Ik zou je het zoeken besparen als ik eerlijk ben !
Ik heb jaren met Eurocampcouriers gewerkt en het is basicly kommer en kwel, veel werk (vooral dan het schoonmaken van accomodaties)
Ik weet niet waar je naartoe wil , maar kijk maar eens op www.laforgedesaintemarie.com .
Er wordt nog veel personeel gevraagd, kijk maar effe op de vacaturesite !
Redelijk goedbetaald en alles inclusief.
Is in Noordoost Frankrijk.
Laat maar es weten wat je verder doet !
Greetz Mike
Ik zou je het zoeken besparen als ik eerlijk ben !
Ik heb jaren met Eurocampcouriers gewerkt en het is basicly kommer en kwel, veel werk (vooral dan het schoonmaken van accomodaties)
Ik weet niet waar je naartoe wil , maar kijk maar eens op www.laforgedesaintemarie.com .
Er wordt nog veel personeel gevraagd, kijk maar effe op de vacaturesite !
Redelijk goedbetaald en alles inclusief.
Is in Noordoost Frankrijk.
Laat maar es weten wat je verder doet !
Greetz Mike
2 meiden uit mijn klas gaan voor eurocamp stage lopen. Die moeten adminstratieve werkzaamheden doen, receptie, af en toe animatie.
ikzelf mocht deze week nog op gesprek komen by ets (eurocamp, keycamp) , maar heb vriendelijk een email gestuurd dat ik al wat anders gevonden heb.
Het liefste zou ik naar Italie gaan. Frankrijk spreekt me ook wel aan, maar ze vragen meestal mensen die een aardig woordje frans spreken. Mijn frans is echt basisstof (VWO FA12). Ik ben dus op gesprek geweest bij Eurocamp, en helaas zochten ze geen spelleidsters meer i.p.v. courier. Maar nu ik jullie verhalen zo lees, ga ik toch alle voor- en nadelen eens even goed op een rijtje te zetten en dan zie ik wel verder. Ik overweeg nu ook mijn CV persoonlijk naar campings te sturen, misschien hebben zij leukere baantjes…
suzie… cv’s naar campings sturen, is een goede zet hoor!
ik wens je veel succes.
en schoonmaken
(niet te vergeten heel veel schoonmaken)
‘Bij deze willen wij je graag een functie aanbieden voor de zomer van 2006 en heten wij je van harte welkom bij holidaybreak, eurocamp en keycamp’
Tsjah, ik ga hier toch nog eens heel serieus over nadenken**;)**
Zou ik maar zeker doen ja. Ligt er aan waar je komt te werken, is het een grote camping met veel standplaatsen, vraag naar de teamgrootte en de verhouding van ‘aantal plekken versus het aantal couriers’ en het aantal teamleaders etc. Hoe groter dat verschil, des te harder je mag boenen.
Succes iig!
dat maakt op zig niet zoveel uit heb op vele campings gewerkt groot en kleinere (houlgate/saintvallery/delfin/castelmongri en nog wat andere ) en overal moesten de couriers heel veel schoonmaken ![]()
Ik ben net een dag terug uit Frankrijk. Ik zat op een middelgrote camping en de eerste 3 weken (toen de camping nog niet open was) bestonden uit montage cleaning. Dat betekende werken van 9 tot 9 of soms tot een uur of 11. Mijn teamleader was gelukkig zo dat je het niet alleen hoefde te doen, maar samen. 2 weken terug zijn we eindelijk finished met de montage cleaning.
Dit klinkt heel erg zwaar, en zo heb ik het ook ervaren. Maar ik heb echt een geweldig team gehad, zodat wanneer ik klaar was met werken ik de dag al helemaal was vergeten. Elke avond feestjes, zuipen, beachpartys, de kroeg in, festivals bezoeken, op vrije dagen bezochten we steden in de buurt, zijn zelfs een nacht in een hostel gebleven in La Rochelle.
