De zomer is alweer voorbij. Ik zie hier heel veel berichten staan voor vakantie werk in frankrijk. Zelf heb ik vorig jaar vakantie werk gedaan op een kleine camping in de Dordogne. Ik vond het geweldig!! Je vergeet het je leven niet meer.
Voor veel mensen is moeilijk om aan een goed plekje te komen. Ik zelf heb het zonder een organisatie gedaan. Hierdoor was mijn werk heel veelzeidig. Ik werkte in de bar, winkeltje, zwembad, animatie en snackbar. Elk idee kon worden doorgevoerd. Mijn bazen waren erg makkelijk.
Als je gaat werken zonder een organisatie moet je er goed om denken dat je vantevoren duidelijke afspraken maakt over vervoer, loon en werkzaamheden. Bij mij is dat gelukkig allemaal goed gegaan. Behalve dat we op een gegeven moment te weinig personeel hadden en hierdoor erg veel werkten.
Zoek in een camping gids leuke campings op en zoek het email adres via internet. Stuur dan een sollicitatie zeker weten dat 9 van de 10 positief reageren. Dat was bij mij ook zo.
Kwa vervoer ben ik in de bus van eurolines gegaan. ik was 24 uur onderweg maar mijn bazen hebben de complete reis betaald.
Ik wens iedereen aankomend jaar veel succes met het vinden van een mooi camping baantje.
Ohjah begin met solliciteren in december dan heb je tijd genoeg om te zoeken en campings willen die zekerheid wel…
Ik hoop dat jullie wat aan mijn ervaring hebben.
Mocht je de afstand naar de camping toe wat ver vinden en is het wellicht lastig om in het Frans te solliciteren? Kijk dan eens op www.doublea.nl. Double-A is een organisatie in Delft die je helpt om een geschikte camping te vinden voor de zomer! Na een gesprek in Delft, ga je eerst op trainingsweekend om wegwijs te worden in ‘animeren op een camping’, daarna ga je zelf naar de camping, maar je wordt niet in het diepe gegooid: er is ook assistentie vóór, tijdens en na het seizoen.
Ga eens kijken op www.doublea.nl of mail naar info@doublea.nl Het is in één woord een superbaantje! En je krijgt er super veel ervaring door! Succes
Als je bij zo’n organistatie als Double a gaat zijn er altijd addertjes en je bent de helft van je loon kwijt. Tuurlijk ze zeggen dat ze een zekerheid geven maar je hoort genoeg verhalen over dat double a je flink laat zitten. Daarom Richard vind ik het ook niet netjes om zo op mijn verhaal te reageren…
Sybrich, iedereen maakt natuurlijk zijn eigen keuzes, alleen zoeken naar een camping heeft z’n voor- en z’n nadelen, via een organisatie werken heeft dat natuurlijk ook. Natuurlijk loopt niet alles goed, maar als er een vangnet is kan je ergens op terug vallen, in geval van heimwee, ziekte, familieomstandigheden, etc.
Als je op Frans contract werkt, kan de baas doen wat hij wil: schoonmaken ipv animatie, of loon dat je niet betaald krijgt… Je geeft zelf aan in je bericht: “gelukkig is dit bij mij goed gegaan”, er zijn helaas genoeg verhalen bekend waarin het niet goed gaat.
Goed. Zoals ik al zei, ieder zijn ding, en ieder zijn keuze toch? Overigens, er zijn ook genoeg mensen die via Double-A een leuke tijd hebben gehad hoor, waaronder ik
ps: een forum is toch juist om te reageren? Ook als jij het er niet mee eens bent? Maar dit ter zijde…
Zowel in 2007 als in 2008 heb ik in Frankrijk gedurende de zomer op campings gewerkt. In 2007 zonder ‘tussenkomst’ van een organisatie op een familiecamping in de Dordogne. Het animatieteam, wat overigens ook in de horeca werd ingezet (kies zelf of dit positief is of niet: veel afwisseling, maar ook keihard werken af en toe), verdiende € 125 per week, heen- en terugreis vergoed, accommodatie in (gedeelde) toercaravans, vol pension. Drankjes in de bar voor eigen rekening met 50% korting. Ga uit van 50 uur in 6 dagen. Doe het voor de ervaring en je ontwikkeling, niet voor het geld.
Dit jaar via een Nederlandse reisorganisatie aan de Middellandse Zee. Animatoren deden louter animatiewerk, denk aan 6 dagen x 7 uur. Relaxed werken, soms lange dagen, vaak ook voldoende tijd om op het strand te liggen. All-in, dus tent met echt bed, volpension inclusief zo’n beetje ongelimiteerd drank, vergoeding gemiddeld € 90 per week. Per saldo komt het op het zelfde neer, ook hier werd de reis (Eurolines is de standaard) vergoed; je hebt voldoende zakgeld om geen eigen geld uit te geven en je hebt een afwisselende tijd in het buitenland met doorgaans positieve en blije (want op vakantie) mensen om je heen.
Ik kan het iedereen aanraden, maar in vredesnaam, als je denkt geld te verdienen, doe het dan niet. Zie het maar als een gratis werkvakantie.