Waarom willen er zoveel mensen ut Nederland weg…
Simpel : er wordt voor jou gedacht = beter niet roken in openbaar vervoer
in openbare gebouwen. En nu als klap op de vuursteen je mag een pilsje drinken maar een pint of borreltje neen.Voor veel mensen een zegen ,voor een ander deel der bevolking voorschrift en ja die komen in opstand.
Mensen gaan naar een cafe om wat te drinken en ja ook te roken. mogen ze
nou nee van de overheid niet :drinken hier en roken op straat.
Hoe gek kunnen ze het nog verzinnen :wub:
en wat krijg je dan ,jawel hoor illegaal en daar krijg je dan ook nog straf voor. De overheid hier heeft een langdurige hersenuitval. :slapen: :slapen:
Slaap zacht het ontwaken zal niet mals zijn. :chin:
Het rookbeleid in cafés is inderdaad nogal doorgedraaid en daar ben ik het (als niet-roker) ook niet helemaal mee eens. Zelfs in coffeeshops mag je geen tabak roken (wel andere producten). Zelfs in het theater mag de regisseur zijn acteur niet meer een sigaret laten opsteken als hij dat graag wil voor zijn stuk. Belachelijk…
Andere producten mag je in de coffeeshop ook niet meer roken, tenzij ze er een apart afgesloten gedeelte voor hebben. In het ‘openbare’ gedeelte mag helemaal niet meer gerookt worden.
Als jij wist hoe schadelijk sigaretten wel niet waren, zou je daar anders over denken.
Mensen die niet eens zelf roken maar blootgesteld worden aan tweedehands rook, zijn ook aan het ‘meeroken’ en lopen zelfs groter gevaar voor longkanker dan de roker zelf. Dit bewijs werd geleverd en deze conclusie getrokken enkele jaren geleden door een vooraanstaande Amerikaanse gezondheidsinstituut.
Je hoeft ook niet, neem ik aan, de afschuwwekkende foto’s te bekijken van een hoe een rokerslong eruit ziet na een jaar of 5?
Het is ingeschat dat elk iedere sigaret wat je tot je toe neemt, ong, 7 minuten van je leven wegwist. Tja, als jij jezelf dat aan wilt doen, ga vooral je gang, maar bepaal niet voor mij hoe gezond ik mag zijn of niet.
Dit allemaal terzijde, vraag je je nooit af waarom er zoveel gevallen astma, bronchitis, en longontsteking zich voordoen onder het volk? Deze cijfer (waarbij ook rekening wordt gehouden met de grotere wereldpopulatie van tegenwoordig) staat onevenredig hoog met pakweg honderden of duizend jaar geleden.
Dat terzijde, de levenskwaliteit van deze mensen laat veel te wensen over. Vooral mensen met een serieuze vorm van deze condities zoals astma kunnen niet of nauwelijks tegen zelfs een pofje rook. Of ze moeten overal een zuurstoftank met zich mee dragen.
Je zou echt niemand dat soort leven toewensen. En dat is eenzelfde richting die alle rokers opgaan> Dat sommigen (al dan niet rokers) nooit deze vreselijke ziektes oplopen in hun leven, dat is pure mazzel.
Het lijkt wel of het leven voor sommige alleen om drank en sigaretten draait! Ik ga weg uit Nederland omdat genotsmiddelen gereguleerd worden?!?! Je kan ook werken aan je leven en zonder die genotsmiddelen gelukkig zijn
Nog voor het roken in NL verboden is in de kroeg, was het in Engeland al verboden. Ik woonde daar toen die regel inevoerd werd. In Engeland heb ik niemand horen klagen, en mijn collega’s gingen zonder mopperen naar buiten.
Grootste nadeel van NL is denk ik dat Nederlanders altijd iets te klagen moeten hebben. Zal wel Calvinistisch zijn - ik weet het niet.
Het zijn echt niet alleen de Nederlanders die altijd iets te klagen moeten hebben.
Maar goed, het gezeur over genotsmiddelen vind ik een beetje té. Dat je niet mag drinken op straat vind ik niet meer dan normaal. Sta je nou ergens buiten met een biertje in de zomer, oké, maar met een fles de straat op vind ik niets van het goede voorbeeld hebben. Dat men niet meer mag roken in de café’s vind ik van de ene kant overdreven, maar voor de mensen die dus astma of dergelijke hebben is het wel beter. Ik rook zelf niet, dus mij maakt het eigenlijk niet uit.
