Waar nog meer te solliciteren voor campingwerk

maakt mij nie echt uit waar ik werk, vindt spanje en italie ook erg leuk!

die website ziet er goed uit ! maar er staat dat je goede kennis moet hebben van de spaanse taal… enne ik ken maar 1 spaans woordje…

Zal es op andere fora waar ik zit een oproep plaatsen.

20 jaar was je toch en je spreekt Engels, Duits, Frans?
Hoe lang ben je beschikbaar?

ja ben 20 jaar oud.
spreek vloeiend engels, goed duits, maar heel erg basis frans hoor. dus zeg maar gewoon geen frans… want bak er niks van :stuck_out_tongue:

ben beschikbaar vanaf 14 juli tot maakt niet uit, want heb hierna niks. dus kan tot dat ze mij nodig hebben. kan ook 2 juli beginnen, maar alleen als ik 11 juli of 13 juli heen en weer kan vliegen naar Nederland want heb dan diploma uitreiking.en daar moet ik heen.

ik wil wel echt op een camping werken, en niet in een hotel.
ik ben gek op de campingsfeer!

heb trouwens weer mailtje terug van mevr R Kramer.

Beste Carola,

Ik kan je helaas niet zeggen of je die baan krijgt of niet. Je moet je er volgens mij ook niet helmaal op vastlelggen en andere kansen laten liggen. Nicole wil graag in de receptie iemand die ook het Frans beheerst, maar ze heeft die persoon tot nu toe niet gevonden. Jij staat daarna als eerste op de lijst van gegadigden. Ik kan je niet eerder antwoorden dan wanneer zij eind maart terug is.
Ik heb je eergisteren niet gebeld, omdat ik Nicole toe nog niet gesproken had.
Met vriendelijke groet, Mw. R.Kramer

Dus kortom: als ze iemand vind die frans spreekt dan kan ik het vergeten.

ze weten niet echt hoe ze om moeten gaan met eventueel toekomstig personeel.
ik bedoel… als je zegt dat je belt. dan doe je dat toch? maar nee doet ze niet omdat ze nicole niet had gesproken.stuur desnoods een kort mailtje.want ik heb de hele dag op telefoon zitten wachten.

en ik vind het wel allemaal erg dubbel.
volgens mij weten ze echt niet meer wie ik ben ofzo.
want tijdens het gesprek had ik al aangegeven dat mijn frans erg basis/ slecht is.
maar toen zeiden ze nee dat is niet erg want we zoeken juist iemand die duits kan. en dat kan jij. dus geen probleem… en dan hoor je nu dat het toch een probleem is.
zin om een giga pissig mailtje te sturen, maarja kan zijn dat ze dan zegt ja hallooo nu kun je fluiten naar de baan.

Je wordt op deze manier wel heel erg aan het lijntje gehouden. Het is wel erg makkelijk om te zeggen “Jij staat daarna als eerste op de lijst van gegadigden”
Ik vind het een erg rare situatie!!!
Ik snap jou ook wel, als je er graag heen wil, dan zie je overal een lichtpuntje in, maar ja, als ze nu al zo met je omgaan, hoe moet dat straks in de zomer dan???

Is het misschien een idee om open sollicitaties naar allerlei campings te sturen? Je zei dat je al heel veel campings had aan geschreven, maar nog vast niet alle campings in Frankrijk :wink:
Via de site www.camping-frankrijk.nl (die je al kent) kan je heel vaak wel email adressen van campings vinden. Dan kan je gewoon een open sollicitatie sturen. Als je ook vraag of ze, als ze niemand meer nodig hebben, nog andere campings weten die nog wel mensen nodig hebben, dan kom je vast nog wel wat vacatures tegen.
Je bent dan wel even bezig, maar als je een standaard email opstelt, is het gewoon een kwestie van emailadres intypen, en dan verzenden :smiley:

ja het loopt zeker raar bij sequoia parc. maarja aan de andere kant, andere sollicitanten zoals suzan hebben wel een paar dagen na het gesprek meteen het antwoord gehoord. dat je het contract pas daar tekent vind ik wel een beetje riskant. maargoed ik ga me ergens anders op focusen (schrijf je dat zo:P ) en ik merk het wel als ik wat hoor… ik ga er van uit dat het niks wordt, want als ze iemand vinden die wel frans spreekt, kan ik naar die baan fluiten.

ik heb een standaard mailtje gestuurd naar veel campings.
maar gewoon alleen de tekst:

dear sir/madam

i am looking for a job for the summer of 2006.
i’m twenty years old.
available from 14 July till when you need me.
have you got jobs available?

with kind regards,
carola dekker

werken op een camping in italie lijkt me echt supergaaf. en het voordeel is daar ook dat frans geen vereiste is. maar ik kan maar weinig sites vinden. heb jij een tip?

