Werken bij Eurocamp

Weet iemand waar ik informatie zou kunnen vinden over campingwerk bij Eurocamp?? Ik heb op de website www.eurocamp.nl gekeken maar werd niet veel wijzer wat betref werken…? Iemand die het weet?

moet je bij organisatie klikken…

de website voor jobs bij eurocamp is deze:

http://www.holidaybreakjobs.com

hoihoi,

ik heb zelf 2 zomers voor eurocamp gewerkt.

wat voor functie zoek je?
heb je ervaring met kinderen? dwz oppassen, spelletjes doen etc

als je courier wil worden, moet je elke dag schoonmaken. in de hitte!
en het is een erg grote organisatie.

ik ga aankomende zomer voor Selectcamp werken, geen schoonmaken, kleine organisatie, dus meer aandacht voor personeel.
kijk hier maar www.werkenonderdezon.nl

Dat schoonmaken is een hel, vooral in de hitte van Italie als je aantal cleans gewoonweg veel te veel zijn en er een persooneelstekort is in het hoogseizoen…

Ik heb er een zomer voor gewerkt en doe het NOOIT meer, in elk geval nooit meer als Camping Courier.
Ondanks dat het receptiewerk buitengewoon leuk is, is het verwisselen van gasflessen, schoonmaken, lullige dingen a la een theelepel langsbregen etc. echt niet iets om voldoening uit te halen, tenzij je van zweten en haasten en geen pauzes krijgen houdt, terwijl het hele team gestresst is. EC is bekend om grof geld te vragen voor de vakanties en weinig te geven aan het personeel, veel gasten is het ook opgevalen…

Zeg daarbij: de gezamenlijke reis naar Engeland om je verzekeringsnr. op te halen, het verblijf daar wat kort maar krachtig is, de reis naar je camping toe en de onderlinge sfeer is wel geweldig geweest vond ik.
De druk was echter enorm groot, al die cleans die voor 15.00 PM afmoesten (en ondanks een KEIHARDwerkend team was vaak 75% nog niet af…). Dat viel mij vies tegen. Hard werken is niet erg maar zo hard en achter mekaar continu door zonder pauze (want je bent te langzaam dus geen pauze) met een vrije dag in de week? Het gesjouw met de gasflessen, de kinderbedjes, de kinderstoelen en andere troep a la matrassen en bedden voor in de tenten…Het schoonmaken met gebruikte kussenslopen (!), enkel windowcleaner en ovencleaner hebben, geen eens een fatsoenlijke theedoek. De dweilen die altijd goor waren waardoor de witte vloeren in de Verona-caravans met moeite weer wit werden…

Ik was blij toen het erop zat, ondanks dat ik heel veel lol heb gehad. De leuke sfeer onderling, het medeleven van de gasten (die ijsjes en koud water gaven etc.) en de leuke dingen op de receptie en tijdens het doen van je visits bij de gasten, die hebben het echt leuk gemaakt en leuk gehouden.

oei bedankt man! heb me ook aangemeld bij eurocamp, maar ook bij selectcamp. Ik denk er zeker nog goed over na…

EC is een ervaring, onthou dat wel, als je dat eenmaal gedaan hebt kun je zeggen been there, done that :wink:
Maar ik denk dat je meer leert van receptiewerk, gasten bezoeken enzo dan enkel dat schoonmaken. Cleanen kunnen we allemaal leren, zelfs met die ranzige schoonmaakdoeken en een schaars aanbod aan schoonmaakmiddelen, een hele tent in 45 minuten en een caravan in 90 minuten (!)…de stopcontactrandjes en al die andere lullige details met een lappie…Dat valt ook nog wel te leren. Maarre…wat is de les eigenlijk?

Haal ik meer uit het gewone receptiewerk en/of het animatiewerk wat ik nu een aantal jaren doen.
Eurocamp is overigens niet streng met de selectie, even kleppen op het kantoor, blaadje invullen en 2 vragen in het Engels en je hebt het wel gehad. Het cleanen brengen ze als een hele gezellige bezigheid wat er ‘effe bijkomt’. Voornamelijk krijg je uitleg over het receptiewerk, de planning, gasten die willen verlengen, die eerder weg willen, het geld daarvan, de boekhouding, de administratie etc. Kijk, daar heb je tenminste wat aan!