Dat gemekker over vreselijke ziektes vind ik overdreven, mensen die o zo gezond leven kunnen net zo goed iets krijgen. Maar goed, er zijn nou éénmaal mensen die echt anti-rook zijn. We weten allemaal hoe schadelijk sigaretten zijn, dat hoeft een internet-geleerde echt niet te verduidelijken. De waarschuwingen staan namelijk al op de verpakkingen. :biggrin:
Overigens zou ik Nederland toch echt niet verlaten omwille van het verbod op roken in de horeca etc. etc… Daarbij, in welk land wordt er nou niet voor de bevolking gedacht? Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
Ik ben een verstokte roker,en vind het discrimerend dat ik buiten het cafe,mijn sigaretje moet oproken.
Tenslotte zijn wij die de staatskas vullen met deze inkomsten,nu volgend jaar gaan ze weeral 25cent toevoegen voor een pakje sigaretten.
@ZKR: ja, ik weet hoe schadelijk het is en heb alle foto’s van rokerslongen gezien. Zoals ik zei: ik rook zelf niet. Nooit gedaan ook. Ik vind het smerig. Maar in een goedgeventileerde ruimte heb ik er geen moeite mee. Dat meerokers meer kans op longkanker hebben dan rokers, lijkt me behoorlijk stug. Ben benieuwd naar het onderzoek, zitten ongetwijfeld veel haken en ogen aan.
Astma is een auto-immuumaandoening, dat kan aan vele zaken liggen. Zelfs het drinken van koeienmelk kan tot auto-immuumaandoeningen lijden. Bronchitis is een ontsteking, dus komt van een virus (90% van de gevallen) of bacterie (overige 10%), niet van tabaksrook. Idem voor longsontsteking. -itis = ontsteking. Ontsteking = veroorzaakt door een micro-organisme. De cijfers schieten alleen door het dak, omdat je er vroeger (voor de uitvinding van o.a. penicilline) gewoon dood aan ging. Ik herinner me dat je eens schreef dat je altijd alles tot de bodem wilde onderzoeken? Voor iemand die zo’n bericht schrijft, heb je barweinig onderzocht/geleerd over het onderwerp. Het siert je niet zo agressief te reageren en jezelf te onderbouwen met de grootste onzin.
Ik heb ook nooit verkondigd dat we weer terug moeten naar een situatie zoals halverwege de vorige eeuw. Het roken aan banden leggen voor de publieke gezondheid is goed, maar zoals ik zei: de overheid is er net iets te ver in doorgeschoten. En probeer je dan maar eens in het buitenland uit te leggen, als men begint over de legendarische Amsterdamse coffeeshops, dat het daar tegenwoordig verboden is om te roken. Men lacht zich helemaal suf. Ik zou hetzelfde doen, als het niet te triest voor woorden was. Wellicht herinner je je nog vlak na de invoering dat zoveel cafés moeite hadden het hoofd boven water te houden toen hun rokende klanten liever thuis bleven? En dat terwijl doorgaans de complete klandizie rookte. Zelfs extra ventilatie of een aparte rookhoek mocht niet baten, omdat het personeel er rond moest lopen (dat meestal zelf ook rookte). Geen idee of in de afgelopen twee jaren iets is bijgedraaid, maar zo was het toen ik vertrok.
Ben het helemaal met Jurjenb eens , wat het 2de gedeelte van zijn posting betreft. Degene die hij aanhaalde in het 1ste gedeelte ken ik niet .Ook ik heb de foto,s van “rokerslongen” gezien. Maar ook foto’s van longen die er nog slechter aan toe waren van mensen bv die bij Hoogovens werkten. De overheid gaat wat mij betreft veel te ver in het betuttelen van mensen, die zelf kunnen bepalen of en wanneer ze willen roken. Of ze een drankje nemen al dan niet met een sigaret. Ze verdienen goudgeld daaraan ook als het weer duurder wordt, de verstokte roker stopt niet en in Amsterdam kan je bijna overal illegaal alles kopen, oa ook sigaretten en de koffeeshops
dat is toch slapstick geworden.