Ach ja, een beetje rebels is toch ook geen ramp? Ik ben waarschijnlijk weer te rustig en ingetogen, tenzij iemand me echt kwaad maakt.
Ik denk in ieder geval dat opvoeden dus een heel lastig iets is en ieder doet het hoe hij/zij denkt dat goed is.
Ik wel, maar alleen met een paar Amerikaanse stewardessen tijdens een paar binnenlandse vluchten met American Airlines, de andere keer met Delta. Omdat ik niet op tijd mijn handbagage onder mijn zitstoel schoof of zo ![]()
Met Europese en Aziatische stewardessen waren het alleen leuke ervaringen. Bij een uit Duitsland probeerde ik haar zelfs te versieren in de hoop haar telefoonnummer te mogen ontvangen. Het lukte niet, maar ik kreeg wel speciale service tijdens de vlucht - extraatjes (qua eten en drinken), meer aandacht, en conversatie ![]()
Sommige stewardessen op de “long-haul” vluchten; ik begrijp dat ze moe zijn maar vraag aan je baas minder uren (het zal zeker geen probleem opleveren) of ga voor “middel-haul” vluchten; maar een zure gezicht vind ik maar niets !
This is the spirit !
O en dat was net voordat we Facebook, twitter en al dat internetgedoe hadden, we communiceerden met elkaar nog steeds ouderwets via de telefoon ![]()
Expensive hobby !![]()
Een zure gezicht heb ik nou echt niet meegemaakt. Met welke maatschappij? Ben je niet een beetje overdrijven?
Haha, een stewardess versieren? Come on!
Maar goed, nu zou je dan nog kunnen gaan voor Skype om in de trant van ‘telefoon’ te blijven.
Nu ik erover nadenk heb ik zo af en toe wel te maken gehad met een chagrijn, zij was duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt… Niet erg, daar hebben we allemaal wel eens last van. Ze viel me er in ieder geval niet mee lastig, maar echt representatief kom je dan niet over.
Expensief? Nee hoor, toen had je nog van die degelijke dienstproviders ![]()
Ach alles was beter toen.
Vroegah, snap je?
Waargebeurd. Ze was ontzettend mooi en charmant hoor, was wel Duitse die maar heel erg weinig Engels kon. Ik moest met haar zelfs in het Duits zo nu en dan, toen ik die taal nog een beetje machtig was ![]()
Bij “Continental”, omdat het vers in mijn geheugen is en dan de alleen zure gezichten van de ground personeel in Newark.
Nooit, jamais, never ga ik in welke luchthaven in VS dan ook, in transit doen!
ik heb liever 2 dagen vast in de vliegtuig dan de plas over.:mad:
Ach so! Ik geloof je direct hoor. Maar Duitsers spreken toch sowieso over het algemeen weinig Engels? De keren dat ik in Duitsland ben geweest moest ik me ook redden met mijn Duits, wat nou niet mijn beste taal is.
En als je hen vraagt waarom ze dat doen zeggen ze dat ze bang zijn voor terrorisme, of omdat ‘veiligheid en beveiliging’. Of ‘protocol en regels’
Ik vraag me af of ze echt voor zichzelf kunnen denken, dat volk.
Tja, Amerikanen eh.
Ik snap alleen niet waarom het mij niet is gelukt haar telefoonnummer te winnen. Misschien maakte ik Duitse taalfouten bah…
Awel, ik zal je iets vertellen over de Duiters: toen ik nog op Zaventem werkte, natuurlijk heb je contacten overal ter wereld, Duitsland inbegrepen. Zoals iedereen weet, de voertaal in luchtvaart is Engels.
Dus, telkens een telefoon krijg van een collega in Duitsland, begon die rechtstreeks in het Duits te klappen; ik liet hem praten tot hij gedaan heeft en dan vroeg ik heel kalm: "Do you speak English, please, Sir? En hij moest opnieuw beginnen.
Zijn innerlijke commentaar hoorde ik toch niet, dus…
Groetjes
Sopirla>>>
Scheiße! :-p
Ik denk dat het niet erg professioneel van haar zou zijn wanneer ze haar nummer had gegeven, misschien was dat de reden.
Zoiets ziet niemand, het is kwestie van seconden…
Nee dat was het zeker niet. Het had niets met professionalisme te maken. Het was tenslotte geen Amerikaanse regel-jankerd.
Ze deed ook wel veel voor me, maar tot een contact is het nooit gekomen. Misschien ook doordat de eindbestemming India was. Och, wie weet…
Achteraf wil ik niet gokken…
Maar volgende keer dan met Lufthansa ![]()
Doe het. Ze zijn niet fantastisch charmant, maar ze zijn correct en punctueel; en nog iets, op hun manier, laten ze toch voelen dat “klant is koning”, alles wat je vraagt is voor hun niet te veel…
Waar heb je het over?