Eerlijk gezegd: die mail kan uitgebreider.
Ik zou mezelf niet zo presenteren als ik wist dat ik kwaliteiten in huis had en op zijn minst een CV met relevante/interssante ervaringen erbij doen en mijn kwaliteiten/special skills vermelden. En ik had het in meerdere talen gedaan om te laten zien dat ik dus de talen beheers.

Een standaardmail op stellen dus die voor elk bedrijf bedoeld kan zijn. Met evt. een zin erin dat mijn oog op hun bedrijf viel omdat ik er of iets goeds over had gehoord, hun advertenties ofzo me aansprak, of hun website, maak er maar wat van. Maar wel groot GROTER GROOTS zeg maar. Ze mogen best weten dat je er werk van hebt gemaakt. En er gaat even een avondje in zitten maar dan wordt er wel een perfect mooie mail van je verstuurd.

Over je sollicitatie: ik vind het ronduit schandalig hoe ze met jou en je sollicitatie omgaan. Denk dat je beter verdient met al je ervaringen, hoe lullig het ook is dat dit niks lijkt te worden vooralsnog, hoewel het nog alle kanten op kan gaan natuurlijk.
Als ik jou was, zou ik als een gek bij heel veel andere bedrijven gaan sollliciteren en dit achter de hand houden. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt natuurlijk.

ja ik weet dat die mail veel beter kan, maar heb der nog geen tijd voor gehad. en heb mezelf er nog niet toe gezet eerlijk gezegd.

ik blijf bezig :wink: we zien t allemaal wel…

Op de camping waar ik ga werken, mag ik ook zelf de andere sollicitaties regelen (lucky me!!!) De dingen waar ik altijd op let in een sollicitatiebrief zijn:

1. Of mensen er aandacht aan besteed hebben (lengte v.d. brief, spelling e.d)
  2. Intresses ( is het een beetje een sociaal iemand)
  3. werkervaring

Dit zijn misschien dingen die je er in kunt zetten!!

Hier een paar sites met italiaanse campings waar je dus open sollicitaties heen kan sturen:

http://www.camping.it/holland/
http://www.campings.nl/
http://www.italyweb.net/

en nog een forum over italië:
http://www.italieforum.nl/

Ik weet niet of je ouders lid zijn van de anwb, maar dan kan je namelijk ook op het forum van de anwb komen, daar kan je ook eens een balletje op gooien!!

en misschien eens een topic openen op het italië forum van deze site, want tja… ik ben niet voor niks forumbeheerder van het FRANKRIJK forum :smiley:

Vive la France!

thanks karin! ik heb hier zeker wat aan.

en goeie tip van de anwb, want wij zijn lid! :smiley:

Heeey carola!!!
Damn hee dat duurt idd wel heeel erg lang en het is ook nog verwarrend. Ze houden je wel een beetje aan het lijntje hoor!! Maar ik zou als ik jou was ook zeker op zoek gaan naar andere baantjes en niet op dit antwoord wachten… In ieder geval heel veel succes met het zoeken naar een ander baantje maar wie weet krijg je nog positief nieuws van sequoia parc…

hee suzan!

ik blijf ook niet wachten hoor. blijf tussendoor gewoon zoeken en solliciteren :slight_smile: als hun iemand vinden die frans spreekt kan ik er naar fluiten hoor… dus denk niet dat het positief is.

Op monsterboard.nl staan ook nog wat vacatures, wel lastig dat ze in het Frans geschreven staan.

deze leek mij wel leuk (zover ik hem kon vertalen dan :)) :
http://jobsearch.monsterboard.nl/getjob.asp?JobID=40614690&AVSDM=2006%2D03%2D10+04%3A01%3A00&Logo=1&q=animation&sort=rv&brd=1&ct=eu&lid=168&lid=175&fn=560&fn=552&vw=d

Ik las de advertentie die ik je net gaf nog eens door, maar volgens mij heb je hier een animatiediploma ofzo voor nodig… :S

heej karin…ja volgens mij moet je er een diploma voor hebben.
maar ik ben nie geschikt voor animatie, zou gek worde :stuck_out_tongue:

Klopt je moet er een diploma voor hebben, en het ziet er echt uit als een bestemming waar vooral veel Fransen komen, en ja als je dan moeilijk Frans spreekt word het een lastig verhaal.

yep… dus die valt af.
maar ik blijf hopen. :slight_smile:

gister ong 20 campings in italie gemaild dankzij de tip van karin om op anwb.nl te kijken. en kreeg al snel mailtjes terug met of ik mn cv wou sturen en dergelijke… dus even afwachten. en ik ga ook maar eens camping bella italia bellen…

ow, leuk!!!
Nu hopen dat je iets terug hoort!! Ik zal voor je duimen!