gebeld met een D natuurlijk:)
Zit ik net op MSN, onverwachts vrij van mijn werk, krijg ik een mail van WereldWijzer, sjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees als een gek hierheen naar dit forum.
En er staat niks ![]()
Nou daar ben ik weer…
zojuist gesproken met mevrouw Riemi Kramer dat is de moeder van Nicole Kramer(eigenares camping).
het was een warrig telefoongesprek hoor.
Volgens mij halen ze daar meerdere sollicitanten door mekaar.
ik zal even omschrijven hoe het gesprek ging ![]()
Carola: Is er al iets meer bekend over mijn sollicitatie?
Mevr R.Kramer: ja ik heb nicole van de week gesproken en toen wist ze nog steeds niet wat ze nou met de receptie wou doen. want je wou graag creatief bezig zijn toch?
Carola:hoe bedoeld u ‘creatief’?
Mevr R Kramer komt niet uit de woorden… dus ik help der en zeg
Carola: wat we tijdens het gesprek hadden besproken is een combinatie van receptie en bar. en bijspringen in de supermarkt af en toe.i.v.m mijn 4 jaar ervaring leidinggevend cassiere supermarkt
Mevr R Kramer: ohh ja… dat is zo. en hoe is je frans ook alweer? moment ik pak even je formulieren erbij.
Carola: ja mijn frans is heel erg basis.
mevr R Kramer: oh ja… ik lees het hier. Nicole zit ook met de datum dat je kan beginnen want er staat hier 14 juli.
Carola: ik ben 30 juni klaar met school.Maar ik heb of 11 of 13 juli mijn diplomauitreiking maar we hebben toen ook besproken dat ik 2 juli kan beginnen, en dat ik dan eventueel heen en weer kan vliegen voor mijn diploma uitreiking.
Mevr R Kramer: oh ja. dat is wel gunstig dan. maar tot wanneer kun je dan?
Carola: ik heb geen einddatum, want ik ben klaar met school. Dus ik kan tot het einde.
Mevr R Kramer: Oh dat is wel mooi dat je tot het einde kan.
Carola: Ja
Mevr R Kramer: en je bent nog steeds beschikbaar?
Carola: ja ik ben nog steeds beschikbaar
Mevr R Kramer: Okay, nou ik ga nicole bellen vandaag om het er over te hebben en ik bel je morgen met het antwoord. goed?
Carola: ja super! okay bedankt
Mevr R Kramer: tot dan carola
Carola: Tot dan!
had echt het idee alsof ze me alweer vergeten waren. en ik weet wel bijna zeker dat het een dikke NEE wordt.
baal echt gigantisch.
van camping bella italia hoor ik ook niks meer, ik bel en mail maar maar reageren ho maar… zo frustrerend!
zou niet weten waar ik nu nog kan solliciteren, ken volgens mij alle campings al haha ![]()
Wooow het is wel een beetje verwarrend inderdaad. Het lijkt idd net of ze niet echt weet wie ze nu aan de lijn heeft en waarvoor je gesolliciteerd hebt!! maar jij denkt dat het een ‘nee’ wordt? Maar je hebt toch juist alleen maar positieve dingen… vooral qua beschikbaarheid!! NOg maar heel ff afwachten dan ik hoop voor je dat het positief nieuws is.
groetjes
hai hai
heb je je contract al getekend? en weet je al hoe je er heen gaat? ![]()
en ps: hebbie je rijbewijs? gewoon vraagjes, ben nieuwsgierig…
ja het is zeker verwarrend, had tijdens het gesprek ook het gevoel dat ze helemaal niet wist wie ze voor zich had… maja ze word ook wat ouder
grapje. ja ik heb echt het gevoel dat het een dikke NEE wordt.
omdat het zo lang duurt voordat ik iets hoor.
omdat ze niet met mij contact opzoeken, maar ik dat met hun moet doen.
en door dit telefoongesprek.
het is eigelijk vrij simpel ja, ik heb prima beschikbaartijd qua data, pas prima in receptie en bar. dus dan snap ik het niet hoor waarom ze het nog niet weten.
ja ik ben ook benieuwd.
ik laat het wel weten morgen…
p.s: hoe is jouw frans eigelijk? mijne heel simpel/basis. heb 5 jaar geleden 1 jaartje frans gehad.
