Klopt helemaal het verhaal van steven over de social security!
In de 17e eeuw gingen er in Nederland ook meer mensen sneller dood en werd men dus niet erg oud.
Niettemin waren er toen toch heel wat een respectable aantal mensen die een hoge tot zeer hoge leeftijd bereikte ondanks allelei ernstige ziektes, zoals de pest, de builenpest die nog steeds voorkomt en nooit weggeweest is maar veel minder voorkomt.Veroorzaakte door de rattevlo.
Rembrandt 61/62 (?)
Antoni van Leeuwenhoek, 91 (ouderdom)
Michiel de Ruyter, 69 (oorlogsslachtoffer)
De gemiddelde leeftijd in de 17e eeuw zou 35 jaar zijn. Iets dat ik betwijfel.Ik denk dat die een stuk hoger lag.Die gemiddelde leeftijd bij de drie bovenstaande heren ligt al ver boven de 35 jaar, meer dan het dubbele.
Kortom. Hoeveel waarde hecht je aan zo’n bericht? En waarom is dit specifiek van toepassing op Nederlanders en niet op inwoners uit andere westerse landen?
1 op 3 Belgen is te dik vooral de jeugd vreet zich vol met junkfood.
Koken kunnen ze niet meer dat vinden ze tijdverlies ze zitten liever chips
te vreten voor hun computer of playstation…
Ik drink nooit cola,fanta of sprite drink maximum 2 biertjes per dag eet
1 keer per week aardappelen meestal rijst of pasta met groenten weinig
vlees nooit vlesbeleg op boterham dat rot in je darmen beter kaas met
fruit en yoghurt ga nooit op restaurant want hygiene is ver te zoeken daar vaak staat het personeel en kok buiten te roken dan komen ze
met hun nicotine kankerhanden aan eten sorry jongens als je dat doet
in the USA dan ben je direkt je vergunning kwijt nog een zware boete ook maar ach in Belgie mag en kan alles mensen zijn op 40 jaar opgebrand
door hun rook-en eetgedrag en bewegen doen ze helemaal niet…
Ben bijna 47 weeg amper 59 kg geen vet allemaal spieren fiets en wandel
elke dag i.p.v. geestesdodende spelprogramma’s of klerevoetbal te
bekijken dat interesseerd me geen hol…
Begin eerst een met het gebruik van leestekens. Want je bericht is een brei van slechts een regel
Ik drink nooit cola,fanta of sprite drink ,
Light drinken is geen probleem, maar met mate.
maximum 2 biertjes per dag
2 biertjes p.d is NIET “met mate”
16 gram ethanol totaal
eet
1 keer per week aardappelen meestal rijst of pasta met groenten
Veel pasta en weinig aardappelen. Beide bevatte zetmeel. Pasta is minder gezond
Aardappelen, gekookt kcal 78 (per 100 gram), 0,1 gram vet, 17 gram koolhydraten per 100 gram
Rijst, witte gekookt kcal 93 (per 100 gram), 0,2 gram vet, 10 gram koolhydraten per 100 gram
Pasta, bereid, gem. kcal 115 (per 100 gram), 2, 9 gram vet, 17,5 kooldydraten per 100 gram.
Winnaar: de gewone aardappel
In de schil koken of poffen is nog beter.
Aardappel in gedroogde vorm per 100 gram: 1345 kJ, 2 gram eiwit, 19 gram koolhydraat, 3 gram vezels, 450 mg kalium, 6 mg calcium, 0,5 mg ijzer, 0,12 mg B1, 0,02 mg B2, 14 mg C.
Zilvervliesrijst: 1434 kJ, 8 gram eiwit, 2 gram vet waarvan 1 gram onverzadigd, 72 gram koolhydraten en 8 gram vezels, 1 mg natrium, 250 mg kalium, 12 mg calcium, 1 mg ijzer en 0,30 mg B1 en 0,07 mg B2.
Witte rijst: 1482 kJ, 7 gram eiwit, 1 gr vet, 78 gram. koolhydraten, 2 gr vezels, 2 mg natrium, 100 mg kalium, 10 mg calcium, 0,4 mg ijzer, 0,04 mg B1 en 0,03 mg B2.
