje vertelt
ja Awaaze zit in Ghana nu lekker bruin te bakken ( een bruine obroni ) hahaha:zon02:
groeten marcel
Hoi Marvino01,
Graag gedaan, als ik tijd heb, wil ik best energie steken op hufters op te laten pakken ![]()
Het gaat mij om het telefoonnummer beginnend met 021 (Volgens Marcel) van de persoon uit de hieronder staande tekst:
Als het een vast nummer is, wordt het namelijk een stuk makkelijker om het te traceren! Het zou voor jou moeten beginnen met 00233-21-xxxxxxx. Als het +233-20-xxxxxxx dan is het een mobiel nummer van Vodafone Ghana (voorheen Ghana Telecom). 100% zeker dat het dan niet iemand van de ambassade is! Duidelijk nu? Ik hoop dat je mij het nu wel wilt geven, zodat ik de kennis bij de Politie kan informeren…
Wat stroom betreft: Er is uitval, maar dat ligt ook aan het gebied waarin in ze leeft. Ik neem aan dat het Accra is. Kun je mij vertellen waar precies, of heeft ze dit niet aangegeven. 4 dagen is een beetje veel. Ik heb zelf een lange tijd in Tamale gezeten en daar was het wat vaker en langer dan in Accra. Echter dit jaar nog niet meegemaakt dat de White Volta laag stond door toedoen van Burkina Faso. Dus het gaat nu allemaal om waar ze zegt dat ze zich bevindt.
Bewaar ook alle emails, want via IP-adressen kun je ook zien waar het vandaan komt, ook al kost het soms wat tijd!
Ik hoop echt, dat je hieraan mee wilt werken, want je helpt er weer 1 of meerdere slachtoffer(s) mee!
Groet, Awaaze
hey
233 is het land nummer 020 , 022 , 024 , 026 , 027 , 028 en 054 zijn mobiele nummers 021 is een vaste nummer
IK heb gezegt dat 021 nummer altijd vaste nummers zijn dus geen mobiele ,
dit schreef ik paar brichten terug …
en sprak de persoon nederlands waar jij de telefoon nummer hebt gekregen van je vriendin en was het een vaste nummer van Ghana een vaste nummer begint altijd met 021 en was het wel de ambassade want de Ambassade personeel geven hum telefoon nummer niet af en het personeel van de VFS geven ook geen telefoonnummers af . je moet altijd de Ambassade bellen en dan naar die gene vragen en dan krijg je ze aan de lijn …
Hallo Marcel,
Ik denk, dat de tekst verloren is gegaan. nog maar een keer dan…
Net als jij, wil ik ook op safe gaan. Dat is beter dan van de ‘koude kermis’ thuiskomen!
Ja, begin al lekker op een arabier te lijken ![]()
Groeten, Awaaze
mijn vriendin zegt dat het warm tot hot is in Accra en ze zweet heel erg afgelopen week … en ik ben nog niet bij haar ( HAHA)
Marcel,
Ik moet je even corrigeren. 021 is voor Accra, 022 is Tema en bijvoorbeeld Tamale is 071, Kumasi is 051, etc. etc.
Voor de rest geen correcties ![]()
Groet, Awaaze
dat klopt helemaal … je hebt gelijk
Ik was er van uitgegaan dat ( ze ) uit Accra komt
groeten
dat klopt helemaal … je hebt gelijk
Ik was er vanuit gegaan dat ( ze ) uit Accra komt
groeten