Waar irriteren mensen zich het meeste aan in het vliegtuig?

Het is nou ook weer niet zo dat dat altijd geregeld kan worden, er zullen wel meer lange mensen zijn die een plaats met extra beenruimte willen. En of iedereen “altijd” eerste klasse kan vliegen? Denk het niet, ik althans niet. Niet dat het voor mij uitmaakt, ik ben toch maar 1m64.

Om nog terug te komen op wat ik vervelend vind op een slapende oude man die tegen m’n schouder slaapt na… Jengelende kinderen vind ik ook behoorlijk vervelend, evenals mensen die mijn stoel zo ongeveer naar achter willen trekken wanneer zij opstaan om naar het toilet te gaan of iets dergelijks.

Hoi allemaal
Nog simpler : als je je ticket on line boekt, dan kun je zelf je stoel reserveren in “economy” of “comfort plus”.
Zelf geregeld voor onze reis naar Costa Rica…
Het gaat perfect.
Groetjes
Sopirla>>>

Nou ik wil natuurlijk niet wreed overkomen maar als je jezelf het kan veroorloven om regelmatig te vliegen (wat op zich ook al duur is), dan kan je ook wel eerste klasse vliegen. Je hoeft maar 2 van die reisjes te combineren tot 1, met het gespaarde geld van die tweede reis, betaal je de meerprijs van eerste klasse.

En dat beenruimte probleem doen ze meestal wel wat aan hoor. Als je het maar beleefd vraagt. Want, of je het gelooft of niet, er zullen heel weinig mensen zoiets aangeven ook onder de boomlange mensen. Dus vooral doen, je zult er versteld van staan!

EIGEN SCHULD!!ja hoor, slaap lekker door. Als je bij het inchecken aan de balie om een stoel met beenruimte vraagt ben je vrijwel altijd te laat, dan regelen ze echt niet even een andere stoel. Dan zijn die al vergeven. Soms mag je op het scherm mee kijken om nog een overgebleven plekje uit te zoeken. En eerste klas vliegen kan ook niet iedereen even betalen.

Online inchecken zoals Soprila aangeeft is inderdaad een optie. Voor de heenvlucht lukt mij dat meestal ook wel, maar de terugvlucht is meestal het probleem. Het lukt mij niet altijd om 24 uur van te voren een internet verbinding te vinden. Zelf via een Frequent Flyer programm je voorkeur laten vast leggen werkt niet altijd. Tenminste niet als je er maar zelden gebruik van maakt.

Begin dan maar weer, misschien brengen je mensen op goede ideeën!

Tja, als ik met mijn ouders mee mag kan ik het me veroorloven om meerdere reisjes te maken maar als ik alles zelf moet betalen blijft het toch bij één vliegreis. En sowieso, een eerste klas ticket lijkt me toch wel iets duurder dan wat ik over zal houden als ik twee reisjes combineer tot één.

En zoals ik al zei, ik heb zelf weinig last van het beenruimte probleem maar toen de vriend van mijn zus ooit eens mee ging op een reis was het toch een heel gedoe om een plaats te regelen met extra beenruimte. Hij was langer dan 2 meter, maar helaas voor hem kreeg hij toch een ‘gewone’ plaats. Maar goed, in bepaalde gevallen zullen misschien zelfs de boomlange mensen het inderdaad niet aangeven, I don’t know.

Dit heeft niks met mijn slaap te maken. En je hoeft maar eerder in de rij te staan, als je pas slakke traag aan komt zetten, dan zijn al de stoelen al bezet, en kan de baliemedewerkster niks voor jou doen.
Ik heb iig nooit problemen gehad, die medewerksters vind ik altijd aardig en toeschietelijk. Er werd mij ooit per abuis een gangstoel gegeven door de maatschappij, maar de medewerksters hadden op verzoek dit gewijzigd tot een raamstoel. Toen ik nog van dat opstijgen en landen hield :wink:

Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte van de prijs van een First Class ticket…met 2x de prijs van een Economy Class ticket koop je echt geen First Class ticket…

Daarnaast zijn er juist heel veel mensen die aangeven dat ze extra beenruimte willen…op het moment van boeken van het ticket geven veel mensen het al aan. Daarnaast zijn stoelen met beenruimte de stoelen bij de nooduitgang…Frequent Flyers krijgen hierbij over het algemeen voorrang…

Ok misschien begrijp ik het niet omdat ik dat soort problemen niet heb.

In dat tweede geval moet je proberen met je medepassagiers een beetje te onderhandelen/praten. Dat is mij ook wel een paar keer gelukt, ze gaan echt niet bijten hoor :wink: Je moet je als passagier alleen een beetje sociaal opstellen :wink:

Als je van plan bent met vakantie te gaan, dan doe je toch alles lang van tevoren?

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen, ik laat het daarbij. Kan ook verschillen per vliegtuig.

Ach, het is niet moeilijk te begrijpen hoor… Als studente heb ik alleen nog niet zo enorm veel geld.

Ik geloof inderdaad niet dat medepassagiers zullen bijten en ik ben ook vrij sociaal, maar ik heb een plaats met extra beenruimte toch niet nodig. Maar goed, blij dat het bij jou zo gelukt is om een goede plaats te krijgen.

Leuk om te horen dat je een studente bent. Wat ben je aan het studeren?

Niet toevallig vlieguren als stewardess? :wink:

Haha, ik zal geen stewardess worden nee.
Ik deed een docentenopleiding maar ik ben ermee gestopt, ik ben nu ‘Russische studies’ gaan doen.
(Eerst was het Ruslandkunde of Slavische talen & culturen, maar dat is nu bij elkaar)

приятный ! Ben je van plan om Russisch te gaan onderwijzen aan de Universiteit?

Ja, dat lijkt me wel een mooi doel. Op dit moment weet ik het nog niet precies, misschien word ik tolk. Of misschien zal ik ooit in Rusland gaan werken. Mijn vriend wil graag terug naar Rusland, dus wie weet.

Gewoon een toeristenvlucht in het algemeen. In het laagseizoen toch veel minder last van.

Helemaal mee eens. En ik word raar aangekeken als ik een beetje half klap (voor de moeite van de makers) en weiger op te staan, als ik een voorstel niet goed vind.

Combinatie van conventies en kuddegedrag. Zeker niet als enige durven het stuk niet goed te vinden.

Nu als je een zware vlucht heb gehad met veel turbelency,dan kan ik er wel inkomen dat mensen in hun handen klappen,om alle angsten te onderdrukken.

Zag laatst een video van het oude vliegveld van Hong Kong. Ik kan me voorstellen dat er bij zo’n landing wel een applausje vanaf kan.

Ik bedoel vooral de doodnormale vluchten met doodnormale landingen.
Nog effe en mensen gaan in de tram bij elke halte klappen. :slight_smile:

Hi Cecilia,
“Handjes klappen…”, waar heb ik dit liedje gehoord? In kleuterschool of bij baby’s? Ik ben niet meer zeker…maar hoe dan ook, ik persoonlijk, vind het kinderachtig.
Dat je goed aangekomen bent, met turbulentie of niet, het is de job van de eerste piloot (die iedereen “commandant” noemt); ik heb geen applaus gekregen dat ik 3 opleggers vol medicatie van “Pfizer” ( waarde: enorm) “safe en sound” tot bestemming gebracht heb, zonder diefstal of vandalisme .
Het is gewoon je werk en daarvoor ben je betaald !
Groetjes
Sopirla>>>

Misschien het filmpje hier ff plaatsen Jurjen?