vakantiewerk via een organisatie of niet???

Ik zou wel eens willen weten welke ervaringen mensen hebben met
recreatie-/vakantiewerk via een organisatie (vacansoleil, eurocamp, JOHO o.i.d) en zonder organisatie.

Ik heb zelf namelijk nog al eens gehoord dat het werk via een organisatie vaak veel zwaarder is dan wanneer je gewoon werkt op een camping zonder dat daar een organisatie bij betrokken is.

Ik heb zelf alleen maar ervaring met vakantiewerk op een camping zonder organisatie, maar benerg benieuwd naar de reacties van anderen…

dus… BRAND LOS!!

(misschien is het een beetje verwarrend, maar met werken op een camping zonder organisatie bedoel ik, dat je bijvoorbeeld op een sollicitatie van een camping zelf hebt gereageerd. Ik heb mijn vakantiewerk bijvoorbeeld gevonden, door gewoon campings in frankrijk aan te schrijven met de vraag of ze op zoek waren naar vakantiehulp…)

Ik weet 't niet, ben net zelf hard op zoek, maar het is toch lastig om überhaupt wat te vinden. Ik heb toch wel zo m’n voorkeuren en ben nog best kritisch, ik ga niet zomaar ergens twee maanden zitten. Sowieso wil ik liefst maar 4 of 6 weken en samen met een vriendin en ergens waar animatieteam nederlands/engels hoeft te spreken, en waar het voor als ik vrij heb ook beetje leuke omgeving is om nog gezellig dagje weg te gaan en natuurlijk moet het mooi weer zijn… al met al… ik zou graaaag willen dat een organisatie mij hier mee kon helpen, maar denk dat het zelfs niet gaat lukken…

Hoi hoi,

Heb zelf de afgelopen 2 zomers op een camping gewerkt! het ene jaar via Selectcamp en het volgende jaar rechtstreeks voor een camping! Het ewigenlijke verschil is eigenlijk alleen dat de dingen wat duidelijker zijn als je via een organisatie gaat! Het vervoer er naar toe wordt geregeld en vergoedt! Het is toch anders als je na 2 telefoontjes naar Italie (voor mij dan) vertrekt en na 5 uur op een klein treinstationetje uitkomt waarna je de camping moet bellen of ze je komen halen! Uiteraard geen problemen gehad, maar je staat er dan wel met een gevoel van; wat als…
Werken voor korte periodes (minder dan 2/3 maanden) kun je echt wel vergeten en vrije tijd… zeker in een animatie team kun je dit echt vergeten! Animatie betekent wel onwijs veel feesten, maar het blijft wel werken! Meestal 1 dag i/d week vrij maar een hoop campings liggen vrij afgelegen en na 6dgn werken, moet je ook je was etc. nog doen en om dan ook nog plannen te maken voor een hele dag de hort…? Niet echt, maar goed wel onwijs leuke tijd gehad en het voelt bijna altijd wel als vakantie!
Zou het zeker doen!!!
Succes!
Paul

Paul?
ik heb een vraagje die caming waar jij in italie werkten moest je daar echt iteliaans spreken of was engels goed genoeg?
groeten Tyche