Contract krijg ik ter plekke pas en ik ga waarschijnlijk met Euroliner erheen. Dat is de goedkoopste mogelijkheid dacht ik en ik heb ook mijn rijbewijs.
Zo alle vraagjes weer beantwoord
Maarem ja ik wel een redelijk tot goede kennis van Frans. Ik heb nu 7 jaar Frans dus dat moet lukken, niet dat ik het super goed kan spreken maar ik red me aardig.
ow jeetje 7 jaar, das echt lang!
aha okay, ja eurolines kost iets rond de 100 euro dacht ik. heb je al geboekt?
Nou Blue, kom op dan met je reactie ![]()
Wah wah wah, Blue zat zelf even in conclave (schrijf je dat zo? Wat een rotwoord zeg) over haar zomertje.
Aangezien ik elke keer in die Hollanda zit of en France heb ik dus geen rijbewijs, het komt er nooit van. Ga ik deze zomer dus terug naar het Park waar ik vorig jaar zomer 10 weken heb gewerkt. En de parkeigenaar, de receptie, het beheerdersteam én ik hebben tegen de org. gezegd ‘iemand met rijbewijs is een MUST’. Oeps, over het hoofdje gezien.
Gevolg -> schat van een collega maar wel rijbewijsloos.
Is de org. dus gemaild door iedereen van ‘goh, liever niet, omruilen!’. Dat kwam allemaal wel in orde…
Et voila, nu dus weer niet want er is niemand anders behalve dat meisje die zo een lange periode kan en die Frans spreekt mét rijbewijs. Dus dat worden dan 2 mensen die elkaar opvolgen, dubbele trainings- en plaatsingskosten en dubbele reiskosten. Dus of de baas dat wil betalen is nog maar de vraag.
Waar het mij om gaat is: op de zaterdag helpen wij mee met de handdoek/welkomst/linnenpakketten rondbrengen. Ga uit van 150 huisjes op een drukke zaterdag. En een beheerdersteam dat heeft besloten ons dit jaar NIET meer rond te rijden. Dus m.a.w.: als ik een collega heb zonder rijbewijs, moeten we lopen.
Hehe. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, al die trappen op en af op dat Park, in de hitte van de Franse zon.
Tot zo ver mijn sores ![]()
Ontopic: sjonge, wat een moeilijk gedoe zeg. Echt een omweg tot je je uiteindelijke antwoord krijgt, erg vervelend. Ik hoop maar dat je het nu echt heel gauw&snel te horen krijgt. Want als het JA is, wil je dat zsm weten natuurlijk, is het een pak van je hart. En mocht het helaas een NEE zijn, dan kun je tenminste als de sodemieter verder zoeken natuurlijk!
Gezien de ervaringen die je aangeeft te hebben, lijkt het me bizar als ze je niet aannemen maar goed.
Effe wat anders: met EUROLINES?! Da’s toch de bus?! Mogen jullie/mag je niet vliegen of evt. treinen. Tis wat duurder maar een stuk comfortabeler. Of vergoeden ze enkel die busreis? Tis in Zuid-Frankrijk toch?
Goh, ik heb dat nog nooit gebust, enkel gevlogen en een paar keer getreind.
Ik reis altijd naar frankrijk met de eurolines! Best te doen hoor!!
Ik ga ook af en toe, buiten de zomer om naar frankrijk, en dan is de trein me gewoon te duur. Nu kan ik voor ongeveer 100 euro op en neer naar Frankrijk. Tuurlijk, het kan luxer, maar dat kan mijn portomonee niet aan ![]()
Ja, dan is de complete reis wat ik betaal voor een enkele reis naar/vanuit Frankrijk vanuit/naar Nederland. Ben ik ook ongeveer 100 euro kwijt, met de trein dus.
