Ik dacht dat jij het over die 18 miljoen mensen begonnen was.
Maar goed, 1/3 kinderen en van de rest 1/2 een hypotheek.
Dat betekent gemiddeld Euro 1000,- hypotheekschuld.
Was dat maar waar.
Het vervelende is nu juist dat kinderen direct bij de geboorte al een schuld hebben. Ze mogen direct meedelen in de (staats)schulden die de ouderen hebben opgebouwd (ondanks onze gasbel). Maar natuurlijk ook profiteren van de opgebouwde welvaart in ons landje…
Hier heb je de staatsschuldmeter **(link) (**als je het nog weten wilt)
Hier in Gran canaria welbepaald in Santa Lucia pueblo word regelmatig vuurwerk afgestoken ,niet enkel met oudjaar. Ik vind niet dat het afgeschaft moet worden. Als we alles in het leven gaan beteugelen of met GAS-boetes zoals in Belgie,waar zijn we dan mee bezig. Ben wel voor veiligheid etc.maar via zelfdicipline dan. En ok honden gaan aan het blaffen,maar dat gaat wel over hoor. Het is de taak van ouders om hun kinderen op te voeden en te behoeden voor ongeoorloofd gebruik van vuurwerk.
Het is een genot om met oud en nieuw in België te zijn. Als je ziet wat een schade en letsels vuurwerk veroorzaakt, waar de maatschappij voor op draait, zeg ik verbieden die rommel. En dan praat ik nog niet eens over al het dierenleed, weken zijn huisdieren door het vuurwerk overstuur. Dus gewoon verbieden. groet ruud
Van mij mag vuurwerk verboden worden of central geregeld.
Het is gevaarlijk en daar mensen er niet voorzichtig en respectvol mee om kunnen gaan, dan maar helemaal niet.
Om even aan te geven. Was met miin honden aan het lopen en men vond het nodig om een rotje in de richting van mijn honden te gooien.
Nooit waren ze bang, nou dat is dus voor altijd verpest. Men houd geen rekening met dieren en hoe bang die voor vuurwerk zijn.
Siervuurwerk is mooi en hier heb ik ook totaal geen problemen mee, waar ik wel problemen mee heb, zijn die bommen. Ik kan niet begrijpen wat daar nou zo leuk aan is, dus hier mag men wel strenger op controleren. Geen idee hoe dit te realiseren is, ik hoor die knallen overigens gewoon het hele jaar door. Als het zo moeilijk is om de wet na te leven en er komen geen maatregelen, dan moet het particulier afsteken maar verboden worden.
Afgelopen december was het ook bij mij in de wijk weer raak met de bommen, met als gevolg: Een ontplofte brievenbus waarvan een deel dwars door het bushokje verderop vloog.
Zoals ik al van tervoren had vermeld in één van mijn berichten,ben ik tegen het vuurwerk afsteken in huiselijke kring.
Zo’n dingen kan men best onder begeleiding organizeren op een plaatselijke marktplein.
Een paar jaar geleden is een vuurpijl terecht gekomen in één van mijn konijnenhokken,resultaat 13 konijnen levend verbrand.
Het was geen fraai zicht nadien toen we de verkoolde kadavers gingen opruimen.
Je moemt hier een aantal idealistische zaken waar helaas veel mensen niet mee om kunnen gaan (in Nederland) zoals zelfdiscipline en het opvoeden van kinderen.
Sinds de vrije opvoedingen van de jaren 60 waarin alles moest kunnen, de leraar van “meester” naar Jan, Piet of Klaas ging, de gedoogcultuur, het politiek potverteren en de Mammoetwet in Nederland zitten we nu met de gebakken peren: het nog begrijpen wat “respect” betekent.
Gewoon dat vuurwerkgedoe afschaffen,de mens verstoort flora en fauna al meer dan genoeg.
Indertijd was er een vuurpijl beland in mijn konijnenkot,alle 13 konijnen werden levend verbrand.(zag het met lede ogen aan)
Tja, maar de mensheid zit vol vernielzucht en machtswellust; hoe kun je dit keren? Er wordt zoveel geld aan uitgegeven: in de schatkist zou dit een enorme meevaller betekenen…