Wat me geweldig stoort tijdens het vliegen,als je aan het eten bent dat de passagier voor je ,zijn stoel in ligstand plaatst.Ook stoort het me dikwijls als je aan het slapen bent,dat je mede passagier aan het snurken is.Het zijn allemaal kleine ergenissen maar toch,je wilt fris aankomen op je bestemming,right?
Wat stoort je het meest tijdens het vliegen?Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
Met name mensen die veel herrie maken, en mensen die hun stoel maximaal naar achter knallen zodat anderen een beenruimte meer hebben (in sommige type vliegtuigen dan, soms heb je er namelijk nauwelijks last van).
Mensen die, voordat het vliegtuig stilstaat, al uit hun stoelen veren en dan staan te trippelen ook al weten ze dat het nog minstens 5 minuten zal duren voordat de deuren opengaan.
Het wordt nog leuker als er zo eentje aan het raam zit en jij aan het gangpad ;).
- Zware dronkenschap
- Ongewenste versierpogingen met leeftijdsverschil van meer dan 30 jaar
- Uitgebreid en met geluid tongzoenende mensen op 20cm afstand (in de stoelen voor me, dus net precies in het zicht tussen de twee hoofdsteunen)
- Zonder aankijken of overleg gewoon de gezamenlijke armleuning de hele tijd in beslag nemen, en mij daarbij ook telkens aanstoten (en dus wakker laten schrikken) als ik probeer te slapen
- Overmatige parfum of juist stank (van teveel alcohol of oud zweet)
- Gordijn / schuifje dichtdoen overdag terwijl ik naar buiten wil kijken
- Veel te hard praten midden in de nacht (terwijl het zowel voor thuishaven als aankomstluchthaven echt nacht is… en zo hard praten dat het zelfs door mijn oordoppen heen gaat)
- 's Nachts veel te lomp door het gangpad lopen en mij aanstoten en wakker maken uit mijn toch al moeizaam bereikte slaaptoestand
(Dit zijn allerlei situaties verzameld uit meerdere verschillende vluchten; ik heb gelukkig ook veel probleemloze vluchten meegemaakt.)
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de veel te krappe beenruimte, de vieze airco-lucht, of het feit dat je soms geen eigen tv-schermpje hebt en aangewezen bent op het algemene scherm dat dan ook nog eens kapot was, en paranoïde controles en lange wachttijden op vliegvelden.
Kortom: ik heb een hekel aan vliegen Het is een noodzakelijk kwaad om op de plaats van bestemming te komen. Dus dan is het wel fijn als de mensen met wie je noodgedwongen in die kleine ruimte zit gepropt, zich een beetje gedragen en niet stinken.
Ha ha ja ongelooflijk… alsof het vliegtuig weer zal opstijgen als ze niet snel genoeg eruit zijn!
Ik erger me daar niet aan, vind het eigenlijk vooral verbazend en amusant. En maak er een punt van om zo relaxed mogelijk gewoon te blijven zitten.
En het zijn meestal wel meer dan 5 minuten dat je moet wachten. Want ook als de deuren open gaan, moet je nog wachten tot al die mensen voor je hun spullen uit de bagageruimtes geklungeld hebben, hun kinderen verzameld hebben, de uitgang hebben gevonden, onee toch nog iets vergeten waren… en uiteindelijk, als jij gewoon blijft zitten en wachten tot je vrij baan hebt, kun je rustig uitstappen en lopen, en sta je gewoon weer naast precies diezelfde mensen te wachten bij de bagageband.
Het vroeg opstaan na de landing, daar hoef ik me niet zo aan te ergeren (ik vind het hooguit een beetje dom). Waar ik wel aan kan ergeren is het instappen: kom je aan bij je plaats, wil je enkel je handbagage in de overhead compartments slingeren, heeft de persoon achter je geen 10 seconden geduld en moet onmiddellijk zijn plaats achterin bereiken. Kennelijk heeft 'ie dus niet alleen niet opgelet toen men begon met het boarden van de passagiers achterin, maar ook moet hij de andere mensen daarvoor afstraffen.
Proberen te eten met de stoel in slaapstand is ook nogal onhandig (gelukkig slechts 1 keer meegemaakt).
Tot slot op nummer 1: cabin crew die de mensen niet laten slapen. Heb een nachtvlucht gehad, overal kleine kinderen om mij heen die krijsend het opstijgen begeleiden. Geen probleem: kleine kinderen hebben ook het recht om te vliegen, dus ik neem ze niets kwalijk. Wat wel kwalijk te nemen is, is dat wanneer ze eindelijk in slaap zijn gevallen en de volwassenen zich ook klaarmaken voor de (al verkorte) nacht, de perser ineens op discovolume een reclamefilmpje instart voor zijn maatschappij. Niet alleen is het zinloos, want ik vlieg al met ze mee, maar een reclamefilmpje voor hoe kindvriendelijk de maatschappij wel niet is en daarmee alle kleine kinderen weer wekken met veel gekrijs, dan neem je ze toch echt niet meer serieus.
Van die zelfde maatschappij (maar een andere vlucht): cabin crew die geïrriteerd reageert als je geen Frans kan en daarom de maaltijdkeuze in het Engels wilt horen.
Wat ik alijd jammer vind is dat de mensen die juist niet naar buiten willen kijken, altijd een raamplaats hebben. Zodra ze zitten wordt het raampje dichtgeschoven. Neem toch een gangplaats, en laat de raamplaats vrij voor hen die juist wel willen kijken.
