Vuurwerk wel of niet?

Ik ben wel eens dat elke gewonde er één teveel is.

U gaat toch ook niet skivakanties afschaffen daar duizenden ongelukken, en verkeersongelukken dus u wilt ook Auto’s/ brommers/motoren/fietsen afschaffen.

Als iemand met vuurwerk gaat experimenteren bvb maken van vuurwerkbommen en het loopt mis af dan is dat hun eigenschuld.

Ja, ho nou maar. Dit is een reisforum

Het is natuurlijk waar dat dit degene zijn eigen schuld is. Echter is het te vaak zo dat anderen juist de dupe hiervan worden. Zowel te spreken over mens als dier. Dat is wat zo jammer is.

ik vind dat het allemaal gewoon moet kunnen! Ook wat nu illegaal is moet legaal gemaakt worden, anders krijgen we een veel te betuttelende samenleving.

@ MVR

Een menselijk slachtoffer van een causaal gerelateerde schade kan deze verhalen hetzij via de verzekering hetzij klacht neerleggen bij de Rechtbank om schadevergoeding te verkrijgen. Dus bij een ski-ongeval of door een auto ongeval kan dit.

Maar uw vergelijking gaat niet op:
Dieren echter kunnen geen klacht neerleggen terwijl hoofdzakelijk zij slachtoffer zijn van de gevolgen van het onnodig geknal overal. Eind deze maand zal het opnieuw gebeuren want dan is het op 31 januari Nieuwjaar voor de Chinezen. En toch zegt iets in mij dat dit veeeeel rustiger zal verlopen. Kwestie van cultuur en opvoeding waarschijnlijk ?

2 likes

Uw vergelijkingen gaat helemaal niet op… Jullie zitten te zeuren dat er veel ongelukken gebeuren met vuurwerk en dat het verboden moet worden. Ik geeft gewoon voorbeelden dat in het verkeer en skivakanties meer ongelukken gebeuren dan bij vuurwerk… Dus het verkeer, auto’s fietsen, motors etz en skivakanties moeten dan ook verboden worden veel te gevaarlijk. U gaat nu appels met peren verglijken Als dieren konden praten en klagen dan hadden ze als eerste de vervuiling van de mens wel aangepakt bvb menselijk afval, auto’s, uitstoot van gassen, omkappen van bomen. etz

-Als er een verbod komt op vuurwerk moet het eerst goedgekeurd worden door de Europese hof, en als er toch een centraal punt komt voor vuurwerk afsteken door professionele mensen. Dan gaat misschien de gemeentelijke belasting omhoog of landelijk de belasting of BTW of wat anders want de gemeente gaat het echt niet uit eigen zak betalen de burger moet alles betalen ook de mensen die geen geld uitgeven voor vuurwerk.

• Als er een Europees verbod komt op te hard vuurwerk volgens Nederland ( wat gewoon door de Europese hof is goedgekeurd ) dan heb je ook problemen gekregen met andere Europese landen.
  • als er een totaal Europees verbod komt op vuurwerk dan is heel europa dus klos en niet alleen europa ook de vuurwerk fabrieken in Azië
  • Nederland wil altijd afwijken van de Europese regels, We zijn niet voor niks bij de EU. We hebben landelijke regels en EU regels. Het land mag een klein beetje afwijken van de EU regels maar moet zoveel mogelijk de EU regels inacht nemen. ( Nederland wordt elke keer op de vingers getikt en krijgt elke keer boetes omdat ze elke keer de EU regels overschrijdt )
  • Het verkoop van vuurwerk levert de staat geld op en dat is hun inkomstenbron als dat weg valt is er geen inkomsten meer en dan loopt de staat te zeuren dat er geen inkomsten meer komen ( potje vuurwerk blijft leeg) dan maakt de overheid wel een andere regel dat ze wel weer zoveel mogelijk inkomsten binnen krijgen wat ze altijd kregen bij het verkopen van vuurwerk.

Aantal voorbeelden

• we downloaden muziek en cd op de pc of andere dingen nu kopen we minder cd’s/dvd’s, De overheid heeft een regels ingevoerd als wij iets kopen waar wij liedjes/ filmpjes kunnen downloaden/ luisteren moet wij thuiskopieheffing betalen dat is dan inkomsten voor de overheid om het potje cd/dvd’s zoveel mogelijk gelijk te houden.
  • overheid wil roken verbieden, mensen stoppen met roken nu heeft de overheid minder inkomsten van sigaretten en ze hebben de btw verhoogd om zoveel mogelijk inkomsten te behouden.
  • Vanaf November zijn er giften tot 100.000 euro belastingvrij ingevoerd mensen kunnen tot 100.000 euro aan een familielid geven ( moet wel gebruikt worden voor een huis of verbetering van een huis ) Nu zit al de overheid al te zeuren dat te veel mensen giften geven aan familieleden, nu lopen ze inkomsten mis. deze invoering loopt tot eind 2014 maar ze willen het weer terug draaien.
  • Ik weet het zeker dat de overheid straks ook zo zit te zeuren over alcohol, dat de omzet minder is , minder verkocht wordt in de winkels , cafés/restaurants, Misschien wordt de alcohol straks veel duurder in de winkels en cafés.
    We zullen straks wel zien wat er gebeurt als het verboden wordt of een gedeeltelijk verbod wat er veranderd.

