Vakantiewerk via een organisatie of niet??

Ik zou wel eens willen weten welke ervaringen mensen hebben met
recreatie-/vakantiewerk via een organisatie (vacansoleil, eurocamp, JOHO o.i.d) en zonder organisatie.

Ik heb zelf namelijk nog al eens gehoord dat het werk via een organisatie vaak veel zwaarder is dan wanneer je gewoon werkt op een camping zonder dat daar een organisatie bij betrokken is.

Ik heb zelf alleen maar ervaring met vakantiewerk op een camping zonder organisatie, maar benerg benieuwd naar de reacties van anderen…

dus… BRAND LOS!!

(misschien is het een beetje verwarrend, maar met werken op een camping zonder organisatie bedoel ik, dat je bijvoorbeeld op een sollicitatie van een camping zelf hebt gereageerd. Ik heb mijn vakantiewerk bijvoorbeeld gevonden, door gewoon campings in frankrijk aan te schrijven met de vraag of ze op zoek waren naar vakantiehulp…)

ola!
vorig jaar heb ik voor eurocamp/keycamp gewerkt. ik moest 6 dagen per week, ongeveer 8 uur per dag werken. ik weet niet hoe het zou zijn geweest wanneer ik gewoon voor de camping had gewerkt.
wat ik wel een belangrijk verschil vind is dat wanneer je voor een organisatie werkt, je zeker weet dat alles goed geregeld is. je reis wordt betaald, je loon wordt iedere 2 weken netjes overgemaakt, je bent goed verzekerd. dit staat allemaal op papier en je hoeft dus niet zelf afspraken te maken. ik weet niet hoe dit zit bij het direct werken voor een camping, maar dit is volgens mij wel een voordeel van het werken via een organisatie.
ben je misschien van plan om volgend jaar voor een organisatie te gaan werken? ik zou dan ook kijken bij canvas. zij stonden op dezelfde camping als waar ik werkte, maar zij hadden net iets beter arbeidsvoorwaarde. meer loon, grotere tenten en meer vrij (wat natuurlijk ook erg belangrijk is ;))!
succes ermee!

Ik heb deze zomer vakantiewerk in Ierland gedaan (in een hotel), en heb via JoHo een stapel vacatures gekregen. Met organisaties die ze kennen, of die je via hun moet regelen of dat je het zelf moet regelen. Ik heb toen verder mijn hele trip zelf geregeld, en het is me goed bevallen. Maarja, je kan het natuurlijk ook een stuk minder treffen!

Over harder werken bij een organisatie: Ik denk dat in het hoogseizoen je op elke camping wel stevig moet doorwerken, organisatie of niet…

Als je via een organisatie werkt is het vaak wat onpersoonlijker, en als je op een (kleinere) camping zonder organisatie werkt, wordt er sneller een keer gezegd: “Er is vanmiddag iets minder werk te doen, neem maar een extra uurtje vrij…” Of heb ik dat mis???

ehh verzekering is niet goed geregeld met deze organisaties :slight_smile: moet je zelf voor zorgen andere dingen zijn wel ok geregeld maar hou zelf altijd je ogen open en controleer allles !!

8 uur per dag maar?
Ik heb ook voor eurocamp gewerkt maar wij zaten zo aan de 12 uur per dag 6 dagen in de week.

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk wat voor werk je wilt doen

Ik heb vorig jaar voor Eurocamp gewerk, was heel goed geregeld allemaal. Mij viel het vooral op dat je een beetje geluk moet hebben met de leidinggevende voor jou groep. Wij werkten gemiddeld 9u per dag maar vaak ook 12uur. Terwijl de mensen van Eurocamp op de camping naast mij, om 3uur smiddags met zn allen op het strand lagen.
Ik ga in ieder geval dit jaar weer voor Eurocamp werken, ben benieuwd hoe het dit jaar zal worden! Zijn er nog meer mensen die dit jaar voor Eurocamp werken?

Schijnt dat het bij Eurocamp veel poetsen en ploeteren is klopt dat?

Ik heb zelf net de knoop doorgehakt en ga voor een camping werken in Luxemburg. Niks organisatie… Ik krijg taken in de winkel, de bar en regelmatig en vooral in de weekenden bij de receptie. Daar zit denk ik het grote verschil, een camping bied meer soorten werk aan, bij een organisatie is het vaak of schoonmaken en courier taken óf animatie. Bij een camping zit natuurlijk ook een stukje horeca en meer receptiewerk denk ik.

Ehm nou had vorig jaar wel vet pech met mijn manager ter plekke was gwoon n eikel we moesten echt de hele dag werken en dan idd schoonmaken. Maar op de camping naast mij bijvoorbeeld waren ze elke dag al om 3u klaar… dus moet beetje geluk hebben. Maar over t algemeen ben je vooral sochtends bezig met schoonmaken en smiddags receptie.
Voor de rest is het bij Eurcocamp wel goed geregeld… reis word geregeld, reiskostenvergoeding, verzekering enz. Ik ga dit jaar weer als courier eens kijken of k nu meer geluk heb en anders wil ik volgend jaar ook gwoon voor een camping gaan werken lijkt me idd wel n stukje relaxter!
Veel succes en plezier!

Komt wel goed… jij ook he :wink:

Hoj,

Ik ben ook aan het orienteren voor welke organisatie ik wil gaan werken. ik wil werken van april tot eind july. Canvas bekeek ik net en dat staat me wel aan. direct bij een camping, pension of hotel solliciteren is ook niet echt makkelijk vind ik. Dat dan in de zin dat ik er in ieder geval niet veel kan vinden. Mijn voorkeur gaat uit naar een camping o.i.d in het Alpen gebied.

Als je rechtstreeks bij campings wil solliciteren, moet je dat gewoon d.m.v. open sollicitaties doen, en er bij zetten dat als zij geen mensen nodig hebben, of zij campings weten die nog wel mensen zoeken!

succes

Ik zoek dan wel voornamelijk campings e.d met Nederlandse eigenaren want als ik er wil gaan werken wil ik het liefst gewoon Nederlands praten en Engels want je zit natuurlijk wel in het buitenland.