6 dagen vanaf Bali naar Java tips?

Wij willen 24 augustus vanaf Bali (legian) voor 6 dagen naar Java, we willen perse naar Borobudur, Pramanag, en de Bromo. Het liefst willen we geen binnenlandse vlucht, maar met gids en bus(je), trein of bus heeft iemand tips voor deze toer AUB.

Alvast vriendelijk bedankt, Petty

Lieve Petty,

ik zou toch maar gaan vliegen, want als je met een boot (ferry; kostmisselijk) en een bus moet, dan ben je zo al een dag of paar dagen kwijt. Ga lekker vliegen naar Yogya (uurtje) vanaf Denpasar en neem dan een chauffeur via bijv. een travelagency of misschien kan iemand op Bali al iets voor je regelen aldaar en ga dan ZEKER naar de Borobodur, Prambanen en de Bromo; is heel goed te doen, geweldig en goedkoop. Moet je zeker gezien hebben; geweldige ervaring (heb dit zelf afgelopen juni gedaan).

Overigens zou ik niet voor 6 dagen naar Java gaan; trek er 2 dagen voor uit en ga bijv. nog naar Lombok en Gili Trawangan (dit moet je wel met de Gilicat/speedboot doen; helemaal toppie !!!) de laatste paar dagen; is helemaal top en je komt helemaal relaxed terug.

Succes, Indesco

Een mooie streek is ook Ijen (Oost-Java). Prachtige natuur, regenwoud, alsook interessant bezoek aan vulkaan met zwavelontginning. In de krater is een meer waarin de zon prachtige kleuren tovert indien de wind de zwaveldampen opzij drukt.
Een mooie locatie om te verblijven is Ijen Resort, is gewoon een sprookje. De weg ernaar toe is daarentegen erbarmelijk, maar je wordt beloond voor de moeite. De mooiste rijstvelden van Bali kunnen niet tippen aan hetgeen je hier ziet. Bovendien is dit goed te bereiken vanuit Bali met de Ferry en bus.

Klinkt goed; iets voor de volgende keer. Dank je wel voor de info. Indesco

Ben benieuwd of Indesco mij wilt vertellen hoe je op een fatsoenlijke manier Borobudur, Prambanan en Bromo in 2 dagen kunt bezoeken, gezien haar advies dat 2 dagen Java wel genoeg is.

Die geweldige deskundige doos indesco is inmiddels in haar schulp gekropen…

Beter in haar schulp dan in haar doos toh :smiley:

100 maal vertellen dat de Gilicat naar Gili Trawangan waanzinnig is gaat vervelen en aangezien ze voor de rest blijkbaar niets heeft meegemaakt of heeft gedaan houd het op een gegeven moment op.

Dacht het niet MUTS … hahahahahah, zo snel komen jullie niet van mij af … had je gedacht. Indesco :dag:

Alsof jij zoveel te melden hebt, ik heb meer meegemaakt dan jij, denk ik toch even wel hahahahaha Indesco :dag: Volgens mij toch een klein beetje jaloers/afgunstig, lijkt het wel.

Butoijo woont zowat in Indonesie.
Een jaarlijks bezoek aan een pasarmalam met een indo-vriend is heel wat anders dan een jaarlijks bezoek van een paar maanden aan indonesie.
Dus Gerda, met je paardengebit, schrijf maar lekker verder op de site van womanpower, daar kunnen ze jouw kennis over vrouwen in de overgang beter gebruiken dan hier.
Overigens, wanneer ga je het jamaica-reisforum modereren?

Hahahahah, wat een grappenmaker weer die Bule … alleen wel jammer dat je nu ook al het niveau krijgt van o.a. Sumbar e.a. Indesco

Zolang jij niet normaal kan reageren en je onder mijn niveau zit, ga ik helemaal niets modereren. En hoezo; jij bent toch ook zo’n Indonesie-kenner (not), wat wil jij weten over Jamaica ? Zoek maar op via Google. Overigens hebben jullie mijn foto toch ook al ? Zo populair ben ik nu bij iedereen … whoehahahahahahahahahah stelletje dombo’s !!! Zo, kun je het weer op het blog van L… zetten sufferd.

