Wat een geweldige reis heb ik gehad...!!!

Heb je hem weer … pfffff … hahahaha Indesco

Wat een mooie foto´s!
Boek jij van tevoren je hotel? Ik denk dat ik de eerste nacht in Medan boek, maar daarna op goed geluk. Dank voor de geruststelling, nu weet ik het zeker:)

Hoe zijn de wegen van Medan naar Padang? Is het reizen door Sumatra (en Java, maar ben je daar weleens geweest) goed te doen?

Groeten
Jeannette

De wegen van Java vallen wel mee; ja, natuurlijk niet zo goed als in Nl maar ik heb wel eens slechter meegemaakt.

Indesco

x

x

x

Ik denk dat ik alleen noord Sumatra doe en dan doorreis naar Java. Ik heb maar 4 weken…

Maar je hebt gelijk, ik heb mn Lonely Planet erop nageslagen en ook daar hebben ze het over reisuren en vertragingen. Niets is zeker wat dat betreft. Ook Caroline in Tuk Tuk staat erin! Buiten Bali (en Lombok denk ik) om zijn hotels erg goedkoop voor onze Westerse begrippen:)

Ik ga zelf ook in het regenseizoen (eind jan tot eind feb), dus wegen zullen/ kunnen dan ook moeilijk of onbegaanbaar zijn. Dat is het risico. Zeker met het beklimmen van 1 van de 2 vulkanen bij het Toba Meer.

En ik heb nog een paar maandjes om me te orienteren. Jij gaat in het voorjaar weer Peter? Ook weer naar Sumatra, of i.c. andere Indonesische eilanden?

gr. Jeannette

x

Dat moet je niet doen.
Het is dezelfde situatie als een Japanse / Zuid Amerikaanse toerist( komt van ver) die naar Nederland komt en alleen maar Amsterdam en Van Goch- Rijksmuseum( Rembrandt) bezoeken en niet Volendam (foto) , Zaansche Molen , Delta werken , Keukenhof etc .

Medan is ook een leuke stad , om de atracties goed te bezoeken heb je 4 dagen nodig.
Als je " bang" ben om alleen te reizen kan je ook aansluiten bij vele reisgezelschappen .
De tips van L.P is ook niet echt 100% betrouwbaar.
Voor mijn Sumatra reis Padang-Medan 2009 heb ik ook een LP gekocht .
Weg gegooid geld , ik kan meer info halen uit de plaatselijke site (indonesisch) en de plaatselijke V.V.V .

Tiptop restaurant is en oude “tempo doeloe” restaurants , we zijn getracteerd door oud studiegenoten die in Medan wonen.
Gelegen in een drukke / stoffige doorgaansweg .
Als je rustiger wil eten (wij hadden binnen gegeten) in aparte ruimte met airco , en daarna nagenieten van een kopje koffie/kretek .
Buiten zitten kan je " pas" iets later in de avond doen , “terrasje” pikken .Dan rijden er minder verkeer , dus minder stof.

Jeanette, ik heb 7x gevlogen binnen Indonesie en het vliegtuig ging constant op tijd, dus daar hoef je het echt niet voor te laten.

Verder merk ik dat Lonely Planet niet altijd de goede informatie geeft; probeer Trotter (Java/Bali/Lombok) eens, hartstikke goed boek, goede informatie en je kunt deze kopen bij de Bruna of andere boekhandels.

Succes, Indesco

Dat moet je niet doen.
Het is dezelfde situatie als een Japanse / Zuid Amerikaanse toerist( komt van ver) die naar Nederland komt en alleen maar Amsterdam en Van Goch- Rijksmuseum( Rembrandt) bezoeken en niet Volendam (foto) , Zaansche Molen , Delta werken , Keukenhof etc .
*Ja haha, goeie vergelijking:), ik wil wel, maar ik heb in totaal maar 4 weken. Dat wil zeggen 2 weken voor Sumatra, Java en 2 weken voor Bali, Lombok (Flores ga ik niet redden:() en Gili Trawangan. Ik heb het berekend en het is krap te doen, maar voor acclimatiseren heb ik dan geen tijd. Echter ik neem het zeker in overweging!!! *

Medan is ook een leuke stad , om de atracties goed te bezoeken heb je 4 dagen nodig.
Als je " bang" ben om alleen te reizen kan je ook aansluiten bij vele reisgezelschappen .
De tips van L.P is ook niet echt 100% betrouwbaar.
Ik heb zeker geen tijd voor 4 dagen, ik dacht meer aan 1 dag en dan door naar Bukit Lawang - Toba meer - Berastagi, vlucht weer van Medan naar Padang- Bukittinggi, diverse Donau’s. Wat zijn daar de Must sees?

