Nederlanders in buitenland gaan eerder dood.

Nederlanders in buitenland gaan eerder dood

In de RNW-Wereldkrant van vandaag staat een interessant - maar ook alarmerend - artikel op de laatste pagina over de veel lagere levensverwachting voor Nederlanders (vooral mannen) die emigreren naar het buitenland. Het kan wel 20 jaar schelen! Zie: http://resources.rnw.nl/wereldkrantresources/WereldKrant20100110nweu.pdf

Een voor ons in Thailand belangrijk stukje daaruit: *"‘In Afrika is de sterfkans ruim 16 keer zo groot, met infecties als een van de belangrijkste oorzaken. *
*In Zuidoost-Azië loopt men 9 keer meer kans om te overlijden. Infecties zijn ook in dat gebied een belangrijke doodsoorzaak voor landgenoten. *
Wereldwijd zijn hartfalen en ongelukken de belangrijkste doodsoorzaken onder Nederlanders, gevolgd door kanker, infecties en psychische problemen.'"

Dag Jan,

Ja, wat moeten we hiermee? Lekker op vakantie gaan en dan weer terug om te werken voor de volgende trip vind ik een prima optie. Maar ik ben getrouwd met een Nederlandse(100%). Wanneer je een vrouw/man ergens anders vandaan hebt dan zal je wel meer geconfronteerd worden met de vraag of je gaat emigreren.

groeten,
Ton:chin:

Dit betrof een erg specifiek onderzoek, onder Nederlandse mannen die contact hebben gehouden met hun Nederlandse huisarts.

Dus mijn conclusie: de Nederlandse huisartsen hebben geen verstand van de ziekten hier.

Een vaag artikel. Degenen die echt emigreren houden geen contact met hun huisarts in NL, mits daar een goede reden voor is (gezondheidsproblemen vóór vertek?). En daar zijn de gegevens op gebaseerd. Bovendien weten de meeste ambassades niet eens hoeveel Nederlanders er in het buitenland wonen. De enige manier die ze hebben is wanneer iemand een paspoort of rijbewijs moet verlengen. De ambassades houden al sinds jaar en dag geen registratielijst meer bij.
De werkelijke precentages zullen dus heel anders zijn.
Voorlopig blijf ik lekker in Spanje: de levensverwachting is hier hoger dan in NL…:smiley:

De ambassade in Thaiand wil wel dat iedereen zich registreert, dus houdt wel een lijst bij.

Ben het verder wel met je eens overigens.

¿? Raar, zouden ze in “risicogebieden” wel registratieplicht hebben? In Spanje hoef je je niet te melden en op het consulaat in Sevilla wordt, als je dit toch doet, je naam op een officieus lijstje van de secretaresse bijgeschreven (zij vindt het leuk om het een beetje bij te houden).

Maar dit is toch niks nieuws,dat wist men 100 jaar terug als dat leven in de tropen het leven aanzienlijk bekort,althans voor de mensen die daar niet geboren zijn… Niet voor niks telde men de jaren voor mensen die in Nederlands Indie of andere tropische landen gingen werken voor dubbel. Want je leven gaat ook dubbel zo snel voorbij. Je bent als je niet in de tropen bent geboren gewoon veel vatbaarder voor allerlij vreemde bacrterien en ziektekiemen denk ik

Ik denk wel over mijzelf dat ik veel langer ga leven in het buitenland(Thailand) dan hier in Belgie.Ik verklaar me nader;ik ben altijd gestresseerd hier in Belgie,koude winters,de onverschilligheid van de mensen etc…!Die problemen heb ik niet In Thailand,ok het is wel op vakantie gaan naar daar,maar ik voel me meer op mijn gemak.Heb vroeger al 6maanden verbleven aldaar,ik was altijd opgewekt en blij dit vind ik hier niet terug in Belgie!Natuurlijk moet je dat van geval tot geval bekijken,ieder mens is niet hetzelfde.Het hangt ook af van veel factoren,waar je verblijft(risicogebieden,je leefgewoontes en je fysieke conditie)g.s

Ha Ha Ha Steven zo zou ik ook reageren zo lekker relaxed te Thailand, in ieder geval weer een actieve Topic.

Gezondheidszorg is prima in Thailand en kan me er ook geen voorstelling in maken.

Voor ons de "farangs"is de gezondheidszorg prima in Thailand,Daar geef ik Steven en Jan 100% gelijk in,maar voor de thais??Een hoop misserie,ik verklaar me nader,mijn toekomstige schoonmoeder moet worden geopereerd aan haar hart,er is geen sociaal opvangnet in Thailand,dus alles zelf betalen uit eigen zak!Mijn vriendin zegt dat deze operatie een flinke (stuiver)euro gaat kosten(3500/4000euro!dit ff off topic gezegd!gegroet:georgessiam.

Van onze Thaise gids hoorde ik ook zulke verhalen. Alleen begreep ik wel bij zijn uitleg dat de farangs wel eerst even hun creditcard moeten laten zien. Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee maar als het waar is dan is iedere gezondheidszorg prima lijkt me.

groeten:hihi:

Moest ik naar Thailand gaan definitief dan laat ik me verzekeren voor medische hulp! Natuurlijk daar zal wel een prijskaartje aan vast zitten,Ton! Nu,hoeveel zou dat kosten,iemand die dit weet?“hallo is er een verzekeringsagent in de zaal”?groetjes:georgessiam.

Het zal bij ons ook bij vakantie’s blijven Ton, mijn vrouw is ondanks haar haar komaf verknocht aan Nederland en wat betreft de kid’s die ook, vakantie’s ok maar leven in Nederland.

De Thaise gezondheidszorg is PRIMA, in sommige zaken zelfs beter dan in EU.
Wel het Amerikaans systeem NO MONEY…NO CURE… en dit zeker voor Farrangs.

Als je goed verzekert bent is er hier geen enkel probleem.

Met het zoutloze en niet vet Thais eten en mijn dagelijkse grote wandeling en of gaan zwemmen, heb ik mij nog nooit zo goed gevoeld (60 jaar).
Het ligt er gewoon aan, denk ik toch, hoe je je verzorgt en gedraagt.
Minder lang leven hier ??? Weer zo een statiestik.
MVG Frank

Als je schoonmoeder werkt heeft ze social security: gratis operatie. Als ze geen geld heeft kan ze naar een van de staatsziekenhuizen: kost wel wat, maar lang geen 4000 Euro. Maar niet ieder staatsziekenhuis zal (den ik) zo’n operatie aankunnen. En als ze helemaal geen geld heeft wordt ze daar gratis geholpen.

Ze verblijft in een staatsziekenhuis,en ze wordt aan haar lot overgelaten(ze werkt niet,farmer) Het komt er op neer,geen geld geen operatie!bedankt voor je reactie:georgessiam.:dag: