Waar irriteren mensen zich het meeste aan in het vliegtuig?

Het is ook mogelijk iemand opvoeden in een vliegtuig…“what’s wrong with that”?

Hehe beter dan dat ze tentburgers zijn.

Ok als je het zegt. … :disgust:

Opvoeden in een vliegtuig? Jaaa, ik ga m’n kinderen opvoeden in het vliegtuig! :teeth:

In een vliegtuig kan verschillende bronnen van irritatie ontstaan; er zijn zoveel en om allemaal te noemen en duidelijk te maken, zijn we morgen nog bezig en ik heb een probleem : nu en dan moet ik “bij tanken” en zo verliezen we de topic uit het oog…
Groetjes
Sopirla>>>

Ik begrijp het volkomen hoor, er zijn ook mensen die zich niet kunnen gedragen in het vliegtuig en ja, die missen dan inderdaad wel iets van een opvoeding… Al schijn ik als klein kind ook wel door het vliegtuig te hebben geschreeuwd. :redface:

Ik in de Rotterdamse metro!

Gokken wie er meer levenservaring opdoet *lol

Hey vriendin
En waarom zou het niet mogelijk zijn?
Groetjes,
Sopirla>>>

En zo komen beide onderwerpen mooi samen. Helaas wordt niet iedereen van huis uit opgevoed (ja, dat durf ik te beweren!), en scholen zijn niet (meer) in staat om dat gat op te vullen. Rekening houden met elkaar en respect is niet iets wat iedereen tegenwoordig snapt… Daar erger ik me wel eens aan, al helemaal als ik geen kant op kan zoals in een vliegtuig.

Mijn kinderen natuurlijk! :wink:

@ Sopirla; ik denk wel dat het mogelijk is hoor, op zich.

Waarom is het reizen met de vliegtuig anders dan met de trein of met auto? Verschil in hoogte? Bang van een treinbotsing? Schrik dat de bestuurder van de auto in slaap valt?
Larie en zever; als je jezelf niet respecteert, kun je anderen ook geen respect tonen.
Zo eenvoudig is het.
En om jezelf te respecteren, heb je een goede opvoeding nodig !
Groetjes
Sopirla
>>>

Dan nog spreek je niet van ‘geen’ opvoeding maar een slechte…

Toch?

Nou je kan ook zo’n afgedankte 200 miljoen ton metalen kist kopen hoor, en laten ombouwen tot een huis.

Dan heb je je kinderen wel degelijk opgevoed in het vliegtuig ! *lol

Hahaha, ge-wel-dig idee inderdaad. Al denk ik dat ik me beperk tot een ‘gewoon’ huis. Anyway, het zal nog wel een aantal jaren duren voor ik begin met opvoeden. Wie weet ben ik tegen die tijd inderdaad zo creatief dat ik mijn kinderen echt wil opvoeden in een (omgebouwd) vliegtuig, lol.

@ Sopirla; Agree. Maar je kan er als kind weinig aan doen wanneer je geen goede opvoeding hebt gehad. Er zijn genoeg omstandigheden waardoor mensen geen goede opvoeding hebben gehad. Ik mag overigens niet klagen, ik heb een goede opvoeding gehad aangezien ik mezelf en natuurlijk anderen ook respecteer.

Hi vriendinnetje
Ik ben nogal streng opgevoed en op sommige punten heeft toch niet geholpen (koppig, zo…als het niet door deur gaat dan maar door de muur!); onze moeder was diegene die ons begeleid heeft en we mogen maar bitter weinig dingen doen; moest ze zien hoe de mensen zich in een vliegtuig gedragen, zou ze ons verbieden om de vliegtuig te nemen; geen verre reis meer mogelijk? Dan hadden we pech…en in die tijden, het was toch geen sprake van buiten Roemenië vliegen, tenzij je een vogel was…
Je mama weet meer erover…
Groetjes
Sopirla>>>:kus:

Mijn moeder is inderdaad ook best streng eigenlijk (maar ook erg beschermend), toch vind ik het niet erg. Ik mocht altijd alles van mijn vader dus in die zin was (en ben) ik best verwend. Mijn moeder is nu wel iets makkelijker geworden, al zou ze er niet vrolijk van worden als ik me meng tussen de “Oh oh Cherso”-types. No offense, maar zo ben ik sowieso al niet. Koppigheid herken ik, ik kan namelijk ook behoorlijk koppig zijn.

Daarom ben ik een rebelse; in een vliegtuig hou ik me braaf, want ik zou graag hebben dat iedereen een goede reis heeft; maar voor de rest, juist een kind : wat je me verbied, wees zeker dat ik de tegenovergestelde doe: mijn echtgenoot houdt helemaal niet van mijn soort muziek (shock-rock, heavy metal, rap, en zo van dat).
Kom, terug naar onze topic: een onvriendelijke stewardess kan me mateloos irriteren; ze heeft voor dit job gekozen en ik wil niet haar slachtoffer worden.
Groetjes,
Sopirla>>>:kus:

Er bestaat hier een Nederlands spreekwoord voor en dat is ‘Een matige mond maakt het leven gezond’.

Een gematigde aanpak is de beste. Te streng of te laks werkt niet.

Hahaha, zo werkt het inderdaad ook bij kinderen. Wat je ze verbied doen ze juist, dat heb ik eigenlijk niet meer. Ik weet zo snel ook niet wat mij verboden wordt.

Inderdaad, terug naar het topic: Ik heb volgens mij nog nooit echt te maken gehad met een onvriendelijke stewardess.

Juist. Wat hebben mijn ouders bereikt? Een rebelse vrouw die doet juist wat niet mag ! met alle gevolgen van dien; ik ben nog steeds mijn eigen baas en ik bepaal alles, ondanks de uitslag !:nod: