ik ben een lieffie hoor en ik word zelfs nog beroemd door PL, want hij blijft bij elke topic toch maar weer reacties geven (niet altijd hele leuke, maar ja, daar kan die jongen ook niets aan doen) … en nu heeft ie ook al mijn foto op z’n deur hangen … het moet niet gekker worden hahahaha !
PL schijnt ook maar te geloven dat ik zelf niet in Indonesie ben geweest en dat ik alles maar van/uit internet/LP e.d. haal, maar ja, ik laat hem maar in de waan, want hij denkt uiteindelijk toch altijd alles beter te weten.
Verder is ie nogal gefrustreerd/jaloers/afgunstig/snel boos/geirriteerd en dat probeert ie op anderen af te schuiven … jammer !! En … hij kan er niet tegen als je lacht/het luchtig wilt houden/vrolijk bent e.d. en daar zal ie echt iets aan moeten laten doen; misschien kan hij wel bij AeR terecht voor psychische hulp; zal hem goed doen.
Maar JayDee; ben jij al vaker in Indonesie geweest ? Het is mij in ieder geval goed bevallen en ik wil in de toekomst nog veel meer zien.
Groetjes, Indesco en speciaal voor PL :dag: Fijne dag !!! Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Lijkt wel of ruzien bij het indonesie forum hoort. Kwam eerder al wat andere kibbelaars tegen. Ach zo gebeurt er in ieder geval iets zullen we maar zeggen
En nee ik ben eerlijk gezegt nog nooit in indonesie geweest. Ik ga in mei 4 weken. Ben me aan het inlezen op diverse forums en probeer af en toe wat info heen en weet te sluizen haha.
Heb er echt super veel zin in, maar dat lijkt me logisch :vak02:
Dus mochten er nog mensen bijzondere/interessante tips voor Java en Bali (doe eerst maar de mainstream eilanden haha) hebben hoor ik ze graag.
Vanaf het begin zijn er altijd al mensen (vnl. mannen ahum hahah) geweest die heel vervelend doen tegen anderen en aangezien ik ook niet op mijn mondje gevallen ben en niet alles laat zeggen, reageer ik soms terug, alleen PL gaat soms wel erg ver, maar ja, zegt ook iets over de persoon zelf.
Wil je alleen Java en Bali doen ? Nee toch, Lombok en Gili Trawangan is ook helemaal super. Je hebt 4 weken dus dat moet wel lukken. Wat wil je precies gaan doen, waar houd je van (en evt. reispartner), wat vind je leuk om te doen ? Dan kan ik je misschien wat tips geven.
Ikzelf heb zoveel ervaring opgedaan en veel gezien/geproefd/gedaan … super gewoon, maar dat heb je inmiddels al wel begrepen hihihi !
Dus mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.
nou ik ben dus nog nooit in indonesie geweest dus wou bij het bekendste beginnen. Ik zei 4 weken maar bedoel 3,5 (gaat nog iets reistijd af) wilde een beetje stoer overkomen haha.
die andere eilanden lijken me ook super hoor maar dat komt later zeker nog. Heb nog erg lang getwijfeld om misschien Sumatra te doen. Maar wil heel graag Bromo zien en om nou sumatra en java er door heen te rammen…
We willen een beetje rustig aan doen. Via Jakarta (denk maar zo snel mogelijk weg) richting Bali en dan vliegen we terug via (een dagje) Kuala Lumpur.
Denk dat als alles bevalt we nog wel eens terug gaan om misschien de andere (wat minder toeristische) eilanden zoals de molukken te bekijken…
En wat dacht je van de Borobodur en de Prambanan; is zo imposant, dat moet je gezien hebben. Je zou dus kunnen overwegen om bijv. alleen in de omgeving van Yogyakarta te blijven en daar naar Bali … Lombok en Gili Trawangan te gaan; is wel te doen in 3,5 week (jokkebrok hahahaha).
Ik heb gehoord dat de Molukken en Papua ook erg mooi moeten zijn; ik heb al wel wat foto’s en informatie gezien/gelezen, maar zoals ik ook al eerder zei tegen JeanKirk; je kunt niet alles in 1x doen, je vergist je echt in de afstanden en het is altijd leuk om weer terug te gaan om andere dingen te bekijken. Als je wel naar Sumatra gaat moet je zeker naar het Tobameer en de Orang Oetans; dat is helemaal geweldig.
ik heb sumatra laten vallen omdat het daar kwa reizen allemaal wat langer duurt door de staat van de infrastructuur. Denk dat ik daar een keer 1 vakantie aan besteed want het lijkt me echt heel mooi.
Borobodur en de Prambanan lijkt me idd ook zeer mooi. Ben alleen bang dat het wat tegenvalt mbt grootte. Ben in maart nog bij Ankor Wat geweest en das volgens mij toch wel het meest impossante want je kan zien (in die categorie).
We gaan gewoon en zien wel hoe snel alles gaat. Ben eigenlijk niet zo’n planner. Heb het wel veel gedaan maar het gaat toch nooit zoals je verwacht. Zit altijd wel iets tegen of je krijg te plekke tips en andere ideeen. Maar Gili lijkt me zeker nog wel een rieel idee, lekker ontspannen aan het strand. Lombok lijkt me allemaal iets teveel worden…
het valt zeker niet tegen qua grootte; het is zo imposant en je moet de Borobodur ook beklimmen en de boedhha in de stupa aanraken; dat brengt geluk !! De Prambanan is ook heel erg mooi; het is alleen jammer dat er een aardbeving heeft plaatsgevonden in de buurt, maar ze zijn bezig om alles weer op te bouwen, maar het blijft mooi en geweldig om te zien.
Overigens vond ik Java zelf erg hectisch, druk en warm, maar het is natuurlijk aan jou/jullie wat je wilt doen en zien. Bali moet je ook rondreizen; je ziet de mooie meren, de Mundukwaterval was helemaal geweldig en de natuur is prachtig. Verder zijn we onderweg ook aapjes tegengekomen; die lopen gewoon los. Ook is Tanah Lot heel mooi bij zonsondergang, Uluwatu bij zonsondergang (let wel op de aapjes daar en zorg ervoor dat je geen losse spullen zoals een bril o.i.d. bij je draagt, want ze pikken het zo weg; ik heb zo gelachen, 1 of andere japanner/chinees droeg dus wel een bril en opeens kwam er van achter een rots een aapje en die pikte zo die bril weg en plaagde die man iedere x zo van ‘wil je je bril terug’ ? Mooi niet hahahahahaha), heerlijk 's-avonds eten op het strand van Jimbaran (je kunt daar de lekkerste kreeft/krab en vis krijgen en het is nog romantisch ook) en verder zie je natuurlijk heel veel tempels om je heen. Wij hebben ook nog een reuzeslang om onze nek gehad bij Tanah Lot; helemaal geweldig !!!
Je ziet; er is dus genoeg te doen en relax af en toe door een dagje strand mee te pikken en rond het bijv. af op Gili Trawangan als relaxeinde van de vakantie; helemaal toppie !!!
Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het graag van je. Indesco :dag:
Het is toch leuk om met elkaar te babbelen over vakanties/reizen en andere ervaring in andere landen als Indonesië??? Snap dit gekibbel niet echt maar misschien heb ik (in het verleden) iets gemist :).
Met SA en Boomaap (onder andere) was het ook al zo lekker door de topics heen lezen. Best raar om dit gedoe in een forum uit te vechten.
Verder heeft indesco prima gereageerd hoor, heb ik ook niks tegen de rest hoor alleen hebben die niet t.a.v. mij gereageerd…
Het gekibbel gaat over het feit dat de één meer over Indonesië denkt te weten dan de ander. Prima, zolang het maar op een fatsoenlijke en relevante manier gaat. Zo niet, dan worden de betreffende posts verwijderd.
Dus, het kan vanaf hier weer verder over Indonesië.
Ik snap het ook niet en het gaat steeds verder (tot het extreme toe) en dat was met BA ook wel, alleen bleef dat nog wel netjes. En het is nog niet eens zo lang aan de gang, JayDee.
Het heeft ook totaal niets met betweterigheid of dat de 1 meer weet over Indonesie dan de ander te maken; ik vertel gewoon spontaan over het feit wat ik heb meegemaakt en wil dit graag delen met de andere forumleden … en zie/lees wat ik allemaal over mij heen krijg.
JayDee, ik vind het ook leuk om te babbelen met je over Indonesie maar natuurlijk ook over andere landen (zoals Jamaica; staat bij mij op de eerste plaats; valt mij trouwens op dat hier nog geen forum over bestaat).
Ketut; hoe kan ik een forum aanmaken over Jamaica, want daar kan ik ook veel over vertellen en wie weet mensen aansporen om hier ook eens naartoe te gaan; geweldig land (dit is overigens een serieuze vraag !!) ?
JayDee; mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het graag.
Ik weet niet of je na de eerste kennismaking met Indonesia nog andere reizen zal maken.
Veel mensen doen het welomdat ze "verliefd"worden op het land , cultuur en de vriendelijke mensen .
Als je niet zeker weet of je dat gaat doen zou ik willen "adviseren"om alleen de highlights te bezoeken.
Dan kan je met 3,5 weken Sumatra - Java en Bali bezoeken.
MITS je een strakke planning kan maken en niet met de gewone openbaarvervoer , angkots etc .
Als je dede trein , travelbussen en vliegtuig kombineert met huurauto(Sumatra!!) kan je de higlights bekijken.
Je kan Medan e.o , Bukit Lawang , Toba en daarna afzakken naar het zuidelijk gelegen Padang (dus DE higlights van Nrd en West Sumatra) doen voor ongeveer 7 nachten . Men kan Medan- Padang al doen met ongeveer 4/5 nachten . Van Padang vlieg je naar Jakarta.
Op Java is het beter georganiseerd , er rijden diverse treinen vanaf Jakarta , comfortabele (travel)bussen richting Oost Java.
En vliegtuigen.De route Jkt-Bandung- Pangandaran-Yogya .
Met een strakke planning , dus niet ziek worden omdat je “iets” verkeerd heb gegeten , kan je met gemak de higlight bezoeken.
De route Padang- Medan heb ik in 7 nachten (excl Medan 2 nachten) over gedaan.
Het is ook snel de highlights bezoeken.
Om iets meer te zien ,vooral de Indonesische toeristische plekken waar de gemiddelde toerist en zelfs L.P nog niet “ontdekt” heeft moet men op zijn minst 2 weken voor de route Padang- Medan reserveren.
JayDee en Surya; het blijft een groot land en je kunt niet alles in 1x doen, maar dat is dan weer een goede reden om terug te gaan en andere eilanden te zien toch hahahhah ??? Indesco
Dat is em .
Indonesia is een groot land , verdeeld in grote eilanden met verschillende infrastuctuur , met soms stukje water er tussen , verspreid op een gebied van duizenden kilometers.
Ondanks dat ik vaak terug ging (pulang kampung = familie bezoek) ben ik pas op 3 eilanden geweest (Java- Bali 4x- Sumatra 1x de highlights , moet nog terugkomen) .
Zelfs Lombok heb ik nog niet gezien (wel erg :biggrin: ) , terwijl ik al 4x op Bali ben geweest .
Je kan zelf een “dagtour” maken vanaf Bali.
Tenminste dat heb ik jaren geleden gehoord.
Dat klopt Surya, alleen zou het jammer zijn om bijv. Lombok of Gili Trawangan of Flores of Komodo in 1 dag te doen, want er is zoveel te zien en te doen.
Maar het blijft een mooi eiland met vriendelijke mensen.
Hoi Surya (en indesco) (en de rest) ja ik denk dat ik wel terug ga komen. Het lijken me allemaal wel mooie eilanden dus ga het gewoon beetje bij beetje doen. Vind het zo zonde om gehaast te gaan. Je mist het gevoel met een land als je zo “gehaast” de highlights pakt. Sumatra lijkt me wat betreft natuur het mooiste dus gaat zeker goed komen.
Ik ben nog redelijk jong (midden twintig) dus heb nog tijd zat om de rest te chekuh haha.