Ik zou graag meer inlichtingen en informatie willen hebben over mensen die dit jaar of vorig jaar op een camping in Italie hebben gewerkt. Ik zit eraan te denken om in zuid/midden Italië op een camping te gaan werken. De bedoeling is voor een grote organisatie als Vacansoleil, Eurocamp, Eurosites. Willen jullie de reiservaring met mij delen? Ik zou ook graag willen weten hoeveel het verdient en of de kosten ter plekke hoog zijn?
Ik heb drie jaar geleden voor Selectcamp op een camping in Italie gewerkt en het beviel erg goed. Je verdient niet al te veel (+/- 500 euro per maand) maar je hebt onderdak en een hele leuke tijd!
Selectcamp een Nederlandse organisatie (Alkmaar) kan ik je aanbevelen boven Eurocamp. Bij Eurocamp ben je ook verantwoordelijk voor de schoonmaak en heb je elke dag aankomst/vertrekdag (dit betekend dat je elke dag moet wachten tot alle gasten zijn aangekomen). Bij Selectcamp hoef je niet schoon te maken, doen de gasten zelf en heb je maar 3 aankomstdagen per week. Ook is de organisatie erg persoonlijk, niet zo mega als Eurocamp.
Kijk eens op hun site: www.werkenonderdezon.nl sollicitaties voor 2004 rond december/januari…
Hoop dat je wat aan m’n info hebt… Succes!
heey in alkmaar waaro dan presies ik wil namelijk volgende jaar als ik me exame gehaald heb ook ietsi n het toeristme gaat doen bij het mtro en dan moet ik zomers ook stage lopen op campings wil je mischien wat meer er over vertellen?? alvast heel erg bedankt!!! of je mag me ook mailen kluiverltoveya@hotmail.com groetjes kelly
Ik heb 2 seizoenen voor Eurocamp gewerkt, maar dat nooit meer. Ze hebben me in m’n eentje 28 uur per trein laten reizen en toen ik eindelijk aankwam in Italië zeiden ze dat ik daar maar tegen moest kunnen als ik teamleider wilde worden. Verder verdien je echt niet veel vergeleken met andere organisaties en moet je er ontzettend hard voor werken (oftewel schoonmaken). Ik kan dit dus niemand aanraden!
Maar d’r zijn nog genoeg andere organisaties. Keycamp en Eurosites vallen onder dezelfde organisatie als Eurocamp…
Hoi!
Ik heb ooit voor Canvas Holidays (ook een huurtentenorganisatie) gewerkt in Italië. 7 dagen per week werken, ook schoonmaken, heel de dag aanwezig zijn op de camping. Maar het was gewéldig!
Hard werken, weinig geld, maar een onvergetelijke ervaring!
Hermien
HeyHey…Ik heb afgelopen zomer 5 maanden voor Eurocamp gewerkt. En heb het er erg naar mijn zin gehad. Ik zat op camping Pra delle Torri in Caorle Italie. En het is inderdaad waar dat je meer moet doen dan bij bv Selectcamp. Onderanderen ook schoonmaken. Maar dit is af en toe wle lekker hoor. Neem je je sterio mee en dan lekker schoonmaken de ochtend. En het vervoer ernaar vind ik erg goed geregeld. Je reis wordt voor je betaald en je gaat vliegen. Op het vliegveld wordt je opgehaalt door je manager en dan naar je camping gebracht.
Het leuke van Eurocamp vind ik dat het een heel internationaal team is. Eigenlijk is het een engels bedrijf en werk je dus ook voor een engels bedrijf. Hiervoor moet je dan ook eerst naar Engeland om een national Insurce Number te krijgen. De reis onderdak.eten wordt allemaal voor je geregeld. Het leuke hieraan is. dat als je ooit nog is wat ervaring in engeland wilt opdoen. je zo an de slag kan omdat je al een NI number hebt.
Mijn ervaringen met eurocamp waren heel goed. Maart 2005 ga ik weer voor Eurocamp werken.
Zoals al eerder is gezegd. Het is hard werken, niet zo’n hoog salaris, maar een TOP tijd/ervaring. En ook er goed voor je talen.