Ook dit had weer niets met bovenstaande topic te maken, maar ja, sommigen vinden het leuker anderen neer te halen en denken dat WWF bedoeld is om je frustraties kwijt te kunnen … i.p.v. anderen te informeren over Indonesie. Gelukkig heb ik daar geen last van.

Ik stel een normale vraag, hoe jij denkt Borobudur, Prambanan en Bromo in 2 dagen Java te stoppen (ik vind dat “waanzinnig goede” informatie waarmee je veel tijd kan winnenen) en je kruipt meteen in de verdediging. Je geeft geen antwoord op de vraag maar begint meteen mensen af te kraken, als het niet haalbaar is begin er dan ook niet over.

Wat iedereen met of tijdens zijn vakantie doet moet hij zelf maar weten. Desnoods 4 weken surfen of op het strand liggen. Ik gaf ergens een indruk hoe groot Indonesie was, dat strekt zich uit van IJsland tot Turkije.
Java is zo’n 4 maal zo groot als Nederland, Bali evengroot als de provincie Noord-brabant, Lombok is veel kleiner.
Wat denk je nu in 2 dagen Java te kunnen zien?
Niets negatiefs over het enthousiasme van iemand die voor het eerst Indonesie bezoekt, maar pleaz, laat dit soort adviezen die ontbloot zijn van alle realiteitszin achterwege.
Wij zijn op vakantie om te genieten, niet om te stressen, hetgeen natuurlijk niet wegneemt dat er ook personen zijn die hun stress meenemen op vakantie, hahahahahahah

Met jalousie heeft dat niets te maken, iets waar jij volgens mij wel last van hebt want er zijn hier mensen die veel meer kunnen vertellen over Indonesië, maar dat wordt bij voorbaat al afgekapt en belachelijk gemaakt door jou.

Het advies om bijvoorbeeld Borobudur en Prambanan op 1 dag te bezoeken vind ik een flutadvies rechtstreeks overgenomen uit de door jou aanbeden Trotter reisgids.
Jij schrijft hier ergens op het forum (zie hier reactie 4) dat jullie niet de “geijkte” route hebben gedaan, maar als ik jouw berichtjes hier lees, ben jij gewoon, net als ieder ander kuddedier, braaf het diep uitgesleten karrenspoor Java-Bali-Lombok gevolgd, niet dat daar iets mis mee is, jij krijgt een mooi maar oppervlakkig deel van Indonesië te zien, maar geef aub geen commentaar op personen die iets anders te vertellen hebben of op een andere manier hebben gereisd dan jij.

Dan terug naar Prambanan, Sumbar heeft er al iets over geschreven in zijn topic Yogyakarta en omgeving ik vindt dat je dat te kort doet als je zegt dat je dat binnen een paar uur wel hebt gezien. Het Prambanan tempel complex bestaat namelijk nog uit een groot aantal kleinere tempels (zowel Hinduisme en Budisme) die verspreid liggen over een redelijk groot gebied (kilometers). Je hebt bijvoorbeeld een motor nodig om deze tempels te kunnen bezichtigen, deze tempels worden namelijk “vergeten” door de reisbureau’s in Yogya. Het voordeel is wel dat je weinig toeristen ziet, en dat Indesco is van het geijkte pad afgaan. Je eigen inleven en verdiepen in een land, want het advies om in 2 dagen Java te bezoeken en 4 dagen op het strand van Gili Trawangan te liggen komt van iemand die weinig of niets van Java heeft gezien.

Graag zou ik in januari of februari vanaf Bali naar Java gaan om de omgeving van de Bromo te bekijken, omdat mijn oma daar is opgegroeid. We reizen samen met ons zoontje van 4. Heeft iemand een goed advies over hoe hier naartoe te gaan en waar te verblijven? Als we naar Yogya vliegen, hoe lang is het dan met een taxi of busje naar de omgeving van de Bromo?

Nar Yogya vliegen ? Zit je een eind uit de richting, Surabaya is beter en vandaar bus, taxi, huurauto noem maar op.

Hoe lang zou het zijn vanaf Surabaya richting de Bromo?

overbodig