Voor mijn Sumatra reis Padang-Medan 2009 heb ik ook een LP gekocht .
Weg gegooid geld , ik kan meer info halen uit de plaatselijke site (indonesisch) en de plaatselijke V.V.V .
Tja ik heb 'm nu al, de hoogte punten staan er wel in, maar ik denk dat als je veel van Sumatra wilt zien en weten, dat je dan een LP of vervanger voor alleen Sumatra moet aanschaffen.

Tiptop restaurant is en oude “tempo doeloe” restaurants , we zijn getracteerd door oud studiegenoten die in Medan wonen.
Gelegen in een drukke / stoffige doorgaansweg .
Als je rustiger wil eten (wij hadden binnen gegeten) in aparte ruimte met airco , en daarna nagenieten van een kopje koffie/kretek .
Buiten zitten kan je " pas" iets later in de avond doen , “terrasje” pikken .Dan rijden er minder verkeer , dus minder stof.
Dank voor de info en tips.

groetjes
Jeannette

Hi Indesco,

Sumatra is wellicht anders qua “snelheid” en “tijdigheid” dan Java en Bali, maar het is wel goed nieuws! Vooralsnog ziet de LP er goed uit, met voldoende info, maar ik zal andere boeken raadplegen ter vergelijking en vermaak:)

Doeidoei:kus:

Indesco

Dikke :kus: terug van Indesco

PS. Je moet mij wel op de hoogte houden straks hoor, hoe de reis geweest is, ben zo benieuwd … zou zo mee willen !!!

Haha, die Indesco. Je hebt iig humor:D

Ja je hebt ook gelijk, hoe graag ik het ook wil ik kan echt niet alles zien.

Is goed hoor, ik hou je wel op de hoogte! Ik wil mss ook een weblog bijhouden, dat heb ik ook tijdens mijn reis in Argentinie en Brazilie gedaan. Best veel werk, maar zooo leuk om te delen en reacties terug te zien. Je bent thuis echter wel redelijk snel uitgel.ld:) haha

Ik ga eerst naar Italie begin Sept. Ook leuk:)

Daaaag
X

Thx (vertel dit ook even aan PL hahahahaha)

XX (baas boven baas hahahahaha)

Kreeg overigens van PL ook heel veel kusjes, zag ik … heerlijkkkkkkkkkkkkkkkkkkk … zal ie toch iets goed met mij willen maken ??? Hahahahahahaha Indesco

Kreeg overigens van PL ook heel veel kusjes, zag ik … heerlijkkkkkkkkkkkkkkkkkkk … zal ie toch iets goed met mij willen maken ??? Hahahahahahaha Indesco

**Wat een ongelofelijke eigendunk. Zelfs een orang utan loopt gillend weg als ie jouw porem ziet:lol: , je foto houdt het zelfs niet eens uit op dit forum. **
(Hahahahahahahahaha hihihihihihihi aldus de giechelmiep, haar bekkie staat er zelfs naar). Ik heb een vergroting van dat bekkie van jou op mijn voordeur geplakt, dat schrikt zelfs de meest volhardende colporteur af.:evil:

Thx (vertel dit ook even aan PL hahahahaha) aldus de giechelmiep geschreven in het holst van de nacht om toch maar zeker te zijn dat haar naam bovenaan staat. :biggrin:

Heerlijk te weten (indesco: independant scorpio, een heel eng creatuur) dat je je zo gefrustreerd voelt door mijn aanwezigheid dat je het niet kunt laten bij elke posting mij erbij te betrekken.
Bij een schorpioen, en dan nog wel een onafhankelijke :teeth:,zit het venijn altijd in de staart!:disgust:

Zo, wat een gezelligheid hiero!!!

Zeg dat wel, zet je een aantal serieuze postings hier op het forum (in het pre-giechelmiep tijdperk :biggrin:)die vervolgens met een ongekend enthousiasme door **indesco **afgekraakt cq “verbeterd” worden aan de hand van reisgidsen en een LP die op het moment van uitgifte reeds verouderd is, dit gepaard gaande met de standaard hinderlijke, kinderlijke en kleuterschoolachtige afsluiting “hahahaha hihihihi”.

Oh JayDee, trek het je niet aan, huil lekker uit bij indesco maar kijk uit voor haar staart!