Poe inderdaad, Eurocamp. Afgelopen zomer, het was me wat. Ik vol goede moed naar Hoeven voor zo’n training. Ontzettend gezellig, je leert veel nieuwe mensen kennen! Dan hup in de bus voor zo’n 20 uur naar het zuiden van Frankrijk, Portiragne-plage volgens mij het kleinste dorp in Frankrijk…Maar goed daar aangekomen, ga jij maar in die tent. Nou oke poe moet ik 4 maanden op dit armoedige bedje slapen? Vooruit dan, wist ik van te voren. Na een halve dag vrij, moesten we de volgende dag beginnen. Beginnen met schoonmaken wel te verstaan. En dit ging nog zo’n 3 maanden dagelijks zo verder. Echt ik heb een ontzettend leuke tijd gehad en ik zou het niet hebben willen missen maar ik doe het NOOIT meer. Veel te veel cleans en ik heb van nog niemand gehoord dat ik een clean in 45 min. doet. De receptie stelde bij ons ook niet veel voor, de teamleader deed alle boekingen enzo en wat de rest kon doen was plantjes water geven en mensen naar hun accommodatie brengen. Maar goed toen ik het echt zat was, heb ik samen met mijn vriend, die ik daar dus heb ontmoet:) ontslag genomen en zijn we naar de spaanse costas vertrokken. Ik kan beter een boek gaan schrijven, wat een verhaal! Nouja nu weten jullie ook wat ik ervan vind. Voor 2 maanden is het wel te doen, maar langer ook niet. Groetjes!
Daisy

Die training kreeg ik niet eens!

Ik werd binnen een dag aagenomen en zat een week later in de bus, ‘succes!’…
Trouwens, wist je dat een tent helemaal niet af moet binnen 45 min.? Dat zeggen ze daar tegen je, op veel EC bedrijven maarre…in de reglementen staat een tent voor 1,5 uur en een caravan voor twee uur…Dus :wink:

Goh jah en die tenten om in te slapen, de kleine koelkast die je krijgt, slechte bedden ook nog erbij. Voel me best stoer nu, dat ik het toch zo lang nog heb uitgehouden :wink:

Wat voor soort functie was dat schoonmaken etc nou eigenlijk, courier ofzo??

Haha, ja ik vind het ook best knap van mezelf! Zelfs onze teamleader hield het voor gezien! Waar heb jij gezeten dan? Ik kreeg trouwens wel een training maar hoefde niet naar Engeland. De functie was courier…ook wel schoonmaker:)

Ik wil echt graag in juni en juli weg(augustus liever niet ivb met nieuwe opleiding en ff vakantie vor mezelf;)) maarja, wat voor functie? iets met de animatie lijkt me leuk maar ik ehb niet veel ervaring met kids, wel paar keer opgepast maja thats it. En ik wil ook niet TE erg in de spotlights staan(zoals bij van die animatie savonds)…maarja, wat voor functie dan? Tips?

Oh, maar dat kan ook! Dan ben je kids courier en bij ons hadden ze dan gewoon 2 grote tenten voor verschillende leeftijdsgroepen en die mensen hadden ontzettend veel vrije tijd! probeer anders eens rcn, een klasgenoot van me heeft daar afgelopen zomer animatie voor gedaan en was goed bevallen!

Ooh ok:) , maar jij zat dus bij eurocamp??

Ja, als “gewone” courier dus, wat geen aanrader is. je verdient ook echt niks bijna. Maar het was wel heel gezellig hoor, niet dat alles stom was ofzo:)

En receptie werk, hoe zit het daarmee? Trouwens, het frans spreken, lukte dat een beetje? Ik was altijd goed in frans maarja, als ik dan eenmaal in frankrijk sta…dan komt er niet veel zinnigs uit;)…

Nou dat is nog net zo slecht als toen ik ging, ik kan nu wel bier, wijn, brood of kebab bestellen maar daar houd het ook wel mee op!:slight_smile: Eurocamp is een Engelse organisatie met nauwelijks franse gasten. Ik heb dus voornamelijk engels gesproken. Duits is op zich ook wel makkelijk om te kennen. maar dat kon ik dus ook niet

Hhaha okee, maar je bent er wel doorheengekomen dus:) Super, Ojaa, nu herinner ik me dat wij ook een keer bij zon organisatie ware, Eurosites was dat geloof ik…dat was ook engels.

heb ook voor eurocamp gewerkt in frankrijk terwijl ik spanje wou hehe, en op het nog is erger te maken stond de area manager ook op mijn camping heb heel wat keren op me lazer gehad. Kinderen waren wel helemaal gek van mij dat was wel leuk aangezien ik de enige was die altijd met ze speelde, ben zelf een groot kind :stuck_out_tongue:
wel veel uren elke dag en weinig betaald (ook nog is altijd te laat bij mij) maar in het geheel was Engeland(voor je sofienummer), de training in Parijs en het werk zelf wel leuk.

Goede Franse talenkennis is wel een aanrader voor de animatie, ervaring en veel plezier in het werken met kinderen ook, het is meer dan leuk even spelletjesjuffie spelen, maar dat even terzijde, verkijk je er dus niet op.
Anders is horeca altijd nog een goede optie denk ik.

Ik zat in Italie, nabij Venetie. Heb het toen snel afgeleerd, dat schoonmaken voor EC.