Het spijt me maar ik kies voor vervelende/krijsende kinderen in het vliegtuig. Dan heb ik het niet over de babies die niet kunnen praten, maar degene die dat wel kunnen maar niet luisteren naar hun ouders.
Mijn laatste vlucht staat mij nog goed in mijn geheugen. Zowel stoel voor mij een jongetje wat krijste en maar niet naar vaderlief luisterde. En achter mij een meisje wat om haar zin door te drammen na hard te jengelen maar gewoon tegen mijn stoel begon te schoppen. Moeders deed er niks aan…
Ik wil niet zeggen dat ze niet mogen vliegen hoor, maar luisteren en gewoon praten is blijkbaar lastig!
Hi Ontheroad123
Ik heb alles geprobeerd: volgende keer, als ik van Schiphol moet vetrekken, ik vertrek goed aangeschoten en wat “kruiden” roken, dan boarden en dan mijn slaappillen nemen en ik garandeer je dat ik van niemand geen last zal hebben tot bij aankomst.
Het is (hoop ik) mijn laatste redding…
Groetjes
Sopirla
Vroeg opstaan na de landing EN dan de gsm aanzetten, gevolgt door een smsbom aan welkomst smsjes. Vorige week op Schiphol was er zelfs al eentje aan het bellen terwijl we naar de pier taxieden. Echt irritant, ik zet dat ding meestal pas aan als ik de luchthaven verlaat, en dat is bij thuiskomt want op de bestemming moet dat ding gewoon sowieso zo min mogelijk aan!
En ten twee word ik echt niet van luide gespreken, meestal van nederlanders - die nergens over gaan, hoewel de personen hun best doen zo interessant mogelijk over te komen. Hoorde recnt nog iemand uitleggen dat een kanaal soms door de mens is aangelegd…
Hoewel, het groepje Amerikanen dat zich op een heldere dag, aanvliegend boven Schiphol verbaasde over het feit dat er a) Snelwegen waren in ons land en b) We niet links rijden, scoort toch ook wel op mijn irritatie-schaal
Hi Hink
Je hebt gelijk, jong…ik sta op alleen als de eerste “schappen” weg zijn en dan gaat stilletjes de rest ook; ik denk dat we altijd bijna de laatste zijn; waar moet ik zo dringend weg? en waarom? geen reden, blijf rustig tot je op je gemak kunt inpakken en ook rustig vertrekken.
Probeer nooit te luisteren naar wat de rest van de passagiers vertellen…je word zot van ! zet je mp3 of iets in je oren zodanig dat je rustig met je eigen bent !
Wat de intelligentie van de VS burgers, ze zijn ultra-bekend; ik blijf me afvragen “wat leren ze in Christus’s naam in hun carrière als leerling”, het is een mysterie voor me en ik denk dat ik zal nooit achterkomen.
Dus: muziek in je oren en geen stress !
Goede reis !
Groetjes
Sopirla>>>
Zijn idd zeer irritant lui, was in Eindhoven vorig jaar zomer nog, en toen moest ik iemand naar de weg vragen.
Kerel kon wel begrijpen wat ik vroeg, maar het antwoord kwam niet in het Nederlands. Kerel bleek, gok maar, een Amerikaan te zijn, die wel de Nederlandse woorden kon volgen, maar vond het toch niet nodig om NL te spreken. Hij dus maar iets lullen in Engels
Dus wat deed ik? Ik bleef maar steeds in het Nederlands praten, en hij dus Engels. Haha, het was wel amusant, we konden elkaar wel begrijpen maar wouden niet elkaar over de brug komen.
Ik kreeg uiteindelijk toch wel een beetje de route uitgelegd, daar was ik wel weer blij om.
Ow, die heb ik ook meerdere malen gehoord! Niet zozeer in het vliegtuig, maar hier in Canada en aan mij persoonlijk gericht.
ik: “Geen probleem, ik heb een rijbewijs, dus ik kan wel rijden.”
ander: “Is het een Canadees rijbewijs?”
ik: “Nee, heb alleen een Europees rijbewijs.”
ander: “Is dat wel zo veilig? In Europa rijdt men toch links? Dus dan ben je toch niet gewend om rechts te rijden?”
Vervolgens een diepe zucht en vertellen dat het alleen in Engeland en hun oude kolonies links wordt gereden.
Vraag aan Hink wat hij van “geschoolde” Amerikanen kon horen vlak voor landing; ik blijf me afvragen of bij hun de school nog een nut heeft…
Groetjes
Sopirla>>>
Hey, lieve vriendin
Aha, nu snap ik het: toen ik naar België kwam, na mijn 4 jaar Universiteit en 4 jaar stage, wist ik over sommige onderwerpen meer dan ze hier wisten.
Ik ben niet een “wonder” van de intelligentie, maar ik was verbaasd hoe het kwam dat hier, met zoveel informatie bronnen, mogelijk was.
En sinds toen “eet” ik bijna alleen informaties; hoe meer je weet, hoe beter voor je. Niet waar?
Groetjes
Sopirla>>>
Helemaal mee eens vriendin! Natuurlijk is het goed, hoe meer je weet, hoe beter. Maar mijn opmerking dat scholen soms weinig tot geen nut hebben komt doordat mijn vriend nog steeds in een klas zit met mensen die drie zinnen Nederlands kunnen, terwijl hij goed Nederlands kan. In die zin heeft die school dus totaal geen nut voor hem… Dat vind ik nogal apart.
