Vuurwerk wel of niet?

Vind het juiste de laatste jaren erg mee vallen met vuurwerk. 15 jaar geleden lag echt de hele straat onder. Groepen jongeren zwierven door de straten en waren met oudjaarsdag continue aan het knallen. Tegenwoordig zie ik het maar vrij weinig. Vuurwerk verbieden heeft toch geen zin. Het is toch het illegale spul want de meeste schade veroorzaakt. Kan me ook niet voorstellen dat er om klokslag 12 uur geen vuurwerk in de straten worden afgestoken. Zal behoorlijk stil zijn. Gun ieder zijn plezier (word niet voor niks zoveel verkocht). En als je het niks vind blijf lekker binnen met een set oordoppen.

1 like

Ja, je zult we gelijk hebben, maar vanavond, op 21 november, werd al weer hevi knalled vuurwerk afgestoken en tegenwoordig wonen e geen wijkagenten meer op het platteland… Leuk, dat lawaai tot in de tweede week van januari…

Onze hond wordt gek van vuurwerk en wij daardoor ook dus wij gaan lekker met oud en nieuw naar de Ardennen. Een vuurwerkvrij park.

Vuurwerk vind ik wel bij Oud en Nieuw horen het brengt wel vrolijkheid op zo een avond. Ik vind het geweldig. Natuurlijk moet het verantwoordelijk worden afgeschoten en je eigen troep opvegen! Voor de dieren is het vreselijk, onze katten die vlogen bijna letterlijk naar boven en sliepen onder het bed! Na een uur of twee kwamen zij zelf naar beneden en wilden de tuin in. Zij waren het wel gewend, die tig jaren dat er vuurwerk werd afgeschoten.

Afschieten van vuurwerk is voor velen ook iets symbolisch, het afsluiten van een jaar, alle bad vibes wegschieten en met goede frisse en positieve moed en gedachten verder.

Maar uiteraard een ieder zijn/ haar keuze.

Via Wereldwijzer app

Ja! Pak je telefoon en film deze overtredingen!

Houd dit onderwerp nou nooit op 1x per jaar lekker knallen pfffff

Wel opmerkelijk: al maanden wordt er lustig op los geknald, zo waren er gisterenavond nog twee mensen uit m’n buurt blijkbaar een wedstrijdje aan het houden wie de zwaarste bommen had. M’n flat drie hoog stond er letterlijk van te schudden. Maar juist nu op oudjaarsdag is het verbazingwekkend rustig, en hoor je slechts zo af en toe een keer een verdwaald knalletje. Zouden alle lawinebommen dan nu toch echt al op zijn?

Welnee! Die zijn ze nu hier aan het afschieten! Oekraïne en Syrië zijn daar niets bij vergeleken. Hele melkbussen met carbid gaan los in de fietstunnel en de politie? Ach, zo’n verbod is toch niet te handhaven…

Welnee joh

dat was een voorproefje :popcorn: haha

als ze nu al afsteken komt de politie het allemaal meenemen das niet de bedoeling ������������

1x per jaar ff losgaan

leuk toch!

minder voor de dieren maar elk jaar komt dit weer terug. Went wel. Onze katten wisten het al, die komen binnen op oudejaarsavond en gaan niet meer buiten tot 3.00 uur niet vooruit te branden!!

[quote="“Joyce777, post:430, topic:135334"”]

Welnee joh

dat was een voorproefje :popcorn: haha

als ze nu al afsteken komt de politie het allemaal meenemen das niet de bedoeling ������������

[/quote]

Dat is inderdaad wel het ironische: juist op de enige dag dat je überhaupt vuurwerk af mag steken zal de politie enigszins alert zijn op wat je afsteekt. Niet dat het veel zal helpen uiteraard.

Ik ben op zich zeker niet tegen vuurwerk, maar ik vind het wel verbazingwekkend hoe normaal het extreme spul is geworden. Ik kan me nog wel herinneren dat het een jaar of wat geleden nog op het Journaal kwam dat een of andere idioot een lawinepijl had, dat was toen nog echt bijzonder. Tegenwoordig kan je dat eigenlijk al geen echt zwaar vuurwerk meer noemen, dat is nu wat in mijn jeugd de betonstrijkers waren.

[quote="“mjordan, post:427, topic:135334"”]

Houd dit onderwerp nou nooit op 1x per jaar lekker knallen pfffff

[/quote]

Het vervelende is alleen dat die “1x per jaar” tegenwoordig lijkt te beginnen op 1 juli en te eindigen op 30 juni…

Dit inderdaad.

Heel leuk om te zien, dat vuurwerk, maar ik zit weer de hele dag met een bange hond op schoot. :tssk:

Helemaal stoppen met die rotzooi!!mn hond word er knettergek van en wij ook.
Zoveel geldverspilling ongeloofelijk en dan al dat afval en schade waar wij weer voor opdraaien.!
Kan allemaal in Nederland.:krukken:

Wij zijn dit jaar naar een vakantiehuisje in de Ardennen geweest (vuurwerkvrij park) en dat is zo goed bevallen dat wij nu al voor de 2015/2016 jaarwisseling hebben geboekt. Heerlijk rustig voor onze hond en dus ook voor ons.