Je moet het er echt zelf van maken. Ik zeg zeker niet dat ik dit weer ga doen, maar ik heb wel een geweldige tijd gehad die ik nooit meer ga vergeten. Het is een ervaring en een mogelijkheid om veel nieuwe mensen te ontmoeten en vriendschappen op te bouwen.
Je moet er zeker niet heen gaan als je geld wil verdienen (115 eurp p.w. is niet veel) en ook niet als je niet van socializen houdt. Ik heb het gedaan om even van huis weg te zijn en nieuwe mense te ontmoeten!
VL29: grote campings geven logischerwijs een grotere taak voor leaders en hebben meer personeel nodig en altijd te kort, voor het bedrijf Eurocamp/Keycamps. Daarom kun je bij Eurocamp altijd nog op het laatste moment komen werken. De grotere bedrijven hebben nooit genoeg. Zoals Bella Italia en Union Lido bijv. in Italie. Instroming is er altijd welkom. Op ‘zich’ logisch ![]()
TOS: mooi dat je het zo ervaren hebt. De teamspirit heb ik ook ervaren zo met mijn collega’s toen, allemaal in hetzelfde schuitje zitten. s’Avonds begon ook de lol. Jammer dat de dagen begonnen om half acht en om 22.00 s’avonds nog niet voorbij waren, mijn grenzen van ‘hard werken’ waren toch wel ietwat overschreden na 6 weken. Moet wel erbij zeggen: ik kwam midden in het seizoen ineens erbij met wat anderen en werd vrij snel in het diepe gegooid omdat we ook leaders te weinig hadden.
Je bent bij La Rochelle in de buurt geweest, zat je in de Vendee of eronder of…? Waar precies, als ik vragen mag?
je hebt ook te maken toch met emergency diensten. Dat zei een vriendin van mij, die voor eurocamp stage heeft gelopen.
Jammer dat er zoveel negatieve reacties tussen staan.
Zelf heb ik afgelopen zomer voor Eurocamp/Keycamp gewerkt en echt een super leuke tijd gehad. En ja, kennelijk nogal een shock voor de meesten: je moet werken! :S
Je moet 's ochtends schoonmaken en 's middags heb je receptie dienst. Tussendoor ga je dan nog af en toe even langs je gasten.
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo zit te klagen over het schoonmaken. Je hoort tijdens je sollicitatiegesprek dat je dit een groot deel van je tijd zal moeten doen en daarna wordt het nog meerdere malen herhaald (o.a. in het handboek wat je krijgt toegestuurd). Je weet het van te voren, als je daar niet tegen kan moet je er ook niet aan beginnen! Meeste mensen denken dat het een leuke grote vakantie is, maar je zal echt moeten werken!
Na het werken is het wel een groot feest. Zo heb ik het ervaren en zo heb ik het ook van anderen gehoord. Het is gewoon hartstikke gezellig met je hele team!
Ook leven de gasten vaak erg met je mee. Ze bieden je een drankje aan, maken gezellig een praatje met je. Gewoon een grote gezelligheid!
Deze zomer ga ik weer en ik kijk er nu al naar uit!
Als je geen tutje bent en niet vies bent van een beetje schoonmaken, dan raad ik dit zeker aan als zomerbaan. Je ontmoet zulke leuke mensen en maakt zoveel geweldige dingen mee, dit zou iedereen eens moeten doen!
Je hebt inderdaad E.C.O. (Emergency Call Out) diensten. Hoe vaak je dit hebt is afhankelijk van de grootte van je team. Ik zat in een klein team dus was ik elke paar dagen aan de beurt.
'S avonds ga je even langs de gasten om te kijken of alles naar wens is, je hoeft niet eens echt naar hun deur te gaan, als ze iets willen weten zien ze je namelijk toch wel voorbij komen.