U heeft nu 14 berichten geschreven waarvan 13 op vuurwerk wel jammer dat u alleen maar commentaar geeft op dit onderwerp… U geeft nooit iemand advies/ informatie voor of over een reis of een land. U vraagt nooit informatie voor een reis of een land alleen maar commentaar geven op dit onderwerp dat heeft geen zin op deze forum…trouwens wat doet u eigenlijk op deze forum dat u toch nooit informatie geeft of vraagt over een reis/ land. concentreer op wat anders.

| MVR:

Ik zou uw argumentatie kunnen omkeren want wat doet U hier op het forum behalve achterhoedgevechten leveren tegen het gezond verstand ?
Ik heb (tevergeefs) de webmaster gevraagd om dit item te stoppen aangezien Nieuwjaar voorbij is. U verwijt mij een splinter in mijn oog maar ziet uw eigen (dikke) balk niet in uw oog ! Bedroevend.

1 like

Als u mijn geschiedenis bekijkt dan heb ik mensen geholpen zeker 250 berichten de meeste van Ghana maar ook andere landen en ook voor een buitenlandse partner naar NL/EU te halen. en het aantal privé berichten loopt ook ongeveer in de 200. Ik heb 13 berichten geschreven op dit onderwerp… Maar goed.
We zullen straks wel zien/ merken wat er gebeurt als het wordt verboden of een gedeeltelijk verbod komt wat er dan wordt veranderd.

Afgelopen jaren geleden hadden we een aantal discussies over jodenkoeken , negerzoenen en nog meer van zoiets. het was over discriminatie. Afgelopen November/ December was de discussie over Zwarte piet. was meer over discriminatie.
Afgelopen December/ Januari ging de discussie over vuurwerk. Ging meer over te vroeg afsteken ,lawaai, ongevallen , verboden moeten worden.
Wat wordt de volgende discussie??
wij beginnen meer en meer te klagen over iets we worden nog een keer nummer 1 van de landen ‘waar het meeste wordt geklaagd’

Carnaval komt eraan, gaan er nu ook mensen klagen dat carnaval verboden worden ??
omtrent al die lawaai van de muziek, schreeuwende mensen, vervuilende confetti gooiers met hun vervuilende praalwagens, zuipende mensen die dronken over straat lopen/ rijden. De meeste dronken mensen lopen of fietsen over straat dat is een gevaar op de weg ook sommige mensen stappen gewoon achter het stuur van hun auto.

• confetti die men gooit van af de praalwagens die blijven liggen op straat wordt niet schoon gemaakt dus vervuiling van onze straten en milieu , waterschap.
  • sommige mensen zullen het ook wel zonde van het geld vinden.
    Daarna komt de paashaas met zijn paasvuren en het verstoppen van eieren en dat de paashaas niet bestaat…
1 like

Eureka!!

Kijk dat is nou een opmerking waar we wat aan hebben!
Ik was Carnaval helemaal vergeten en dit is precies een mooie discussie nu het vuurwerkdraadje zo´n beetje op zijn einde loopt!

Ik zou zeggen: wie plaats de vraag Carnaval wel of niet als nieuwe post?? :biggrin:

Marcel, geweldig hoe je op alles reageert en ik moet zeggen…ben het met heel veel eens wat je zegt…mensen klagen tegenwoordig over alles.
Toppie:-) We zitten in een crisis maar ik hoorde laatst op de radio dat er nog steeds veel mensen verre reizen maken, buiten Europa…waar betalen ze dat van? Van het geld wat ze overhouden van het vuurwerk wat niet gekocht wordt:-)

Monique

Wist je ook dat elke Nederlander ( jong of oud ) en staatschuld heeft van zo’n +/- 70.000,00 euro. En we lenen gewoon door!

Goh, dan ben ik uiteindelijk toch geen Nederlander, everything makes sense now!lol2

Ik hoorde tijdje geleden op de radio dat wij Nederlanders een schuld hebben van 6 miljard bij de bank(inclusief hypotheken en dat is niet echt een schuld vanwege het feit dat je graag dingen wilt hebben die niet te betalen zijn voor je) Daar moet ook iets aan gedaan worden zodat mensen niet meer hoeven te lenen om vuurwerk af te steken of de paashaas onderdak te bieden…en dat op een reissite:-))

6 miljard? Meer dan 600 miljard aan hypotheekschulden.,
De staat heeft een schuld van 447 miljard (morgen 448 miljard).

600 miljard…dat is wel erg veel zou je niet denken met 18 miljoen mensen in NL waarvan de helft of zo geen hypotheek heeft:-) Ik heb het er over dat de Nederlandse mens een schuld heeft van 6 miljard bij de bank en dan zijn hypotheken meegerekend…wel goed lezen Gejo

6 Miljard over 18 miljoen mensen is een gemiddelde schuld van Euro 333,33 per persoon.
Was dat maar waar…
Wel goed rekenen Monique.

Goh, het is pas eind januari!
Beginnen jullie nu al over het vuurwerk van eind 2014?

Kids van 3 jaar hebben geen schuld…je praat niet over 18 miljoen mensen