Vakantiewerk op camping

Hallo!

wij willen graag vakantiewerk gaan doen voor ongeveer 3 maanden. Het liefst in Italie. We zijn al met vacansoleil bezig, maar daar is het moeilijk om met 2en op 1 camping geplaatst te worden en alle campings die we zelf hebben gemaild zijn al voorzien. Hebben jullie tips of misschien voor spanje of portugal. Ook zouden we graag willen weten voor welke organisaties of campings jullie ooit hebben gewerkt en wat je daar verdiende.

Groetjes Peter en Pleun

Ik heb uit ervaring gemerkt dat het het makkelijkste is om
rechtstreeks naar een hotel/camping te solliciteren. Dit omdat
er voor de meeste organisatie’s een trainingsweek of weken
worden georganiseerd. Ik heb zelf nu een baan gevonden, en
kan zeggen dat me dat opzich niet zoheel veel moeite gekost
heeft. ik heb intotaal 5 brieven gestuurd naar verschillende
bedrijven. En ik heb binnen twee weken een contract getekent.
maar wat blijkt de andere willen me ook wel hebben. Voor de
adressen van de bedrijven moet je gewoon het internet afzoeken.
maar ik kan je al wel een paar geven. www.iberostarfriends.com
www.recrajob.nl (vacaturebank) www.clubmed-jobs.com

groetjes marja

Hey!
Bedankt voor je berichtje!
Wij hebben ook geprobeerd om campings te mailen maar zonder enig succes. We waren vrij laat, de meeste zaten vol. Of we krijgen een contract via een organisatie die niet te vertrouwen is.
Die adressen waar ze jou ook nog wilden hebben maar waar je niet heen gaat, zijn die misschien geschikt voor ons, of niet?

bedankt,

Groetjes

Peter en Pleun

Dit is een waarschuwing voor iedereen die vakantiewerk gaat/wil doen in Italie:

teken geen contract via Italiana Produzioni!!!

Wij hebben afgelopen zomer een maand voor hen gewerkt en we hebben nog steeds geen geld gekregen. Ze blijven met smoesjes komen en via advocaten ed is het heel erg lastig, langdurig en kostbaar. Trap er dus niet in en zoek een andere organisatie!

Groetjes, Dyantha

Hoi hoi…

Ik ga deze zomer werken in Noord-Italie via de organisatie ‘Wintour’. www.wintour.it Misschien iets voor jou. Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad en ben geselecteerd:). Ik weet alleen niet of er nu nog sollicitatiegesprekken in Nederland worden gehouden. Maar je kan altijd naar ze mailen. En met z’n tweeen op camping moet wel lukken bij hun denk ik.

Succes!

Groetjes

Hey Smile!

Bedankt voor je reactie! we hebben iig een mail gestuurd naar deze organisatie. We hebben ook een camping gevonden aan de adriatische kust waar we waarschijnlijk terecht kunnen, maar toscane en gardameer zou toch zeker wel zo mooi zijn.

Heb je van andere mensen ervaringen gehoord over deze organisatie? Op welke camping ga je werken? Wat verwachten ze van je en weet je wat meer over die cursus?

Hopelijk horen we snel iets van wintour…

Grtzz p&p

Hoi hoi…

Ik heb vorige week maandag een soort van presentatie gehad waarin ze alles uitlegden. Op welke camping/hotel of bungalowpark ik wordt geplaatst dat hoor ik over ongeveer 12 dagen. Die dag was er ook een meisje bij die vorig jaar voor Wintour heeft gewerkt. Zij heeft het heel erg naar haar zin gehad. Ze vertelde dat het wel zwaar werk is, maar door de gasten dat het heel leuk is. Het verblijf en maaltijden zijn gratis. En wanneer je minimaal 2 maanden blijft wordt je ticket vergoed. Een dag in de week heb je vrij… Verder begin je 's ochtends rond half 10 tot 's avonds 10, maar uiteraard heb je verschillende pauzes. Het is dus echt animatiewerk. Je moet voorstellingen organisaren en disco’s, zwemactiviteiten, etc. Alles wat je je maar kan bedenken. De cursus is vanaf 28 april tot 2 mei, als ik het goed heb. Maar tijdens die cursus kan ik niet aanwezig zijn, vanwege mijn examens dit jaar. Het zou dus de bedoeling zijn dat je dan ‘even’ heen en weer reist. Voor mij was het geen probleem dat ik niet komt. Heb je al een mail terug gehad van Wintour??