Macaroni : 1485 kJ, 12 gram eiwit, 2 gram onverzadigd vet , 71 gram koolhydraat, 5 mg natrium, 100 mg kalium, 15 mg calcium, 2 mg ijzer en 0,10 mg B1, 0,06 mg B2.
Wisselen is nog beter : 2 x per week aardappelen, 2 x per weer rijst, 2 x per week pasta
weinig
vlees nooit vlesbeleg op boterham dat rot in je darmen beter kaas met
fruit en yoghurt
Afhankelijk van de kaassoort zit je altijd met min 20% vet. Yogurt beval als magere yougurt ook nog altijd 2,9 gram vet per 100ml
Ben bijna 47 weeg amper 59 kg geen vet allemaal spieren fiets en wandel
elke dag
Afhankelijk van je lengte is dit gewicht laag te noemen.
Niettemin.Ook al pas je goed op je lichaam kun je nog dood neervallen. De dood kijkt daar niet naar, lang, kort, dik of dun, fietsend of voor de Tv.
Gezonde mensen kunnen ook zo dood neervallen. Een hartstilstand is daarvoor genoeg.
Ik denk dat je eerder bang bent en daarom jezelf uithongert dan dat je het doet vanwege je gezondheid.
nou ik denk dat ik hier langer leef dan in nederland.
zonder het gejaag, gejakker,stres,regeltjes
het chagrijn van de mensen
jezelf scheel betalingen aan de belastingen.
je zelf kapot mogen werken tot je 65 ste
en dan een hart aanval krijgen.
van de zorgen of je nog wel pensioen krijgt.
om daar net van te kunnen overleven.
het smaakloze eten wat bespoten word.
nou laat mij maar lekker hier.
met gezond eten,mooi weer,lieve,mensen.
die nog wel voor elkaar zorgen.
zonder een hoop stomme regels en toren hoge belastingen.
zonder veel luxe leven maar wel relext leven.
hoezo ga ik dan eerder dood?
Dat is het Riekske, maar voor de mensen die hier niet echt wonen is het moeilijk te begrijpen.
Wat ik bedoel is :- Velen zouden bepaalde luxe missen
- Velen zouden in (het begin toch) vies zijn van de eenvoudige restotjes of eetkarretjes
-Velen zouden bang zijn van, de ratten die af en toe over de valse zoldering trippelen, om niet te spreken van de kakkerlakken en zeker de mieren die ieder voedselrestje binnen de kortste tijd vinden.
Door het hete weer eet je hier ook niet zoveel meer en doe je sowieso alles rustig aan.
Kortom hier LEERT MEN TERUG LEVEN zonder alle tirlantijntjes die toch maar werk, kosten en zorgen meebrengen. Men leert het vlug… leven zoals een Thai.
MVG Frank
Geachte ‘MOMAN’ light produkten zijn schadelijker dan de ‘echte Fanta of
echte sigareten als je rookt’ vraag dat maar eens na…
Drink Belgische bieren niet zoals de website die je opgeeft ‘goedkope bieren’ Belgische bieren zijn de beste van de Wereld onlangs nog verschillende gouden medailles gewonnen in een wedstrijd in the USA…
Honger me zeker niet uit eet 3keer per dag een stevig ontbijt(de belangrijkste maaltid van de dag)en eet na 20u niks meer in egenstelling
tot 80 percent van de mensen die zich s’avonds voor de geestesdodende
televisie volproppen met nootjes chips kaas vlees en alcoholische dranken
dan kan de maag zich s’nachts niet ontspannen met een onrustige slaap
rectale gassen en hardnekkige vetophoping tot gevolg…
Mijn BMI is perfekt geen onder en zeker geen overgewicht…
Wil s’morgens recht in de spiegel kijken en trots zijn op mijn lichaam en
vandaag lopen we de 10 miles of Antwerp met de glimlach…
ik ga liever eerder dood hier in los dan wat later in ned:zon02:
Overal waar “te” voorstaat is NIET goed…behalve tevreden!!!
Geniet van het leven, soms is het korter dan je denkt…:chin: :kus: :dag:
Groeten uit Soeng sang (khorat)
Soeng Sang?
Ha, doe de groeten aan familie Phachuenjai aub.
Wat is de wereld toch klein he.
Groetjes van Eric V.