Werken bij Eurocamp

Frans hoeft niet persé omdat de meeste klanten van eurocamp Britten, Nerderlanders en Duitsers zijn. Omgang met kinderen is ook niet vereist als je courier bent, alleen als je een kindergroep leid, ik weet niet of dat nog steeds zo is maar toen ik voor eurocamp werkte was er een oppas dienst waar klanten een courier konden kiezen voor oppas van hun kinderen, dan is enige omgang met kinderen wel vereist want ze kunnen echte etters zijn als hun ouders er niet zijn haha gelukkig kan ik goed met kinderen opschieten.

Wat ik een heel groot nadeel vind is dat het allemaal vanaf 18 jaar is. Ik ben zelf 16 en mij lijkt het ook onwijs leuk! Maar je moet verplicht 18 zijn, dat wordt dus nog 2 jaartjes wachten…dat vin ik wel jammer.
kent iemand een organisatie waar je ook al kan beginnen als je 16 bent? of is dat echt onmogelijk?

ik ben bang dat je moet wachten, je staat meestal met meerdere organisaties op de camping, ik stond nog met keycamp, canvas en de andere 2 kan ik niet op komen maar daar moet je ook 18 zijn bij canvas zelfs 19, dit heeft te maken met de franse en spaanse wet.
Ach joh, 2 jaartjes wachten is toch niet zo heel erg, is zo voorbij.

Hoi,

Kan iemand ook wat positief vertellen over Eurocamp? Ik heb namelijk net mijn contract getekend en opgestuurd om voor 2.5 maand daar te werken… En nu ik dit lees word ik er niet veel vrolijker op… :S

wat voor soort werk ga je doen, en waar, en ik welke maanden??? info please want ik ben er nog steeds niet uit :S

Ik ga vanaf mei werken voor Eurocamp. Ik heb aangegeven half juli te stoppen maar als het me beter bevalt kan ik ook nog wel wat langer blijven. En dat moet ik dan regelen op de camping. Ik weet nog niet waar ik geplaatst ga worden. Het land en de streek waar ik kom te werken krijg ik 3-6 weken van te voren te horen. En welke camping precies pas 1 dag van te voren ofzo… Ik ben aangenomen als campingmedewerker, oftewel campcourier.

Ok…en wat houdt dat dan precies in(sorry ik moet er het fijne van weten hehehe), wat voor dingen moet je doen? of weet je t ook nog niet precies.

Uuhh… nou wat ze me hebben verteld moet ik wat schoonmaken, receptiewerk doen en visits bij de gasten… En als het nodig is af en toe een gasfles verwisselen. Maar zoals ik heb gelezen hier op wereldwijzer is het schoonmaken wel erg veel werk t.o.v. het receptiewerk. Maar we zullen zien! Ik heb er in iedergeval erg veel zin in. En lees ook van sommige mensen dat het erg goed is bevallen. Dus ik hoop dat dit bij mij ook zo is… Maar er staan erg veel negatieve reacties op de site over eurocamp daarom wil ik graag wat positieve reacties.
x Eline

Nou veel succes in ieder geval, ik weet t allemaal niet hehe, ik ben niet zo van de schoonmaak en ook niet zo van duizend spelletjes voor kids bedenken en de horeca heb ik wel ff gehad…dus jaaaaaaaaa…wat dan. maarg0ed, veel plezier met wat je gaat doen!

ja dank je wel… ik hoop dat die schoonmaak een beetje mee gaat vallen… Maar komt goed!

Heeft iemand anders misschien positieve ervaringen met eurocamp??

hoi eline!

mail me maar… > [EMAIL=“caroladekker@quicknet.nl”]caroladekker@quicknet.nl
ik heb namelijk voor eurocamp gewerkt, 2 zomers, dus kan je het fijne vertellen!

Als de klanten zoveel medelijden hebben met jullie drukke schoonmaakwerkzaamheden,
waarom laten zij de tent dan niet schoon achter; voor jullie?

goeie vraag. bij keycamp ook onderdeel van holidaybreakjobs.com (waar eurocamp weer onderdeel van is) heb je alleen maar engelse klanten en weet niet of je weet hoe engelsen zijn, maar goed die hebben dus lak overal aan. zijn makkelijk. (de meeste! ) als ze vakantie vieren gaan ze echt niet opruimen. en ze betalen al duizenden euro’s voor de vakantie, dus ze denken er niet aan om te gaan schoonmaken.

niet alleen engelsen zijn zo hoor, de meeste zijn zo. ze betalen al veel voor hun vakantie, en op je vakantie ga je niet zitten boenen. dus vandaar.

heb wel vaak meegemaakt dat we kratje bier of taart kregen als goede service als hun blijk van waardering.

veel plezier met al dat schoonmaken :frowning:

En wie ontving er gisteren een mail van Double A?
Ik.
Met het vriendelijke verzoek niet zo over ze te praten, want hey, die zomer dat ik voor ze werkte deden ze toch ZOOOOO hun best, nietwaar? En owja, ze wilden niet in discussie gaan.

Tis inmiddels alweer bijna 3 jaar geleden dat ik voor die gasten ging werken. En nee, zo hun best hebben ze niet gedaan, dat waren de campingeigenaren. Het meest grove is nog dat de mail op een privé account is verstuurd, mijn ouders vonden hem en hebben zich ROT gelachen.

Het bewijst weer een en ander over deze organisatie :wink:

Over Eurocamp: Engelsen zijn een ramp. Dat is al gezegd, kan het niet meer dan beamen. Die betalen grof geld en verwachten als een Queen of King behandeld te worden. Ik heb die zomer voor EC geregeld s’nachts mijn bedje kunnen verlaten om even een ander besteksetje langs te brengen…
EC is hard werken, weinig vrije tijd maar de collegialiteit is echt super, de sfeer in het team, was altijd erg gezellig op de Living Area. De NL gasten hebben toen veel gegeven aan eten, drinken, ijsjes etc, die leefden echt met ons mee. De Duitsers ook wel. Maar de Engelsen…absoluut niet.

Jullie geven me wel moed. Ik ga morgen solliciteren bij Eurocamp…
Hopelijk kunnen ze me nog overtuigen;)

wel waar ga je voor je kan altijd als kinderrep proberen (minder schoonmaken )

Ik ging in eerste instantie voor campingmedewerker, omdat een half seizoen van mei tot juli me het meeste aansprak en ik ben nog geen 21. Ze omschrijven de functie op internet ook alsof het schoonmaken een bijtaak is, wat dus niet geheel overeenkomt met wat ik hier lees. Kinderen vind ik wel leuk, maar ik weet niet voor hoelang!

suzie dat doen ze om personeel te trekken!!

je bent echt 6 dagen aan het schoonmaken. bungalowtenten en mobile homes. de functie spelleider is echt relaxed, geen schoonmaak.
je dag bestaat uit.

10-12
en 1 tot 4

kinderen vermaken. knutselen, midget golfen. dat soort dingen.

Dat schoonmaken…AARGH!
Carola zegt het goed: alleen maar schoonmaken en als je mazzelt en je talen goed spreekt, mag je op de receptie staan. Ik was een van die gelukkige pino’s en vond het schoonmaken nóg te veel. Laat staan als je enkel mag schoonmaken of STAND BY dienst heb. Slepen met gasflessen, die krengen aansluiten.Vorkjes, kinderbedjes en dweilen rondbrengen.