K hoop snel iets van jullie te horen,

groetjes

Bedankt voor je info!

Ik moet nog een foto opsturen naar hun, was ik vergeten. Benieuwd wat ze dan zeggen. IK zit ook met examens dus kan dan ook niet.
Ik las op de site dat je wel lang moet werken, maar dat die pauzes wel een paar uur zijn, zoiets van tussen 12 en 2 en tussen 5 en 7 ofoz…dat is wel te doen denk ik…
doeiiiiiii

Ja klopt ja… Het zijn best lange pauzes. Laat je het me weten, als je bent ‘aangenomen’?..

groetjes

Hey!

We laten het weten wanneer we iets meer weten! Hoe was die presentatie en wat vertelden ze over die organisatie? Weet je hoe het zit met wat je verdient? 500 netto las ik, maar krijg je dan wat terug van de belasting?
Heb je eerder vakantiewerk gedaan in het buitenland?Zoja waar en hoe was het?
Wij wachten met spanning af…

Ciao! Wie weet tot over een paar weken…
Groetjes p&p

Hoi hoi,

Het was een goede en zegmaar vertrouwde organisatie! Ook omdat het natuurlijk op het CWI was, en ja dat is zowiezo betrouwbaar. Deze organisatie staat dus ook in contact met het CWI en eures. Twee italianen deden de organisatie. Heel netjes… We moesten van te voren ook een form. invullen over je talenkennis, sport’kennis’, etc. Vervolgens waren de gesprekken. Ik kan je echt vertellen dat het betrouwbaar is, want dat is een ‘teken’ waar ik zelf altijd op let. Ik weet alleen dat je 500 verdient, ofdat netto is weet ik geen eens. Ik neem aan dat je het van de bel. terug krijg. Zelf heb ik nog nooit in het buitenland eerder gewerkt, maar ik hou wel van nieuwe uitdagingen. Het lijkt me echt heel leuk!Het zou leuk zijn als jullie ook met Wintour gaan.

Hebben jullie toevallig ook msn/hotmail. Kan ik jullie eventueel ook toevoegen.

Groetjes

Ciao smile,

Dat een bedrijf een advertentie plaatst via het CWI wil niet zeggen dat het automatisch betrouwbaar is! Volgens mij kan elke mafkees daar een advertentie plaatsen. Zoals je zelf al aangaf is een degelijke sollicitatie procedure een goede lijdraad.
Als het een Italiaans dienstverband is, kun je de betaalde belasting ook niet in NL terugvragen aangezien je hier geen belasting betaald hebt.
Ik verdiende vorig jaar 500 netto in NL dienstverband, maar ze hadden mijn salaris opgebouwd uit 50% salaris en 50% onkosten vergoeding zodat mijn salaris onder het belastbaar inkomen viel. Ik heb toen over 5 maanden wel 1 euro aan de sociale lasten betaald. Lijkt me te verwaarlozen toch :smiley:

Veel suc6 en plezier.

Paolo

P.s. ff voor de duidelijkheid als je onder het belastbaar inkomen verdient betaal je dus geen belasting en valt er dus ook niets terug te vragen.

Ciao,

Oeps zag net in een ander topic van p&p dat het een italiaans dienstverband is; geen idee hoe het daar geregeld is!

Paolo

Hoi Smile,

als je je emailadres geeft voegen we je toe.

Ciao!

Hoi paulus…

Ik geef je daar gelijk in. Maar ik ben via een persoon van het CWI in contact gekomen met Wintour. Zij doet namelijk ‘zaken’ met hen. Ook de gesprekken waren op het CWI zelf. Het lijkt me sterk, maar je hebt gelijk… Je weet nooit…

Groetjes!

Hoi p&p…

Mijn hotmail is: laura_rietdijk@hotmail.com