Wil je meer weten vraag het maar aan me… kellyinitalie@hotmail.com
Groetjes van Kelly
Waarom wil iedereen toch via een organisatie op een camping werken? Ik heb de afgelopen 2 zomers ook op campings gewerkt en komende zomer weer. Alle keren heb ik zelf het internet doorzocht en campings die me leuk leken emails gestuurd. Dat lijkt me toch DE manier. Dan heb je direct contact met een camping en weet je van tevoren hoe iets eruit ziet en of je er überhaupt wilt werken. Of ben ik de enige die er zo naar kijkt? :unsure:
Ciao tutti,
en zeker ciao Kelly!!
ik was de gelukkige die voor selectcamp heeft gewerkt in 2004. En ga proberen dit jaar weer op pra te werken maar dan in de bar. En dan zoals anneliesboom aangaf; gewoon zelf mailen! Het voordeel is wel dat als je via een organisatie zoals selectcamp of eurocamp werkt alles voor je geregeld wordt. En er is genoeg info te vinden over de campings waar zij jou kunnen plaatsen.
Als je via bekende organisaties wil werken een lijstje met mijn ervaring van afgelopen seizoen;
Selectcamp: 500 euro netto p/m en relaxen tot vervelens toe!!!
Jaloezie al om :lol:
Eurocamp: 425 pond of zo iets. En werken en poetsen tot je er
bij neervalt.
Vacansoleil: 1000 euro brutto p/m. Maar wat klote geregeld daar.
Je word er echt aan je lot overgelaten en redelijk hard
werken.
Conclussie: als je tegen de zooi kan zou ik voor vacansoleil gaan
werken ivm het salaris. heb bij selectcamp dik
1000euro (in 5 maanden)moeten bij leggen.
Hoop dat een ieder er iets aan heeft!
Groetjes
Paul.
Bij vacansoleil gaat het er hetzelfde aan toe als bij de andere bedrijven en je werkzaamheden en de sfeer binnen het team hangen echt af van je senior beheerder en ook van jezelf en collegae natuurlijk. Bij de ene senior zal je harder moeten werken dan bij de ander. Maar je werkzaamheden zullen vnl bestaan uit het in en uitchecken van gasten, receptie-uren draaien en schoonmaken.
Heel veel plezier!!
Ik ben ook van plan om dit jaar in Italië op een camping te gaan werken. maar als je dan solliciteert zonder een organisatie, moet alles dan niet in het Italiaans gebeuren?
Daarom dacht ik dat het gemakkelijker was via een organisatie.
Ik zou het graag proberen zoals je zegt maar ik denk dat ik niet ver zal geraken.
Hoi!
Ik heb afgelopen zomer op een camping gewerkt in italie als animator. Als je er meer over wil weten, ervaring etc dan moet je me maar ff een berichtje sturen!
ikzelf ben belgische en werk momenteel al een jaar in een vakantiedorp in San Marino.
Voor de zomer van 2009 zoeken wij nog verschillende jongeren die een handje bijsteken met de animatie en cassiersters aan het zwembad.
Volgende karaktereigenschappen zijn gevraagd:
[ul]
[li]vriendelijk[/li][li]enthousiast[/li][li]creatief[/li][li]goed kunnen omgaan met kinderen[/li][li]italiaans spreken[/li][li]engels spreken[/li][li]nederlands spreken[/li][li]evt. duits/frans spreken[/li][/ul]Jullie hebben een vast maandloon, 1 vrije dag in de week en logie.
Als jullie geinteresseerd zijn, kunnen jullie jullie curriculum sturen naar [EMAIL=“info@centrovacanzesanmarino.com”]info@centrovacanzesanmarino.com.
ik was dit jaar op vakantie in italie op de camping: Punta Navaccia.
ik vond het echt super leuk.
en het leek mij ook heel leuk om daar te werken in het animatie team.
en een nederlands meisje van het anitmatie team zei dat ze op die camping werkte via vacansoleil.
maar ik ben pas 15 kan ik daar dan al werken??
Animazione, is op zoek naar gemotiveerde, enthousiaste jonge mensen die wat van de wereld willen zien en graag in het buitenland willen werken als animator in een groot, gezellig team!
Wij zoeken enthousiaste, gekke, vrolijke, hardwerkende jonge mensen, met een leeftijd tussen de 18 en 30 jaar voor:
Voetbal, tennis etc. algemene animatoren
-Choreografen
Wij bieden:
Een onwijs leuke baan
Werk in teamverband
Italië, Gardameer / Toscane / Jesolo
Betaalde vlucht
3x per dag eten
Leuk salaris
-Huisvesting
Ervaring hoef je niet te hebben, als je maar enthousiast bent en hard kunt / wilt werken. Vanaf 2 maanden ( juli en augustus ) eventueel tot 6 maanden uitloop. Engels is verplicht, eventueel Duits. In bezit van een paspoort.
Ben jij diegene die wij zoeken, reageer dan voor 1 Februari 2012, door je CV + foto in het Nederlands en Engels te mailen naar onderstaand e-mailadres!