6 dagen vanaf Bali naar Java tips?

hallo wij gaan over een maand naar bali kan iemand ons wat meer vertellen over sanur en omstreken en mooi pleken op bali we zijn vorig jaar ook geweest hebben we ook veel gezien zoals ubud candadisa en een beetje binnen land gr willem

Hoi Big Willie, Sanur is rustiger dan Kuta Beach maar wel leuker; aan het einde van de dag zie je de zee steeds verder opdrogen aan het strand en dan kun je wadlopen en zie je geweldige dingen. Wij zijn heel Bali over geweest en hebben een mooie waterval gezien, allerlei meren, je moet zeker naar Padang Bai gaan en de Blue Lagoon zien, Kuta Beach is leuk om te shoppen als je daar van houdt, natuurlijk ook Uluwatu en Jimbaran bekijken en dan 's-avonds op het strand heerlijk vis eten. Hoe lang gaan jullie en ga je alleen naar Bali of ook bijv. naar de Gili Eilanden; helemaal geweldig ? Ik hoor het graag van je.

In dit draadje (reactie 2 van 02/10/2009) heb ik jou eens de vraag gesteld hoe je in 2 dagen op een fatsoenlijke manier Borobudur, Prambanan en Bromo kunt bezoeken, nog steeds niets van gehoord.

Ik bedoel reactie 5 van 02/10/2009

Waarom zou ik daar antwoord op geven als je me toch niet serieus neemt ? Overigens ben ik niet naar de Bromo geweest, dus je moet wel iets beter leren lezen makker. cheer Indesco

Lieve Petty,
ik zou toch maar gaan vliegen, want als je met een boot (ferry; kostmisselijk) en een bus moet, dan ben je zo al een dag of paar dagen kwijt. Ga lekker vliegen naar Yogya (uurtje) vanaf Denpasar en neem dan een chauffeur via bijv. een travelagency of misschien kan iemand op Bali al iets voor je regelen aldaar en ga dan ZEKER naar de Borobodur, Prambanen en de Bromo; is heel goed te doen, geweldig en goedkoop. Moet je zeker gezien hebben; geweldige ervaring (heb dit zelf afgelopen juni gedaan).
Overigens zou ik niet voor 6 dagen naar Java gaan; trek er 2 dagen voor uit en ga bijv. nog naar Lombok en Gili Trawangan (dit moet je wel met de Gilicat/speedboot doen; helemaal toppie !!!) de laatste paar dagen; is helemaal top en je komt helemaal relaxed terug.
Succes, Indesco

Is helemaal top en je komt helemaal gestresst terug als indesco!

kijk eens op www.outofasia.nl, daar staat een deel van mijn Bali ervaringen. voor een groot deel zijn dit overigens de plekjes die niet door de massa bezocht worden. en dat zijn mijns inziens de mooiste plekken.

Dacht al waar blijft onze gilmiep Indoosco… Zeker wakker geschrokken uit een lange winterslaap. Is SA met zijn verwarverhalen opgedonderd en jawel daar hebben we haar weer…:slapen:

En dat Indesco is van jou hand en staat in reactie 2 van dit draadje,

Je moet wel iets beter lezen giechelmiep.

Het topic gaat over 6 dagen van Bali naar Java. Java is groot, 4 x zo groot als nederland.
De reis van Den Pasar naar midden Java, duurt met de bus zo’n 19 uur, en dan neem je de ferry van Gilimanuk naar Java (Ketapang). Je bent dus 2 dagen kwijt aan reizen en recupereren. dan heb je nog 4 dagen over. Wanneer je 4 dagen blijft op Midden Java moetkun je dan nog uitstapjes maken en dan zijn die 4 dagen snel voorbij. En dan? Terug naar Bali.
Natuurlijk is een retourvlucht het beste. Dan heb je 5 dagen om Midden Java de driehoek Solo, Semarang, Yogja te bekijken.

Veel mensen denken dat de afstanden gering zijn. Vergeet de hitte ook niet, het veschil in klimaat tussen Java en Bali.

Dat is het denken in Nederlandse verhouidingen: Binnen het half uur met de trein van A’dam naar Utrecht. Ooit gereisd van Maastricht naar Groningen, dat is slechts ca. 300 km. Dan wordt het anders.

Neem rustig de tijd en ben op vakantie,** geniet ervan** en ga niet jakkeren en stressen

hoi we gaan 24 dagen naar bali we zijn vorig jaar 15 dagen geweest maar veel tekort bedankt voor je informatie,weet je toevalig ook of er nog steeds honds dolheid heerst gr willem:dag:

Een kort reisverhaaltje, wat laat zien hoe onnozel Indesco’s advies is, om in 2 dagen Java rond te reizen.

Indesco’s “2 dagen is voldoende om Java te bezichtigen" tour.

Het volledige verhaal over “Indesco ontmaskerd” is hier te lezen.

Nadat Indesco heeft beweerd dat 2 dagen voldoende was om Yogyakarta, Borobudur, Prambanan en Bromo te bezichtigen, vraag ik mij steeds af hoe haar tour eruit zou hebben gezien. Want 2 dagen is iets wat in mijn ogen bijna onmogelijk is, dit zou namelijk inhouden dat ze bijvoorbeeld ‘s morgens het eerste vliegtuig van Denpasar naar Yogyakarta moet pakken, vervoer moeten zoeken die haar stel op sprong van de Borubudur naar Prambanan en Yogyakarta zou moeten brengen. Na deze uitputtende dag moet ze dan nog naar de Bromo, ze zou dan het vliegtuig kunnen pakken naar Surabaya, ook hier moet je dan nog vervoer zien te vinden naar de Bromo. Niets is onmogelijk in Indonesië en dat gaat haar dus zeker lukken, maar tegen welke prijs? Zonder dat ze fatsoenlijk heeft geslapen komt ze dan ‘s morgens uitgeput maar zeer waarschijnlijk wel als eerste aan op de Bromo, waar ze met zeer vermoeide ogen de zonsopgang zal aanschouwen. Nadat ze zich heeft verwonderd over het landschap van Bromo, maar te moe is om daar nog wat rond te lopen, ze is immers al 24 uur in touw, is ze al aan het denken hoe ze terug moet naar Denpasar vanavond.

Terug naar Surabaya dan maar, de ferry wordt immers niet aangeraden door de Indesco, zij beweert te vol, te gevaarlijk en kans op kotsen. (maar waar haalt ze haar wijsheid vandaan, ze heeft van haar levensdagen nog geen ferry gepakt in Indonesie).
Laat in de middag komt ze aan op het vliegveld van Surabaya, ze is nu helemaal uitgeput want ze is al meer dan 36 uur in touw, uitgeput checkt ze in en sleept zich met moeite naar Dunkin Donuts,
(Je moet vooral geen Indonesisch eten, eten in Indonesie volgens Indesco, want gevaar op buikkramp)
Ze bestelt daarom in haar ogen het “eerste fatsoenlijke eten” in Indonesië sinds 2 dagen. Moe maar voldaan zit ze na te genieten van de vele indrukken de ze de laatste 2 dagen heeft opgedaan. Langzaam voelt ze zich wegglijden door slaapgebrek en terwijl ze vaag in de verte haar naam hoort afroepen. “Last call for misses Indesco, otherwise we will proceed to unload you lugage” is ze te moe om hieraan gehoor te geven en valt ze als een blok in slaap.