Ook nadat de rode lichtjes van je seatbell uitgaan,springen mensen in het rond,om spulletjes te zoeken in hun handbagage.
Ook van sommige parfums(oudere mensen)wordt ik misselijk van.
Ik las onlangs een enquete op het internet ivb:irritaties in het vliegtuig.Uit onderzoek van de Britse tarievenwebsite Cheapflights onder 1250 passagiers blijkt dat vliegtuigreizigers zich het meest irriteren aan mensen die achterover leunen in hun stoel. Een derde van de ondervraagden stoort zich hieraan.
Daarbij ergert 28 procent zich aan passagiers die stampen en duwen tegen de rugleuning en 9 procent aan mensen die hun ellebogen niet binnenboord kunnen houden.
Andere vervelende gewoontes in het vliegtuig waren, dronken passagiers, kwebbelaars, mensen die teveel bagage meenemen,
luide muziek en sterk geurend voedsel.
Een (te) oude man die rustig tegen m’n schouder slaapt. :')
Jullie hebben allemaal gelijk
Maar, wat te denken van die grapjassen die halve koffers mee in het vliegtuig slepen en de bovenladers compleet in beslag nemen (ik weet dat de vliegtuigmaattschappij daarvoor verantwoordelijk is :)), of later binnenkomen en zonder enige vorm van eerbied voor andermans zaken hun bagage erbij persen?
Ben normaal de rust zelve, maar heb ooit een echtpaar 2 van hun 4 koffers uit de bovenlader gehaald, want de opmerking “is toch niet ons probleem” was voor mij de druppel… Ga mijn 25L daypack met, voor mij, dure fotoapparatuur toch niet, zonder zicht erop, in een ander deel opslaan.
Ik heb een heleboel factoren die me lastig maken, maar tussentijd heb ik de ideale combinatie gevonden: zat (maar niet “passed out”) en stoned, en ik val gegarandeerd in slap (+ mijn slaappillen) tot bestemming. En niemand heeft geen last met mij…braaf slapen !lol2
Groetjes
Sopirla>>>
Ik heb dat probleem niet Robert,neem geen handbagage mee!
Alleen maar 2 pakjes sigaretten,I-pod en gsm aan boord.
Maar kan me voorstellen dat mensen hun hele hebben en houwen meesleuren(koffers)als handbagage.
In zulke omstandigheden, laat ik mijn handbagage lekker op de gang staan( het is een rugzakje van 10-15 l, weet ik niet zeker) met een braaf gezicht en ik neem plaats en ofwel doe ik mijn boek open ofwel begin ik met mijn MP3 lekker muziek te luisteren.
Ik weet dat, na minder dan 5’, iemand zal zijn geduld verliezen en dan begint het “spannend” te zijn: van wie is dit, er is geen plaats meer, dan komt een stewardess snel en zet alles mooi op zijn plaats.
Simpel, hé?
Groetjes
Sopirla>>>
Ik vind het vervelendste wanneer de persoon op de stoel naast je stinkend adem heeft (daar mag je natuurlijk niks op zeggen) of steeds met zijn been tegen de jouwe zit te tikken of wrijven. Ik heb dit probleem vooral bij mannen, die schijnen minder aandacht te hebben voor hun medepassagier.
Voor de rest een beetje vuile toilet kan mij echt niet schelen, ik ben daar hooguit een paar minuten hooguit 2 keer per reis (behalve als ik ziek ben) dus dat valt wel mee mocht het niet bevallen.
De stewardessen (vooral de mooie) zijn voor mij juist het mooie aan zo’n reis, die mooie glimlachen kunnen jouw gemoed soms opvrolijken, heb nooit problemen mee gehad. Dit is mijn persoonlijke opinie maar ik vind Europese stewardessen toch veel leuker dan de Amerikaanse tegenhangers - die staan vaak te zeuren over regels, en ook sneller gaan janken.
Ik vind die zitstoelen echt erbarmelijk (in economie-klasse dan) die zijn niet meer van deze tijd, maar iets van 50 a 60 jaar geleden. Die bieden geen comfort aan en zijn er niet ontworpen om iemand erin te laten slapen/liggen.
Bij de langere reizen heb je hier last van. Een eerste klasse ticket is vrijwel onbetaalbaar geworden voor Jan Modaal (gemiddelde Nederlander) pas kunnen de zakenlui dat doen tegenwoordig.
Ik denk dat vooral de toegenomen prijs van de tickets te maken heeft met de ontevredenheid onder passagiers, ik kan mij nog goed herinneren toen je van Boston naar Amsterdam kon vliegen voor 130 Dollar (zo ongeveer). Dat waren de tijden
Als men daar dan de luchthavenbelasting vanaf trekt om die fantastische bodyscanners draaiend te houden, dan blijft er voor de airline niets meer over.
en de rest van het geld?..op wie z’n bankrekening terecht komen? ; bij me is niets gekomen…
Gaat naar de fabrikant van de bodyscanners, vanwege de patenten. En de creatieve boekhouders steken een deel naar de politici die voor de wet hebben gelobbied.
Dit is idd irriterend, meer dan in de peiling staat.
De peiling beperkte zich tot IN het vliegtuig, niet op de luchthaven of bij het boeken.
the same to you !