Mocht er 's nachts iets zijn, dan heeft diegene die E.C.O. dienst heeft de verantwoordlijkheid om er iets aan te doen. Zelf heb ik dit nooit gehad, ook mijn collega’s niet, maar het kan dus wel voorkomen.
Oh ja, en je mag niet drinken tijdens E.C.O. :paranoid:
Night Duty heet het ook wel. Ik had em regelmatig. Inderdaad niet drinken. Gaat in vanaf 22.00 geloof ik (was bij ons, dan sloot de receptie). Als mensen iets nodig hebben, geen gas hebben, geen water hebben of electriciteit. Of een verlate Arrival. Dan weten ze bij de hoofdreceptie/gate/poort dat jij gebeld moet worden. Vaak moet je je mobiele tel. ook aan hebben of je hebt een oppiepsysteem.
heey
ik ga deze zomer (2007) ook voor eurocamp werken en vroeg mij af op welke camping jij gaat en of je suggesties hebt voor leuke campings?
groetjes charissa
Eurocamp is dus niet aan te raden? Ik lees hier nogal veel negatieve berichten…zelfs was/ben ik van plan vanaf eind maart voor eurocamp te gaan werken, maar ik begin hier nu sterk aan te twijfelen…Nu zijn de reacties hier ook niet helemaal up to date…dus iemand met een recentere ervaring met eurocamp?
Ik hoor het graag!
Ik heb zelf een paar jaar geleden voor hun (Eurocamp) gewerkt, en ziensdien is er veel, positief, veranderd(Meer salaris “betere” uren enz.)
Ik kan het iedereen aanraden, vooral als dit je eerste seizoen in het buitenland is.
Andere bedrijven, zoals Vacansoleil en selectcamp, kunnen iets beter zijn om voor te werken, maar de teams met Eurocamp/Keycamp zijn groter wat betekend dat je meer mensen om je heen hebt die je steun kunnen geven, maar die ook meer lol samen met jou kunnen hebben.
Ps de engelse werk mentaliteit is wel iets anders dan de Nederlandse, daarom zul je veel mensen hebben die over het werk klage.
Als laatste:
Een baan zoals met Eurocamp moet je vooral doen om de lol en ervaring NIET!!! om het geld.
Veel plezier
ps2 Vraag om de camping Vieux Port, Messanges, Frankrijk, de grootste en beste in het programma omgeveer 150 “couriers” wat betekend altijd wel iemand voor hulp of om mee te drinken!!
je kan mij altijd een pb-tje sturen.
Nico
Hallo Nico,
Allereerst ontzettend bedankt voor je (snelle) reactie.
Het doet me goed te horen dat er sinds 2006 veel positieve verandering is gekomen voor Eurocamp.
Ik heb dan ook besloten voor de uitdaging te gaan.
Ik heb nog wel een paar vraagjes…en hoop dat jij me hier misschien mee kunt helpen:
-
Er staat in de info folders (en het gidsje) dat je maar 15 kilo + 5 kilo handbagage mag meenemen (hiervan zal ook nog eens 5 kilo werkkleding zijn). Dit lijkt mij wel vrij weinig…zeker als je niet per vliegtuig gaat maar bijvoorbeeld per bus.
-
Zo staat er ook in het boekje dat het nog onduidelijk is met welk vervoer je naar je bestemming gaat, ikzelf zou naar Gascony (zuidwest-frankijk) of Noord-spanje gaan, is het dan uberhaupt waarschijnlijk dat je per vliegtuig gaat? Mij lijkt eerder per bus/trein namelijk.
*Dan nog een laatste vraag: Hoe zit het met slaapzak, kussen handdoeken e.d.? Volgens de handleiding moet je dit wederom allemaal mee nemen…maar volgens mij neemt dit de helft van de bagage al in beslag…
Het lijken misschien wat kleine dingetjes om je druk over te maken, maar het zijn toch wel praktische tips!
Alvast ontzettend bedankt!:zon02:
Mvg,
Badeend