Hi vriendin,
Ik kende een familie in Hasselt (waar we vroeger woonde) die al 21 in Hasselt woonde maar ze spraken geen word in het Nederlands; ik moest Frans spreken. Op zich, voor me was ok, zo kun je de talen die je spreekt, “onderhouden”.
Maar na 21 jaar tussen de Vlamingen en toch geen Nederlands praten (niet willen of niet kunnen, wie wee?)…het blijft voor mij toch iets mysterieus !
A ik was bijna vergeten, als je in Hasselt woont en je hebt voldoende financiën, dan hoor je bijna bij een zeer hoge en aristocratische familie…
Groetjes en :zon02:
Sopirla>>>
Dat is ook vreemd, Hasselt is toch helemaal niet Frans?
Ik zou er ook geen moeite mee hebben om me aan te passen, maar zolang mijn vriend in een klas zit met mensen die amper Nederlands spreken wordt hij ook beperkt in zijn bevorderingen in de Nederlandse taal.
Helemaal waar en je hebt gelijk; neen Hasselt is geen Franstalige stad maar daar gaat je meer Frans horen dan in Leuven, bijvoorbeeld, waar de studenten afkomstig zijn van verschillende landen.
Hasselt heeft de faam van een “aristocratisch” stad en daar zijn de inwoners een stap hoger dan in de rest van België.
Ik had genoeg van en ik heb een job op de luchthaven en we moesten verhuizen. Nu leef ik tussen boeren en in de bos. Ik wil voor niets in de wereld van hier verhuizen.
:kus:
Sopirla
Vorig jaar tijdens een vlucht van Bangkok naar Phuket meegemaakt dat iemand z’n gsm afging terwijl we met de landing bezig waren. Ook nog gewoon opnemen, gesprek beginnen en vervolgens raar opkijken toen ik er vrij geirriteerd wat van zei…
Hi Dave
Heb je India ook in je lijst opgenomen? Doe het, want daar rijden ze alle richtingen en je ziet dat je laatste seconden van je leven …en de rest telt niet meer !
Groetjes
Sopirla
Als ik goed nadenk kan ik er wel tig opnoemen, maar dat wil ik helemaal niet, het begin en einde van mij vakantie moet ook leuk zijn.
-stoelen die zomaar achterover worden gezet, op ieder willekeurig moment! Even naar achteren kijken is al voldoende.
-lig je net lekker te slapen, stoot een steward tegen je arm of voet als hij/zij lang loopt.
-Mensen, niet aan het gangpad zittend, die na de landing direct willen opstaan waardoor ik ook meteen op moet staan.
Maar de absolute topper:
Een vlucht van 10 uur opgevouwen op een stoel. Terwijl je na de landing ziet dat op minder dan 4 meter een stoel met extra beenruimte bij de nooduitgang word ingenomen door iemend die KLEINER is dan ik.:mad:
Met 1.93m ben ik niet extreem lang. Er waren ongetwijfeld mensen aan boord die langer zijn en dus meer recht hadden op die stoel, maar voor kleine mensen moet het verboden zijn om een stoel met beenruimte in beslag te nemen!!:finger: :finger:
Waar ik me ook aan erger: een applaus na een landing. Volgens mij is dat iets typisch Hollands kleinburgerlijks.
Laatst werd er zelfs in de bioscoop na een film geaplaudiseerd. En nee het was geen filmfestival waarbij de regisseur aanwezig was.
Net zoals tegenwoordig élke theater- of cabaretvoorstelling een langdurige staande ovatie krijgt met juichen en fluiten, ook de slechte voorstellingen.
Waarom voelen mensen die dwang om zelf zo’n kabaal te maken? Omdat ze zelf ook even in het middelpunt willen staan nadat een piloot, filmmaker, cabaretier alle aandacht heeft gehad??
en het vreemde van alles is dat dit soort gedrag ook het collectieve niveau naar beneden haalt. Vroeger zou ik altijd achter me om kijken uit beleefdheid maar nadat ik merkte dat de meeste mensen dit niet eens doen, heb ik ook eveneens gestopt. Ik ga trouwens niet beleefd doen tegen iemand, die dat niet terug doet.
-Mensen, niet aan het gangpad zittend, die na de landing direct willen opstaan waardoor ik ook meteen op moet staan.
Maar de absolute topper:
Een vlucht van 10 uur opgevouwen op een stoel. Terwijl je na de landing ziet dat op minder dan 4 meter een stoel met extra beenruimte bij de nooduitgang word ingenomen door iemend die KLEINER is dan ik.:mad:
Met 1.93m ben ik niet extreem lang. Er waren ongetwijfeld mensen aan boord die langer zijn en dus meer recht hadden op die stoel, maar voor kleine mensen moet het verboden zijn om een stoel met beenruimte in beslag te nemen!!:finger: :finger:
Dat beenruimte probleem moet je aangeven bij de balie tijdens de check-in en dan regelen ze jou een andere stoel.
Of je kan altijd eerste klasse vliegen, daar kan je zelfs volledig plat liggen, dus eigen schuld.