Wat vliegen betreft ben ik al regelmatig voor 100 euro naar Bordeaux en terug gevlogen dus dat viel op zich ook wel mee, gewoon met de cityhopper. Moet wel zeggen: die reizen werden dan voor me geregeld.
ja, maar ik zou dan vanaf bordeaux ook nog een paar uur met de trein moeten…
maar… ik de vakantie ga ik lekker met de auto…
Heerlijk! net zoveel spullen me, als je zelf wil (nou ja, zoveel als er in de auto kan
) en dan ben je op de camping ook wat mobieler en das ook wel erg lekker!!!
Ja, da’s wel waar. Maar ik mazzel enkel keer met het verblijf, vorig jaar en dit jaar eigen droger en wasmachine voor onbeperkt gebruik en dat voor een recreatie-team! No problemos. Pakken voor 9 weken lukt me toch niet.
Treinen moet ik toegeven: naar Frankrijk is een ramp (tenzij je op de lijn van Parijs blijft) en terug is stukken makkelijker, gaan veel meer rechtstreekse treinen richting België die Parijs maar even overslaan, scheelt een berg gestress en gedoe.
moet jij met de trein ook altijd over stappen in Parijs? Ik heb weleens gehoord, dat dat een ramp is ( met de metro van het ene naar het andere station)
Ook wel es? Hahaha, altijd! Vanuit NL dan, terug nooit (oke: zelden).
Ik pak altijd 2 uur overstaptijd en ga met de taxi. Zie je nog es de mooie dingen van Parijs (o.a. het Louvre en de Arc), tis altijd knoertdruk dus veel te zien onderweg, gaat dwars door de stad heen van Nord naar Montparnasse.
Aangezien je nog 3 kwartier tot een uur op de taxi moet wachten als je uit de trein komt is die 2 uur wel nodig.
Met de metro is echter een heel ander verhaal. Ik heb dat mezelf één keer aangedaan met heel veel bagage, moest toen in de Vendée zijn, en ik doe het nooit meer. Zo, met enkel een tasje is het goed te doen en wel leuk om een keer meegemaakt te hebben, binnen 2 uur red je dat makkelijk&ruim. Maar met 2 koffers, een rugzak en een weekendtas…Ja, da’s een ramp.
haha, ja ik kan me er iets bij voorstellen!!! ![]()
waar ga je trouwens deze zomer heen?
Ik ga weer naar les Landes, heerlijk.
Zit tegen de kust, nabij Contis/Mimizan/Lit et Mixe, op een nederlands bungalowpark.
Heej blue…
ja ik hoop natuurlijk stiekem nog dat het een JA wordt, maar mn hoop wordt wel steeds minder. maar morgen komt het verlossende woord! (tenminste… dat verwacht ik)
waar moet ik anders solliciteren dan?
zou het niet weten.
waarom doe je geen spoedcursus als je weer terug bent in Nederland? ff sparen in frankrijk… (daar ga je toch heen? ) en dan hup cursus, en je hebt je rijbewijs!
en sequoiaparc geeft maar een beperkt bedrag voor de reis, dus vandaar de bus !
wauw, heerlijk plekje dus!!! Ik ken het gebied wel
Ik zit dit jaar weer in de Dordogne, iets boven Perigeux, ook mooi, maar heel anders
@Carola: sja…geen idee. Zelf op de campings afstappen, misschien heeft het reisbureau tips voor je?
Over mijn rijbewijs…een spoedcurcus is voor mij haalbaar binnen 10 dagen en dat vind ik echt te weinig en in verhouding ook veel te duur. Er zijn 3 maanden spoedcurcussen maar echt nonstop die tijd in Nederland zijn met gewoon goed de tijd&concentratie om de praktijk&theorie in één keer te halen is nog niet voor gekomen en dit jaar zit het er dus weer niet in, pas ná de zomer.
@Kaatjeka: ja, tis er heerlijk, ben helemaal verliefd op Les Landes.
De Dordogne ken ik (nog) niet, zal er es effe op gaan googlen.
EDIT -> klopt het dat het net tegen Les Landes aan zit?
klopt. het is ook weinig en erg duur, maar je hebt dat papiertje dan wel.
haha okay… ik ga nu lopen op weg naar de campings
grapje.
ik mail me suf… maar krijg niks terug.
en om te bellen… nou ja das te duur.
reisbureau’s nemen zover ik weet alleen reisleiders aan.